۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
تعداد بازدید: ۶۸۹۵۲
بعد از خداحافظی غیر رسمی سید جلال حسینی از مستطیل سبز ممکن است در زمانی نه چندان دور شاهد بازنشستگی بازیکنانی باشیم که سال‌هاست با فوتبالِ آن‌ها خو گرفته‌ایم.
کد خبر: ۱۶۵۱۲

ستاره‌هایی که ممکن است به سیدجلال بپیوندند؛ خداحافظ، همین حالا؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهمترین تیتر استخراج شده از گفت‌وگوی تلویزیونی رضا درویش این بود که سید جلال حسینی قرار است به کادرفنی پرسپولیس اضافه شود و این یعنی ماجراجویی کاپیتان محبوب سرخپوشان تهرانی در مستطیل سبز پس از حدود ۲۰ سال فعالیت در بالاترین سطح فوتبال ایران، به اتمام رسیده و او در آستانه ۴۱ سالگی قرار است کفش‌هایش را بیاویزد.

با خداحافظی سیدجلال (در صورتی که تصمیمش تغییر نکند) همچنان شاهد حضور بازیکنان مسنی در فوتبال کشورمان هستیم که ممکن است به زودی از فوتبال خداحافظی کنند و یا در فصل آتی شاهد این ماجرا باشیم و فصل پیش رو، آخرین سال بازیگری‌شان باشد.

مسعود شجاعی

چند روز قبل بود که مسعود شجاعی۳۸ سالگی را پشت سر گذاشت. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در لیگ بیست‌ویکم به عضویت تیم نساجی درآمد و با این تیم توانست فاتح جام حذفی شود. او به سان دوران همکاری‌اش در تراکتور با ساکت الهامی، به این سرمربی در نساجی هم مشاوره‌های فنی می‌داد. حتی پس از کنار گذاشته شدن ساکت، به مسعود پیشنهاد سرمربیگری هم داده شد، اما او قبول نکرد و به بازی ادامه داد. برای لیگ بیست‌و‌دوم، اما هنوز تکلیف شجاعی معلوم نیست. او در آستانه ۳۹ سالگی قرار دارد و معمولا در هر تیمی بوده جزو ارکان اصلی به حساب آمده و عدم حضور در ترکیب اصلی ممکن است چندان به مذاقش خوش نیاید. از طرفی ستاره اسبق تیم‌های اوساسونا، لاس‌پالماس، آاِک، پانیونیوس و ... علاقه فراوانی به امر مربگیری دارد و در تراکتور هم چند هفته‌ای سکاندار پرشورها بود. این احتمال وجود دارد که مسعود تصمیم جدیدی برای آینده‌اش اتخاذ کند اما شواهد نشان می‌دهد او را یک سال دیگر در درون زمین خواهیم دید. 

اشکان دژاگه

۱۴ تیرماه ۳۶ساله می‌شود. اشکان دژاگه پس از ترک تراکتور به قطر رفت تا برای تیم دسته دومی الشحانیه توپ بزند. تیمی که پیش از این هم بازیکن ایرانی در تیمش داشت. طی روزهای اخیر شنیده شد که اشکان مورد توجه استقلال است و حتی این امکان وجود دارد که به عنوان مربی در کنار شخصی مثل الکس نوری به تهران بیاید اما هیچکدام به حقیقت منتج نشد. به تازگی تصویری هم از اشکان و خانواده‌اش منتشر شد که عجیب‌ترین نکته چهره‌ی ستاره اسبق تیم ملی و مو و محاسن سفیدشده‌اش بود. حالا باید دید بازیکن محبوب کارلوس کی‌روش برای فصل بعد چه انتخابی خواهد داشت. آیا به بازی در فوتبال قطر ادامه می‌دهد یا راهی ایران می‌شود و یا قرار است کفش‌هایش را بیاویزد.

رضا قوچان‌نژاد

چند ماه تا ۳۵ ساله شدن گوچی مانده و حضورش در این لیست شاید کمی عجیب باشد، اما گذراندن چند ماهِ بدون تیم و وابستگی رضا به خانواده‌اش باعث شده تا به این نتیجه برسیم که گلزن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۴، قرار است از فوتبال خداحافظی کند. چند روز قبل تصویری از رضا و فرهاد مجیدی منتشر شد که حواشی زیادی را به‌وجود آورد. وضعیت این بازیکن خوش‌اخلاق فوتبال ایران نامشخص است. بدون شک اگر تمایلی به ادامه بازی و حضور در ایران داشته باشد، تیم‌های ایرانی بی‌میل به جذبش نخواهند بود اما نباید فراموش کنیم که او چند سال است به تمام این پیشنهادات پاسخ منفی می‌دهد و حتی حاضر شد بدون تیم بماند اما به فوتبال ایران نیاید. شواهد گواه بر این است که خداحافظی گوچی گزینه محتمل‌تری است.

