۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۱۷۰۲۷۱
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود و وقتی تیم ملی به حاکمیت مربوط می‌شود باید فرصت طلایی حضور در جام جهانی فوتبال مغتنم شمرده شود.
کد خبر: ۱۶۲۳۲

دولت هیچ شناختی از حوزه فوتبال ندارد/ رئیس جمهور از وظایف قانونی‌اش در تیم ملی استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید کاظم اولیایی درباره اینکه سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با حضور در اردوی تیم ملی فوتبال در قطر اعلام کرده نماینده رئیس جمهور است و تیم ملی از حمایت کامل دولت برخوردار است، گفت: متأسفانه کادر اداره دولت هیچ شناختی از حوزه فوتبال ندارد و این موضوع باعث شده تا رئیس جمهور عزیزمان از وظایف قانونی خود برای کمک به تیم ملی استفاده نکند. ضرورتی ندارد وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حاضر شود و خود را نماینده رئیس جمهور معرفی کند چون تیم ملی فوتبال مسئول ارشد دارد. شورای عالی ورزش همانند دیگر شوراها نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسب قانون می‌تواند به امور ورزش ورود مستقیم کند و مسائل تیم ملی فوتبال را رفع و رجوع کند. چه نیازی است آقای سجادی در اردوی تیم ملی حاضر شود و حامل پیام حمایت دولت و شخص رئیس جمهور شود.

وی ادامه داد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با قرار دادن چند کارشناس خبره مطالبه‌گر نه افرادی که اشرافی بر مسائل کلان ندارند، مشکلات و نیازهای تیم ملی فوتبال را مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار می‌دهد و آنها در شورای عالی ورزش تمام احتیاجات را شناسایی می‌کنند تا در گام بعدی تیم ملی به سوی اهداف عالی گام بردارد. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود و وقتی تیم ملی به حاکمیت مربوط می‌شود باید فرصت طلایی حضور در جام جهانی فوتبال مغتنم شمرده شود تا در این وانفسای تحریم‌ها که منافذ تنفسی مردم را تنگ کرده با موفقیت تیم ملی شاهد نشاط اجتماعی باشیم. به جای شعار بر مبلغ و عمل بیفزاییم و از روزنه ورزش برای شادی مردم بهره‌مند شویم. شورای عالی ورزش یا تشکیل کمیته اضطراری، به سرعت درصدد رفع خواسته‌های کادرفنی خواهد بود و تیم ملی در جدال با تیم‌های مطرح دنبال نتایج ارزشمندی خواهد بود که به اعتبار ایران کمک می‌کند، از سویی دیگر دنیا تحت تأثیر فوتبال کشورمان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد اینکه تمامی اعضای تیم ملی فوتبال ایران از عملکرد فدراسیون فوتبال در مسیر آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ناراضی هستند، تصریح کرد: متأسفانه ارزشیابی خوبی در دوره اخیر انتخابات فدراسیون فوتبال انجام نشد و شاهد بودیم شهاب‌الدین عزیزی خادم کمتر از یکسال رئیس فدراسیون بود. وقتی در دادن آرا دقت کافی صورت نمی‌گیرد و به جای دقت در شخصیت حقوقی نامزدها به شخصیت حقیقی توجه می‌شود فدراسیونی رأس امور را در دست می‌گیرد که نمی‌تواند ۱۲ ماه کامل ماندگاری داشته باشد. افراد جانشین هم نتوانسته‌اند در این مدت رضایت عمومی را فراهم کنند. قطعاً تیم ملی باید در اندک زمان باقیمانده به بهترین شکل در مسیر آماده‌سازی حمایت شود اما از آن مهم‌تر دقت مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در روز انتخابات است. اعضای مدیریتی فدراسیون بدانند در اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرند و همه مردم خروجی کارشان را می‌بینند. نهایت دقت را در تصمیم‌های خود داشته باشند تا تیم ملی موفق باشد.

اولیایی درباره یک بام و دو هوای فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ گفت: تغییرات بنیادی در کادرفنی تیم ملی بزرگ‌ترین اشتباه است چون هر فردی که جایگزین شود نیاز به شناخت دوطرفه‌ای است. هم مربی و هم بازیکنان باید از یکدیگر شناخت پیدا کنند و فرصت چنین کاری تیست. راه‌حل این است که کادرفنی اسکوچیچ تقویت شود. دستیار خوب ایرانی برای آنکه نیازهای بازیکنان را به سرمربی منتقل کند و همچنین در صورت نیاز، دستیارانی در دیگر بخش‌های کادرفنی تا شاهد رفع نیازها در تمامی موارد باشیم. اگر از لحاظ فنی تمامی خواسته‌ها اجابت شود آن‌وقت در مرحله بعدی باید اردوهای مناسب و حریفان تدارکاتی خوب داشته باشیم تا ایرادها برطرف شود. اسکوچیچ نشان داده توانایی آن را دارد تا تیم ملی را به موفقیت‌های بیشتری برساند و اگر فرصت‌های بعدی از دست نرود حداقل امیدی برای درخشش در قطر خواهیم داشت.

برچسب ها: تیم ملی فوتبال ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جام جهانی 2022 قطر
ارسال نظر
آخرین اخبار