۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳
تعداد بازدید: ۹۳۶۴۱
کاپیتان تیم ملی کاراته تأکید کرد که آمریکا با عدم صدور روادید مسابقات ورلد گیمز بار دیگر نشان داد که مثل همیشه غیرقابل اعتماد است.
کد خبر: ۱۸۱۱۷

آمریکا مثل همیشه غیرقابل اعتماد است/ زحمات چند ساله ملی‌پوشان کاراته بر باد رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ذبیح‌الله پورشیب در خصوص عدم صدور روادید اعضای تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات ورلد گیمز آمریکا اظهار کرد: در زمان مناسب برای دریافت روادید اقدام کردیم و با توجه به وقت سفارت در ارمنستان حاضر شدیم، اما در نهایت روادید ما صادر نشد تا مشخص شود این وقت سفارت نمایشی بود. مدارک خود را کامل تحویل دادیم و حتی بعد از آن هر چه مدارک خواستند با ایمیل ارسال کردیم، اما در نهایت ویزای ما صادر نشد.

وی تأکید کرد:  باز هم مشخص شد که آمریکا مثل همیشه غیرقابل اعتماد است و هیچ وقت به تعهدات بین‌المللی که در ورزش دنیا رسم است، پایبند نیست. ورزشکاران سفیران صلح، دوستی و ارتباط بین کشورها هستند و ما هم برای اولین بار قرار نبود به این مسابقات برویم. چندین سال است که به تمامی کشورهای دنیا در قاره‌های اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی و کشورهای آسیایی رفتیم، هیچ وقت مشکل نداشتیم و همیشه نیز از زمان ورود به فرودگاه تا سالن مسابقات مورد احترام واقع شدیم. 

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص اعتراض به فدراسیون جهانی گفت: قطعاً فدراسیون کاراته باید با هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در این خصوص اقدامات قانونی را انجام دهد و اعتراض خود را به صورت مکتوب ارسال کند تا در آینده باز هم این مشکل برای ما پیش نیاید. متأسفانه این اتفاق برای چند تیم افتاده و باید به صورت قانونی پیگیری شود تا دیگر این اتفاق در آینده تکرار نشود. فرصت حضور در این مسابقات در حالی از دست رفت که در دوره گذشته ۵ فینالیست داشتیم و من هم خیلی دوست داشتم مدال طلای دوره گذشته خود را تکرار کنم.

پورشیب تصریح کرد: با هزار امید، می‌خواستیم به این مسابقات اعزام شویم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و زحمات چند ساله ما بر باد رفت. حضور در این مسابقات بر اساس عملکرد ورزشکاران در چند سال گذشته و جایگاه آنها در رنکینگ بود، اما با کارشکنی آمریکایی‌ها که دَم از روابط با دنیا و آزادی می‌زنند، نقش بر آب شد. در تمام این سال‌ها نشان داده‌ایم که با کل دنیا در ارتباط هستیم و بعید می‌دانم تا به حال ویزای ورزشکاری از آمریکا برای حضور در ایران صادر نشده باشد و در خیلی از رشته‌های ورزشی، ورزشکاران آمریکایی وارد ایران شدند. 

وی در خصوص حضور در انتخابی تیم ملی کاراته و کسب عنوان دوم این مسابقات گفت: همیشه تابع قوانین فدراسیون کاراته و کادرفنی برای انتخاب برترین نفرات جهت اعزام به مسابقات بودم و انتخابی‌ها را با جان و دل پذیرفته‌ام. نتایج این انتخابی‌ها در تورنمنت‌ها و مسابقات بین‌المللی مشخص شده و همه چیز شفاف بوده است و در سالیان اخیر بهترین نتایج را در مسابقات کسب کردیم.

ملی‌پوش کاراته در خصوص افت برخی بازیکنان باتجربه به تسنیم گفت: عدم حضور در برخی مسابقات اخیر در روحیه تمام بچه‌ها تاثیر داشته و شاید انگیزه بعضی کاراته‌کاها کمتر شده باشد. نباید توقع داشته باشیم که همه ورزشکاران خوب در تمام طول دوران قهرمانی خود در اوج باشند. بالا نگه داشتن بدن و روحیه برای مدت طولاتی کار خیلی سخت است و شاید خیلی‌ها نتوانند این کار را در یک سال نیز انجام دهند. با همه اینها در مسابقات انتخابی بازیکن جوان، باتجربه و بزرگتر برای پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی تلاش می‌کنند، چرا که این پیراهن برای ورزشکاران و کاراته‌کاها خیلی مهم است و برای به دست آوردن آن می‌جنگند.

پورشیب یادآور شد: مثل همیشه تلاش خود را کردم و طبق گفته‌های کادرفنی قرار است در هر وزن ۲ کاراته‌کا برای حضور در مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی و قهرمانی آسیا انتخاب و با توجه به شرایط آمادگی و بدنی به این دو رویداد اعزام شوند. ابتدا قرار بود که این دو مسابقه با فاصله ۱۵ تا ۲۰ روز برگزار شود، اما با وجود تعویق مسابقات قهرمانی آسیا و طبق اعلام کادرفنی در هر وزن ۲ کاراته‌کا انتخاب شد تا به این رویدادها اعزام شود. قطعاً همه بچه‌ها شایستگی اعزام را داشتند و امیدوارم کسانی که به این دو رویداد اعزام می‌شوند بهترین نتایج را برای کاراته ایران بگیرند، چون نتایج خوب باعث سربلندی و سرافزاری کشورمان می‌شود.  در قهرمانی آسیا تمام تلاش خود را انجام می‌دهم که باز هم بهترین نتیجه را کسب کنم. 

وی در خصوص غیبت خود در آخرین مرحله تمرینات تیم ملی کاراته گفت: پیگیر کارهای رساله دکترا و برخی کارهای اداری بودم و به همین دلیل با هماهنگی در اردو حضور نداشتم و از مرحله بعد دوباره در تمرینات حضور خواهم داشت. 

برچسب ها: ذبیح‌الله پورشیب کاراته
ارسال نظر
آخرین اخبار