۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۱۲۳۶۰۲۳
مدیرعامل گروه صنایع جهان آرا گفت: ما اصلا همچین قانونی نداریم که مواد اولیه بر اساس دلار قیمت‌گذاری شود، حتی خود حضرت آقا هم فرمودند که چرا مواد داخلی بر پایه دلار محاسبه می‌شود؟ بنده با آقای رئیسی و همچنین آقای علی آبادی صحبت کردم، دو نفرشان قول تغییر را دادند، اما هنوز اتفاقی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۷۴۲۰

قیمت‌گذاری محصولات داخلی بر پایه دلار یک مصوبه غلط و غیرقاونی است| قول تغییر داده اند اما...

مسکن و مصالح مانند خودرو باید در سامانه فروش یکپارچه EPC عرضه گردد/افزایش قیمت دلار تا وقتی که صنایع بالادستی خوراکشان را از دولت می‌گیرند!

مصطفی وعیدی مدیرعامل گروه صنایع جهان آرا در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: مجموعه جهان آرا از لحاظ کلی سه بخش اصلی دارد

تا وقتی که این انگیزه از صنایع بالادستی که خوراکشان را از دولت می‌گیرند و تعیین‌کننده قیمت دلار هستند، گرفته نشود، این مسیر ادامه دارد و شاهد افزایش قیمت دلار هستیم!

که شامل تولید، توزیع و خدمات است. در بخش تولیدی ۱۳ کارخانه تولید در سه بخش پلیمری، شیمیایی و ساختمانی و بخش توزیعی شامل دکتر تامین است که کالاهای مجموعه گروه صنایع جهانی آرا را توزیع می‌کند، در ۱۰ استان برای اولین بار هایپر مارکت‌های ساختمانی را ایجاد کرده که خدمات برای توزیع می‌دهد همچنین ایده‌هایی که در بحث طراحی و اجرا نیاز است دکتر تامین متصدی گر این بخش هم است از جمله بحث امداد خانه. در بخش شبکه خدمات عمدتاً بحث آموزش را داریم که آموزش‌های بخش فنی و مهندسی تا فوق دکترا را آموزش می‌دهیم. در بخش اجرا هم برای همه گروه‌های ساختمان به ویژه تاسیسات مکانیکال و الکتریکال حدود ۲۵ دوره‌ مختلف داریم که هم آشنایی با محصولات پیدا کنیم و هم شیوه اجرا بر اساس طراحی اولیه اتفاق بیفتد.

 

قیمت‌گذاری محصولات داخلی بر پایه دلار یک مصوبه غلط و غیرقاونی است| قول تغییر داده اند اما... +فیلم

 

عرضه مسکن و مصالح درسامانه فروش یکپارچه

وی افزود: اصل قضیه گروه صنعتی جهان‌آرا ایده پروری و اجرای آن است چرا که ما اعتقاد داریم عرضه مسکن و مصالح مانند خودرو باید در یک سامانه فروش یکپارچه EPC عرضه گردد.

مدیرعامل گروه صنعتی جهان‌آرا در جواب این سوال که چرا محصولات داخلی بر پایه دلار محاسبه می‌شود؟ گفت: این مسئله یک مصوبه غلط و غیرقانونی است که اجرا شده. ما اصلا همچین قانونی نداریم که مواد اولیه بر اساس دلار قیمت‌گذاری شود، حتی خود حضرت آقا هم فرمودند که چرا مواد داخلی بر پایه دلار محاسبه می‌شود؟ بنده با آقای رئیسی و همچنین آقای علی آبادی صحبت کردم، دو نفرشان قول تغییر را دادند، اما هنوز اتفاقی صورت نگرفته است.

 

قیمت‌گذاری محصولات داخلی بر پایه دلار/ این یک مصوبه غلط و غیرقاونی است

 

 قیمت دلار را تولیدکننده تعیین می کند

وعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که من تولید کننده که صنایع پایین دستی هستم و در قیمت دلار ذی‌نفع هستم، به گونه‌ای با بازار کار می‌کنم که در حقیقت قیمت دلار را تعیین کنم. قیمت دلار در این هفت سال گذشته از 7هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسیده است. متاسفانه ذینفعان را در سیستم اقتصادی در جایگاهی قرار داده‌ایم که تعیین‌کننده قیمت دلار هستند. زمانی که صنایع بالادستی می‌بیند تعیین کننده قیمت دلار است، شرایطی را فراهم می‌کند که مواد اولیه به داخل ندهد، خود صادر کند، خام صادر شود و وقتی صادر شد میزان دلاری که می‌آید کمتر از نیاز است پس عرضه و تقاضا با هم نمی‌خواند. تا وقتی که این انگیزه از صنایع بالادستی که خوراکشان را از دولت می‌گیرند و تعیین‌کننده قیمت دلار هستند، گرفته نشود، این مسیر ادامه دارد و شاهد افزایش قیمت دلار هستیم.

برچسب ها: مصالح ساختمانی یکپارچه سازی سامانه یکپارچه خودرو قیمت دلار جهان آرا تولید کننده تولید کنندگان انبوه سازان انبوه سازی
ارسال نظر
آخرین اخبار