محمدرضا خلعتبری

در یکی از آخرین اظهار نظرهایش در هفته‌های آخر لیگ بیست‌ویکم اعلام کرد تا زمانی که بدنش جواب بدهد و حس کند که می‌تواند کمک‌کننده باشد، به بازی ادامه خواهد داد. محمدرضا متولد شهریور سال ۱۳۶۲ است و به زودی ۳۸ سالگی‌اش را پشت سر می‌گذارد. او در فصلی که گذشت برای 2 تیم سپاهان و فولاد بازی کرد و انتقالش به تیم اهوازی نشان داد که همچنان شوق بازی کردن دارد. نشانه‌ها حکایت از آن دارد که خلعتبری به فوتبال ادامه خواهد داد. البته با توجه به میل فراوانش به بازی کردن، شاید شاهد انتقالش به یک تیم دیگر باشیم. ممکن است تیمی کوچک‌تر از فولاد و سپاهان که برای قهرمانی و کسب عناوین متعدد می‌جنگند، گزینه مناسبی برای مورچه اتمی فوتبال ایران باشد.

رضا خالقی‌فر

یک هفته قبل بود که اعلام شد قرارداد رضا خالقی‌فر با ذوب‌آهن تمدید نمی‌شود و این بازیکن بااخلاق بعد از فصلی کابوس‌وار از جمع گاندوها جدا می‌شود. خالقی‌فر که سابقه بازی برای تیم‌های فجرسپاسی، سایپا، صنعت نفت (۲ مقطع)، راه‌آهن، پرسپولیس، گسترش فولاد، ماشین‌سازی و ذوب‌آهن را در کارنامه خود دارد، حالا در ۳۸ سالگی بدون تیم مانده و تکلیفش مشخص نیست. عملکرد ضعیف رضا در فصلی که گذشت باعث شده تا کارش برای انتخاب تیم بعدی سخت‌تر باشد. او پیش از ذوب‌آهن در آبادان و تبریز عملکرد خوبی داشت و توانست نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند اما لیگ بیست‌ویکم، اصلا آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفت. باید دید هافبک دفاعی و مدافع کناریِ تیم برانکو، در لیگ بیست‌ودوم هم به بازیگری ادامه می‌دهد یا تصمیم جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

محمد قاضی

یکی از مارکوپلوهای فوتبال ایران بدون تردید محمد قاضی است. مهاجم ۳۷ ساله‌ای که در هوادار بازوبند کاپیتانی را بست اما تبدیل به یک مهره‌ی نیمکت‌نشین شد و نتوانست همان بازیکن تاثیرگذار سابق باشد. محمد در مس رفسنجان، شهرخودرو، نساجی و پیکان هم عملکرد قابل توجهی نداشت و مصدومیت‌هایی که برایش به وجود می‌آید، او را از فرم خوب گذشته‌اش دور کرده است. بعید به نظر می‌رسد که هوادار برای فصل جدید روی این مهاجم پا به سن گذاشته نظر مثبتی داشته باشد و اگر این اتفاق رخ بدهد یا بازهم شاهد یک چالش جدید برای مهاجم اسبق سرخابی‌های پایتخت خواهیم بود و یا با خداحافظی‌اش از مستطیل سبز مواجه می‌شویم.

مهدی کیانی

تراکتور به کاپیتان ۳۵ ساله‌اش احتیاج دارد و مهدی کیانی هم دوست دارد یک‌بار دیگر در پروژه بازگشت تراکتور به جمع مدعیان و بالانشین‌ها نقش داشته باشد ولی او به سن و سالی رسیده که نمی‌تواند اثرگذاری سابق را درون زمین داشته باشد. ممکن است لیگ بیست‌ودوم آخرین فصل بازیگری مهدی کیانی باشد اما احتمالِ قوی‌تر است که او با توجه به توانایی بدنی بالا و زندگی حرفه‌ای‌اش بازهم در مستطیل سبز باقی بماند و به فوتبال بازی کردن ادامه دهد.

لوسیانو پریرا

با توجه به اینکه فاصله چندانی تا ۳۹ سالگی ندارد، می‌بایست نامش را در صدر لیست می‌دیدیم اما آنقدر نمایش فوق‌العاده‌ای در خط حمله فولاد داشته که جواد نکونام تردیدی برای ادامه همکاری با شیمبا نداشته باشد. مهاجم کهنه‌کار فولادی‌ها حداقل یک‌فصل دیگر در کنار این تیم باقی می‌ماند. او در لیگ بیست‌ویکم هم جزو مهره‌های کارآمد سرخپوشان اهوازی بود و با این میزان آمادگی منطقی نیست که شاهد پایان فوتبالش باشیم؛ حداقل در لیگ بیست‌ودوم.

برچسب ها: رضا قوچان نژاد اشکان دژآگه مسعود شجاعی تیم ملی فوتبال ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار