۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
تعداد بازدید: ۳۱۲۴۴۵
گفتگوی خطوط با یکی از ۴۵ خانوار بلاتکلیف ساختمان حسن آباد کرج؛
بیش از یک ماه از سرگردانی ۴۵ خانوار ساکن ساختمان‌های نا ایمن محله حسن آباد کرج، می‌گذرد و ظاهراً نه تنها در خصوص وضعیت این منازل تصمیم‌گیری نشده بلکه ظاهراً در همین وضعیت برخی از خانواده‌ها مجبور به بازگشت به خانه‌هایشان شدند.
کد خبر: ۱۸۵۸۷

بازگشت به خانه‌های نا ایمن بیخ گوش مسئولان/ هم ایمنی نداریم هم گاز شهری!
آخرین پاسخ فرمانداری؛ شهرداری مکلف به ابتیاع واحد‌ها یا تحویل واحد‌های معادل/ مالکان همچنان منتظر!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ خرداد ماه بود و درست بعد از فاجعه ریزش ساختمان متروپل آبادان، که مسئولان استان البرز با دریافت گزارشی مبنی بر ایجاد یک ترک در ساختمان محله حسن آباد کرج تصمیم گرفتند تا با حضور در محله ساکنان این خانه و خانه‌های اطراف را از این موضوع مطلع کنند. بعد از دریافت این گزارش هم ظاهراً دستور تخلیه به ساکنان این خانه‌ها داده شد تا برای این وضعیت تعیین تکلیف شود. با این حال پیگیری‌های خبرنگار خطوط نشان می‌دهد که خانوار‌هایی که از خرداد ماه مجبور به ترک خانه و زندگی‌شان شدند حالا بعد از یک ماه آوارگی در حالی که وضعیت ساختمان‌شان هنوز بلاتکلیف است با وجود قطع بودن گاز شهری در ساختمان‌شان، مجبور به بازگشت به خانه های‌شان شدند. همان خانه‌هایی که مدتی قبل به خاطر خطر ریزش تخلیه شد.
یکی از ساکنان این ساختمان‌ها که از همان روز اول در جریان پیگیری این ماجرا بود حالا بعد از گذشت بیش از یک ماه می‌گوید که همچنان بلاتکلیف هستند: « ۲۳ خرداد ماه بود که به ما اطلاع دادند خانه‌هایتان در خطر ریزش است و ما هم مجبور به تخلیه شدیم. برخی از خانواده‌ها مجبور شدند به خانه اقوام و دوستان خود بروند و برای بقیه که جایی را نداشتند اسکان مدرسه دادند. اما بعد از دو هفته نیز گفتند مدرسه باید تخلیه شود که البته طبق موازین چون بحران جدی نبود ما هم حرف نزدیم. منتها تعیین تکلیف واحد‌ها صورت نگرفته چرا که یک سری از مستأجران این ساختمان‌ها خانه‌هایشان را پس دادند و الان گرفتاری بیشتر برای مالکان و بقیه ساکنانی است که همچنان خانه و زندگی‌مان را ر‌ها کردیم. ما از هیچ جایی پاسخ نگرفتیم. به همین دلیل بعد از یک ماه سرگردانی آن هم در این وضعیت و شرایط اقتصادی برخی از صاحبخانه‌ها به خانه‌شان برگشتند. »
او با انتقاد از اینکه هیچ جایی به آن‌ها پاسخی نداده ادامه می‌دهد: « اگر خطر ریزش وجود دارد پس چرا الان این وضعیت پیش آمده و کسی هم پاسخگو نیست و عده‌ای هم به خانه‌ها برگشتند. از طرف دیگر این واحد‌ها گاز ندارند چرا که همان روز اول با دستور دادستانی حتی گاز خانه‌ها قطع شد چون می‌گفتند خطر انفجار وجود دارد. حالا حرف من این است که اگر خطری وجود دارد پس چرا هیچکس پاسخگو نیست و اگر هم خطری نیست پس چرا آمدند و گاز ما را هم قطع کردند. اگر این ساختمان‌ها مورد دارد چرا هیچکس پیگیر برگشت برخی از ساکنان نیست؟ یعنی هنوز بعد از یک ماه تعیین تکلیف و کارشناسی نشده است؟ »
او درباره آخرین پاسخی که از طرف فرمانداری به آن‌ها اعلام شده می‌گوید: الان شهرداری مکلف شده است که یا این واحد‌ها را ابتیاع کند یا معادل و همسان واحد‌ها به مالکان در قسمت دیگری تحویل دهد. هر چند که ما همچنان منتظر هستیم. »

برچسب ها: شهرستان کرج نماینده مردم کرج در مجلس ساختمان‌های ناایمن ساختمان ناایمن حادثه متروپل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان ساختمان متروپل متروپل آبادان ریزش پلاسکو
ارسال نظر
آخرین اخبار