۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
تعداد بازدید: ۸۸۱۱۴
رئیس مرکز پزشکی ایفمارک اعلام کرد برای حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، تزریق دوز سوم واکسن کرونا الزامی است.
کد خبر: ۱۹۵۵۰

بیانیه سازمان لیگ حجت را بر همه تمام کرد/ تزریق دوز سوم واکسن برای بازیکنان الزامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، زهره هراتیان در کارگاه آموزشی معاونین و سرپرستان تیم‌های لیگ برتری اظهار کرد: نظر شخصی من این است هرکسی که در فوتبال حضور دارد از تدارکات تا دیگر عنوان‌ها باید اطلاعاتی را درباره ایست قلبی، حمل مصدوم و دیگر اقدامات کادر پزشکی را داشته باشند. زیبا‌ترین چیز برای من این بود که مدیران تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی از عملکرد ایفمارک راضی بودند.

وی درباره اینکه برخی از تیم‌‌ها ابتدا با بازیکن‌شان قرارداد امضا می‌کنند و بعد تست پزشکی می‌گیرند، اشاره کرد: در این باره من بار‌ها صحبت کردم و وظیفه دارم کهفقط هشدار بدهم. وظیفه‌ای برای اینکه به باشگاه‌ها بگوییم چرا این کار را کردید، ندارم ولی فکر می‌کنم آمار این اتفاق به نسبت سال‌های پایین کمتر شده است و باید تلاش کنیم تا به صفر برسد.

رئیس مرکز پزشکی ایفمارک درباره روندی که تیم‌ها در بحث تست‌های پزشکی در ایفمارک طی کرده‌اند، بیان کرد: امسال همه چیز عالی بود و جا دارد یک خسته نباشد به همکارانم در ایفمارک بگویم، چون درکنار تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی، امور پزشکی هیئت فوتبال نیز در این مجموعه انجام می‌شود و روزانه چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در ایفمارک معاینه می‌شوند. وقتی همه راضی هستند،‌ یعنی ما کار‌مان را درست انجام داده‌ایم.

هراتیان درباره اینکه گفته شده بود ایفمارک با این معاینات درآمد نجمومی کسب کرده است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم با بیانیه‌ای که سازمان لیگ داد، حجت را بر همه تمام کرد.

وی درباره اینکه آیا مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هزینه معاینه هر فرد، رقم درستی است، گفت: شما تصور می‌کنید این مبلغ برای ویزیت است، درصورتی که این مبلغ، یک بخشش برای ویزیت، یک بخشش برای اکو و یک بخشش برای نوار قلب و تست ورزش است. یک بخشی ارزیابی‌های بدنی و روانشناسی و نقشه‌های مغزی است. ممکن است افرادی بگویند این کار‌ها چه الزامی دارد ولی یک بخش برای AFC و دریافت مدرک حرفه‌ای است و یک بخش هم برای این است که فیفا، از مرکز پزشکی عالی‌ خود انتظار دارد، در بحث‌های پیش‌گیری و بحث‌های برنامه‌ریزی و تحقیقاتی اقداماتی را انجام دهید و این‌ها همه هزینه دارد.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که «میگن‌ میگن‌ها» زمانی برای من اهمیت دارد که یک باشگاه‌ با نامه‌ای رسمی نارضایتی‌اش را نشان دهد ولی تا الان چنین نامه‌ای ارسال نشده است و الان نیز که با مدیران صحبت کردیم، همه راضی هستند. هر باشگاهی در این باره اعتراضی دارد، می‌تواند به سازمان لیگ نامه بزند، چون این تصیمیم هیئت رئیسه سازمان لیگ است و تصمیم شخصی من نیست. تعرفه هر سال ۲۰ درصد اضافه می‌شود و من این تعرفه را به آنها اعلام می‌کنم و تیم‌ها از این بابت خوشحال هستند و کارشان را انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز پزشکی ایفمارک درباره وضعیت کرونا و برگزاری مسابقات عنوان کرد: به دلیل اینکه شرایط کرونا به صورتی است که سختگیری‌های سال گذشته نیست، الزامی که امسال گذاشتیم، این است که همه باید دوز سوم واکسن را بزنند تا دیگر درگیر این نباشیم که هر ۱۰ روز هزینه کنند تست کرونا بدهند. همچنین آموزش آفلاین مبارزه با دوپینگ گذاشتیم و این الزامی است که همه در آن شرکت کنند. می‌خواهم پیشنهاد بدهم که خبرنگاران هم در آن حضور پیدا کنند و پایان این دوره ۱۰ سؤال طرح می‌شود که باید ۸۰ درصد نمره قبولی را بگیرند و در پایان دوره مدرک ارائه خواهد شد. اگر این مدرک ارائه شود، ما کارت بازی را صادر می‌کنیم. بازیکن و مربی خارجی استقلال از خدمات ایفمارک تعجب کرده بودند و گفتند همه جا فقط تست قلب گرفته می‌شود.

هراتیان درباره اینکه تاکنون بازیکنی دچار مشکل بوده است، تصریح کرد: همه این روند محرمانه است و اگر بازیکن مشکلی داشته باشد به مرحله بعدی می‌رود. الان چند بازیکن در این وضعیت حضور دارند و برای تست‌های بیشتر حضور پیدا می‌کنند. ما به باشگاه‌ها وضعیت و اطلاعات بازیکنان را جز به جز اعلام می‌کنیم ولی هیچ الزامی برای عدم ثبت قرارداد نداریم.

برچسب ها: زهره هراتیان ایفمارک
ارسال نظر
آخرین اخبار