۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۸۳۰۶۶
گروه مرگ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شده و در دیگر گروه‌ها نیز مدعیان بازی‌های دشواری دارند.
کد خبر: ۱۶۲۰۲

شناخت با گروه مرگ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با صعود کاستاریکا جدول قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تکمیل شد و اتفاقات متفاوتی را از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد. حال که تکلیف تمامی تیم‌های صعود کرده به این تورنمنت معتبر مشخص شده باید دید کدام گروه دشوارتر از دیگر گروه‌هاست؟

این یک سنت است که بعد از هر قرعه‌کشی جام جهانی، گروه مرگ انتخاب می‌شود، گروهی که از چهار تیم قوی تشکیل شده است. گروه‌های وحشتناک گذشته مانند آرژانتین، انگلیس، سوئد و نیجریه در سال ۲۰۰۲؛ اکنون تیم‌های مدعی چندان قابل دوام نیستند و فیفا به جای کنفدراسیون‌های قاره‌ای، گلدان‌های خود را از طریق رتبه‌بندی سازماندهی می‌کند. با این حال، قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، حوادث احتمالی جالبی را ایجاد کرده است، اما کدام گروه سخت‌ترین است؟

قرعه‌کشی کامل مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

گروه A: قطر، اکوادور، هلند، سنگال
گروه B: انگلیس، ایران، آمریکا، ولز
گروه C: آرژانتین، عربستان سعودی، مکزیک، لهستان
گروه D: فرانسه، استرالیا، دانمارک، تونس
گروه E: اسپانیا، کاستاریکا، آلمان، ژاپن
گروه F: بلژیک، کانادا، مراکش، کرواسی
گروه G: برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون
گروه H: پرتغال، غنا، اروگوئه، کره جنوبی

به نظر می‌رسد سخت‌ترین گروه در قطر، گروه E است که دو قهرمان سابق جهان از اروپا و احتمالاً قوی‌ترین مدعی آسیا را در خود جای داده است. اسپانیا در سال ۲۰۱۰ قهرمان جهان شد در حالی که آلمان آخرین بار در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شد و چهار بار این عنوان را به دست آورد. با این حال، هر دوی آنها به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ از مرحله گروهی جدا شده‌اند. هر دوی آنها باید مراقب ژاپن باشند، ژاپنی که با فاصله هفت امتیازی نسبت به استرالیا، از گروه انتخابی خود عبور کرد، در حالی که کاستاریکا سابقه اخیر شکست را در جام جهانی دارد. کاستاریکا در گروه مرگ خود در سال ۲۰۱۴ با وجود انگلیس، ایتالیا و اروگوئه، به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

فرانسه که در جام جهانی ۲۰۱۸ فاتح مسابقات شد به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گروه D دانمارک را جدی‌ترین رقیب برای صدرنشینی می‌بیند و تونس و استرالیا مدعی به شمار نمی روند. برزیل پرافتخارترین تیم جام جهانی در گروه دشوارتری است. سوئیس و صربستان در گروه G غیرقابل پیش بینی هستند و کامرون هم می‌تواند اتفاقات مهمی را رقم بزند. هلند در گروه A با میزبان مسابقات همگروه است و اکوادور و سنگال هم تیم‌های با برنامه‌ای هستند. انگلیس با وجود تیم‌هایی که در گروه B مدعی اصلی است و ایران، آمریکا و ولز به دنبال ارائه نمایش‌های متفاوتی هستند. آرژانتین در گروه C لهستان و مکزیک را به مراتب جدی‌تر از عربستان سعودی می‌بیند. بلژیک در گروه F سرسخت‌ترین رقیبش به نظر کرواسی است.. کانادا و مراکش هم به دنبال اعاده حیثیت هستند. پرتغال مدعی اصلی گروه H است. اروگوئه و غنا هم برای صعود بخت بیشتری از کره جنوبی دارند.

برچسب ها: جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال ایران اسپانیا آلمان
ارسال نظر
آخرین اخبار