۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۲۷۳۴۲۳
متخصص رژیم درمانی در گفتگو با خطوط مطرح کرد:
کاهش وزن یک موضوع تخصصی پزشکی است که افراد باید با کم کردن وعده‌های غذایی بدن خود را عادت دهند و بدانند که چاقی و اضافه وزن تهدیدی برای همه‌ اقشار مختلف جامعه است.
کد خبر: ۱۷۴۴۴

باربی شدن ناآگاهانه!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ امروزه افراد بسیاری به خصوص بانوان به دنبال رژیم‌های غذایی متعددی برای کاهش وزن خود هستند، حتی ممکن است خودسرانه 
از دارو‌های تبلیغاتی مضر برای کاهش وزن خود استفاده کنند. باید بدانیم که استفاده از این دارو‌های شیمیایی نه تنها مضر است، بلکه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز مختل کند.

این فعالیت ناآگاهانه عوارض زیادی مانند ریزش مو‌های سر، پوکی استخوان، کم کاری پروتئین و  تیروئید بدن و... به همراه داشته باشد. به اذعان کارشناسان حتی اگر هم از دارو‌های شیمیایی استفاده می‌کنید باید طبق تجویز پزشک باشد.

باربی شدن ناآگاهانه!

نمی‌دانم واکنش شما نسبت به این خبر چگونه است، اما باید بدانید که نزدیک به دو میلیارد نفر از مردم دنیا دچار اضافه وزن و چاقی هستند!
بدانید کودکانی که در سنین پایین دچار اضافه وزن هستند، در بزرگسالی نیز با مشکلات جسمانی و حتی روانی مواجه خواهند شد و طول عمر کمتری خواهند داشت.
در مورد این موضوع خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت وگویی با جلیل نجفی متخصص رژیم درمانی داشته است. نجفی در این باره می‌گوید: «اشتباهات برخی افراد این است که برای لاغر کردن خود به مربی ورزشی مراجعه می‌کنند، مربی ورزشی فقط کم کردن کالری بدن را انجام می‌دهد و این باعث می‌شود آسیب‌های مختلفی مثل، آسیب به پوست و مو، آسیب به کبد  و مسئله ایجاد دیابت در سنین بالاتر را ایجاد کند.»

وی ادامه داد:«در یک رژیم درمانی موثر و درست باید درصد کربوهیدرات و پروتئین و چربی را در رژیم تعیین کنیم.» این متخصص تصریح کرد: «هر فردی با توجه به سیستم ایمنی بدن خودش نیاز به برخی محدودیت‌ها دارد به خاطر همین موضوع ویتامین‌ها باید مدنظر قرار گیرد تا کاهش وزن صحیحی داشته باشند.»

کاهش وزن نادرست چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

نجفی در پاسخ به این پرسش که کاهش وزن نادرست چه عوارضی می‌تواند داشته باشد، می‌گوید: «عوارضی که ممکن است کاهش وزن نادرست در پی داشته باشد بحث ریزش مو، افتادگی پوست، چرب شدن کبد و کاهش حافظه است.»


کاهش وزن مطلوب

وی در ادامه در خصوص کاهش وزن استاندارد نیز می‌گوید: در یک کاهش وزن مطلوب در طول یک ماه نهایتا ۳ تا پنج کیلو کاهش رخ می‌دهد و اگر ما بحث چربی‌ها را هم داشته باشیم تا ۸ کیلو کم کردن هم مجاز است. اگر بیش از این موارد باشد عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

نجفی ادامه داد: «برای کاهش وزن، کاهش سایز هم باید داشته باشیم که کاهش سایز روی توده چربی و کاهش وزن روی تحلیل رفتن عضلات متمرکز است.» این متخصص در پایان تاکید کرد: « با وجود بهبود توده عضلانی و استخوانی باید هم کاهش وزن، هم کاهش سایز داشته باشیم، این بهترین حالت کاهش وزن است.»

برچسب ها: تغذیه سالم داروهای لاغری سلامت زنان
ارسال نظر
آخرین اخبار