۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۵۴۴۷۹
خطوط ماجرای ناایمن‌ترین بیمارستان تهران را بررسی کرد
«ناایمن‌ترین بیمارستان کشور اخطار پلمب دریافت کرده است. » این خبرکوتاهی بود که بدون فاش شدن نام بیمارستان، امروز در سرخط خبر رسانه‌ها قرار گرفت. این در حالی است که بعد از ریزش برج پلاسکو و متروپل حالا بسیاری از مردم به دلیل نگرانی به دنبال شناسایی این بیمارستان هستند.
کد خبر: ۱۵۵۴۱

معمای ۸ بیمارستان تهران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ صبح امروز با اعلام اینکه خطر در بیخ گوش یکی از بیمارستان‌های تهران است معمای سختی پیش روی شهروندان پایتخت نشین قرار گرفت. این در حالی است که چند روز پیش در خبری غیر رسمی لیست ۱۲۹ ساختمان نا ایمن منتشر شد که ۸ بیمارستان در آن نام برده شد. علی صالحی دادستان تهران درباره وضعیت ایمنی ساختمان‌های پایتخت گفت: «طبق گزارش خود رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش نشانی صادر شده است. » هرچند که او تنها به این موضوع بسنده نکرد و در ادامه صحبت‌هایش نیز حدود ۹۳۰ فقره اخطاریه و دستورالعمل ایمنی سازمان آتش نشانی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز خبر داد.
همین خبر کافی بود تا کاربران شبکه‌های اجتماعی به دنبال نام این بیمارستان نا ایمن که در خبر نامی از آن فاش نشده بود بگردند و با یکدیگر به تبادل نظر کنند. اغلب آن‌ها می‌گیوند عزیزانشان در بیمارستان‌هایی در سطح شهر تهران بستری هستند و حالا این خبر بیش از پیش آن‌ها را نگران کرده است. یکی از کاربران با نام کاربری غفرانی در واکنش به این خبر می‌نویسد: «لطفاً نام ببرید تا مردم تن بیمار عزیزان شون رو در یک چنین بیمارستان‌هایی به خطر بیشتر نیاندازند. » مرتضی نیز با لحنی کنایه‌آمیز می‌نویسد: « اینجا درس عبرتی وجود نداره! هر سال باید منتظر همچین فجایع ناگواری باشیم! » و عبدالله یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی در اعتراض به نام نبردن از نام این بیمارستان بدون کنایه مستقیم حرفش را می‌زند: « لابد این ناامن‌ترین بیمارستان اسم هم ندارد! » حرف اغلب کاربران مشابه یکدیگر است و در نهایت نیز اکانتی با نام «ناشناس» نوشته است: « مگه بازی فوتباله که با یک اخطار ازش عبور می‌کنید؟ اگه واقعاً غیر استاندار هست باید سریعتر پلمپ شود. تا کی می‌خواهید با جان مردم بازی کنید. »

 در این لیست غیررسمی نام بیمارستان ضیائیان، مرکز درمانی شهید شاد آبادی، بیمارستان شهدای یافت آباد، غیاثی، فیاض بخش، طرفه، بوعلی و فجر به چشم می‌خورد. با این حال آنچه طبق این گزارش‌ها پیداست، احتمال دارد که بیمارستان نا ایمنی که امروز توسط دادستان تهران اعلام شد که اخطار پلمپ دریافت کرده است، در بین بیمارستان‌های این لیست باشد.


با همه این‌ها هفته گذشته فهرستی از اسامی و آدرس ۱۲۹ ساختمان ناایمن در شهر تهران، منتشر شد. اگرچه همان موقع سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که این فهرست مورد تأیید آتش‌نشانی نیست، اما در ادامه نیز توضیح داد که این موضوع به معنای تأیید ایمنی این ساختمان‌ها هم نیست. با این حال در این لیست غیررسمی نام بیمارستان ضیائیان، مرکز درمانی شهید شاد آبادی، بیمارستان شهدای یافت آباد، غیاثی، فیاض بخش، طرفه، بوعلی و فجر به چشم می‌خورد. با این حال آنچه طبق این گزارش‌ها پیداست، احتمال دارد که بیمارستان نا ایمنی که امروز توسط دادستان تهران اعلام شد که اخطار پلمپ دریافت کرده است، در بین بیمارستان‌های این لیست باشد. اگر چه در پی تماس‌های خبرنگار خطوط با سیدجلال ملکی سخنگوی آتشنشانی، او پاسخگوی تلفن خود نبود اما در نهایت اخبار تکمیلی و انتشار نام این بیمارستان در روز‌های آینده دوباره پیگیری خواهد شد تا به اطلاع مردم نگران پایتخت نشین برسد.

 

 
برچسب ها: بیمارستان ریزش حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان تخریب فک پلمپ
ارسال نظر
آخرین اخبار