۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
تعداد بازدید: ۱۱۵۰۳۶
خطوط تخلفات پروژه بزرگ بام لند و چالش‌های پیش روی آن را بررسی کرد
«بام لند» یا همان مرکز خرید شیک و معروف در مجاورت دریاچه چیتگر، ۱۰ هزار متر تخلف دارد و ساختمان رستوران‌هایش نا ایمن است. این معضلی است که شورای شهر از آن خبر می‌دهد و در حالی که پرونده این تخلفات در دادگاه، منتظر رای است، روزانه هزاران نفر بازدید‌کننده در این مجتمع تفریحی رفت وآمد می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۰۸۹
رستوران‌های نا ایمن در لوکس‌ترین مرکز خرید تهران/ خطر بیخ گوش دریاچه چیتگر رفع خواهد شد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ بحث ساختمان‌های نا ایمن در کشور تنها به برج‌ها و ساختمان‌های قدیمی و فرسوده ختم نمی‌شود. در ادوار گذشته ظاهراً شرایطی وجود داشته تا حتی سرمایه‌گذاران بزرگی مثل سرمایه‌گذار پروژه باملند برای احداث یک مرکز خرید و تفریحی تازه ساز نیز مرتکب تخلف شده است.
موضوعی بود که می‌ثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از آن پرده برداشت و در این باره می‌گوید: « با اشاره در پروژه باملند ۱۰ هزار متر تخلف دیده می‌شود و رستوران و بنا‌های تجاری آن به صورت غیرمجاز احداث شده‌اند و بر همین اساس سازمان بازنشستگی و شهرداری منطقه ۲۲ در حال دست و پنجه نرم کردن با مالک متخلف هستند و باید بدانیم که دادگاه چه رأیی برای آن صادر می‌کند. »
مظفر ادامه می‌دهد: «انتظار ما این است که در پروژه بام لند، شخص سرمایه‌گذار به صورت داوطلبانه با شهرداری تهران توافق کند شهردار تهران نیز اعلام آمادگی کرده است که اگر سرمایه‌گذاری وارد میدان شود می‌توان با توافق مشکلات این پروژه را حل کرد. »
وی با اشاره به ناایمن بودن ساختمان بام لند بیان کرد: «رستوران‌های این ساختمان ناایمن هستند و ممکن است در بحران‌ها به شدت خطرآفرین باشند.»
عضو شورای شهر تهران درباره دیگر مشکل منطقه ۲۲ اظهار کرد: «عدم رعایت قاعده ۷۰ و ۳۰ یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی است که در دوره مدیریت شهری سابق رعایت نشده است. »
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در زمین‌های بیش از هزار متر ۷۰ درصد مساحت باید به شهرداری تخصیص یابد تا سرانه‌های شهری مورد نیاز مردم را تأمین کند اما بر اساس گزارش‌ها، شهرداری در ۷۰ درصد نیز اجازه ساخت بنا داده و این در حالی است که مالک در حق و حقوق مردم و محله دخالت کرده است.
بام‌لند از نظر مسائل ایمنی از جمله راه‌پله‌ها دارای مشکلاتی است که از بهره‌بردار بام‌لند از مدتی قبل پای کار آمده و دستورالعمل را دریافت کرده و حتی نقشه‌هایی برای تغییر راه‌پله‌هایی که وجود دارد و باید متناسب با تأییدیه‌های آتش‌نشانی باشد، ارائه داده است

آتش نشانی پای کار آمد

با همه این‌ها بعد از رسانه‌ای شدن این گزارش، سید جلال ملکی سخنگوی آتشنشانی شهرداری تهران در خصوص علت ناایمن بودن «بام‌لند» گفت: «بام‌لند از نظر مسائل ایمنی از جمله راه‌پله‌ها دارای مشکلاتی است که از بهره‌بردار بام‌لند از مدتی قبل پای کار آمده و دستورالعمل را دریافت کرده و حتی نقشه‌هایی برای تغییر راه‌پله‌هایی که وجود دارد و باید متناسب با تأییدیه‌های آتش‌نشانی باشد، ارائه داده است. »
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه نقشه‌های ارائه شده از سوی بهره‌بردار مورد تأیید آتش‌نشانی قرار گرفته و کار اجرایی آغاز شده است، افزود:« با توجه به اینکه بام‌لند، پروژه بزرگی است، انتظار نیست در طول یک ماه کار به نتیجه برسد و نیاز به فرصتی خواهد داشت و‌امیدواریم طی دو سه ماه آینده اتفاقات خوبی از حیث ایمنی در بام‌لند رخ دهد.»
 این در حالی است که این اخبار در خصوص رفع مشکلات این پروژه بعد از رسانه ای شدن تخلفات آن ، گزارش شد.
با همه این‌ها باید دید که آیا شهرداری که نسبت به وصول مطالباتش از تخلفات ۱۰ هزار متر ساخت و ساز غیر مجاز باملند در دادگاه شکایت کرده در صورت دریافت رای نهایی، در زمینه رفع مشکلات ساختمان‌های نا ایمن باملند نیز شدت عمل نشان خواهد داد یا خیر. مرکزی تفریحی درغربی‌ترین منطقه تهران که روزانه مردم و خانواده‌های زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند. بنابراین هر گونه بلایای طبیعی مثل زلزله و خطرات انسان ساز مانند آتش سوزی در هر کدام از ساختمان‌های این مرکز خرید فروشگاهی و تفریحی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را رقم بزند.

برچسب ها: دریاچه چیتگر ساختمان‌های ناایمن ساختمان ناایمن عضو شورای شهر تهران شورای شهر شورای شهر تهران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آتش نشانی شهرداری تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار