۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۹۱۱۹۵
تکرار اتفاقات تلخ مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کاراته برخورد قاطع فدراسیون برای ریشه‌کن شدن این بد اخلاقی‌ها را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۶۳۴۷

نیاز وافر کاراته برای برخورد با ورزشکار سالاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کاراته روز چهارشنبه در سالن کبگانیان تهران برگزار شد و در نهایت با اتفاقات و حواشی تلخ به پایان رسید.

نخستین اتفاق تلخ در جریان مبارزه بهمن عسگری یکی از چهره های شاخص و با اخلاق کاراته ایران پس از برتری مقابل علیرضا حیدری رقم خورد، حیدری پس از شکست برابر عسگری در انتقاد به عملکرد داوران به سمت کادر فنی تیم ملی رفت و شدیداً به آن‌ها بابت این اتفاق و به گمان خود قربانی شدن عدالت اعتراض کرد!

با ورود پدر این کاراته کای جوان که مربیگری وی را نیز بر عهده دارد، انتقاد حیدری شدت بیشتری گرفت و او با فریاد و متهم کردن کادر فنی به جانبداری از عسگری، در نهایت به بیرون سالن هدایت و با رأی داوران از مسابقات اخراج شد.

دومین اخراجی این رقابت‌ها، در وزن ۷۵- کیلوگرم رخ داد، جاییکه سامان عدالتی کاراته‌کای جوان و با آتیه ایران پس از پیروزی قاطع مقابل علی‌اصغر آسیابری با نتیجه قاطع ۱۵ بر ۶، در دومین مبارزه مقابل مهدی شهگل ۶ بر ۵ شکست خورد و در شرایطی که می‌توانست در ادامه رقابت‌ها شانس زیادی برای رسیدن به تیم ملی داشته باشد، به نشانه اعتراض با مشت بر روی تاتامی کوبید تا او نیز با رأی داوران شیکاک شود و اخراجی بعدی نام بگیرد. پس از این اتفاق درخواست و گریه‌های مکرر عدالتی برای بخشش و بازگشت به مسابقات راه به جایی نبرد تا ماه‌ها زحمت او برای رسیدن به تیم ملی به راحتی هدر برود. در نهایت آسیابری با این اتفاق به عنوان ملی‌پوش این وزن انتخاب شد.

اما یکی دیگر از حوادث تلخ این مسابقات از سوی مجید حسن نیا ملی‌پوش با تجربه کاراته ایران رقم خورد، حسن نیا پس از شکست مقابل علی مسکینی در وزن ۶۰- کیلوگرم، به دلیل اعتراض شدید به کادر فنی تیم ملی و قضاوت داوران، از مسابقات اخراج شد و در حالیکه با وجود این شکست می‌توانست ملی پوش این وزن باشد، با رفتاری غیر حرفه‌ای فرصت رسیدن به تیم ملی را از دست داد.

هر چند قرار دادن نمایشگر بزرگ در سالن مسابقات و حضور تماشاگران و رسانه‌ها بر خلاف انتخابی تیم ملی تکواندو، از موارد مثبت این دوره از رقابت‌ها با هدف رعایت عدالت و شفاف‌سازی تصمیمات داوران، صورت گرفت، اما با این حال نحوه قضاوت داوران نیز در حواشی رخ داده بدون تاثیر نبود، به عنوان مثال در شرایطی که جمشید زند رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته نیز از ابتدا تا انتها در کنار تاتامی حضور داشت، وی اعلام کرد ضربه بحث‌برانگیز بهمن عسگری به علیرضا حیدری را حتی از طریق ویدئو چک ندیده و در صورت اشتباه داوران به آن‌ها تذکر خواهد داد!

سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته نیز به همراه دیگر اعضای کادرش، به دقت مسابقات را زیر نظر داشتند و علی‌رغم اینکه هیچ نقشی در نحوه قضاوت داوران نداشت، هر چند بارها مورد انتقاد نابه‌جای نفرات اخراجی قرار گرفت اما  نه تنها واکنش تندی به این انتقادات نداشت، بلکه بارها با شاگردان معترض خود صحبت کرد تا آن‌ها را از بروز رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی پس از باخت دور کند.

با توجه به اتفاقات تلخ آبان سال گذشته در جریان انتخابی تیم ملی کاراته، انتظار می‌رود برخورد قاطع کمیته داوران با متخلفان در جریان رقابت‌های حساس انتخابی اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم که قرار است ۵ تیر برگزار شود، ادامه داشته باشد و با متخلفان احتمالی بدون در نظر گرفتن جایگاه و مدال‌هایشان برخورد شود، در غیر اینصورت، این موضوع می‌تواند حواشی زیادی را برای کمیته داوران فدراسیون کاراته به دنبال داشته باشد.

از کمیته انضباطی فدراسیون کاراته نیز انتظار می‌رود به دقت اتفاقات انتخابی تیم ملی را مورد بررسی قرار دهد و ضمن برخورد با متخلفان، زمینه ریشه کن شدن این اتفاقات تلخ که باعث وارد شدن خدشه به اعتبار کاراته ایران شده است را از بین ببرد.

برچسب ها: کاراته شهرام هروی فدراسیون کاراته
ارسال نظر
آخرین اخبار