۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
تعداد بازدید: ۴۹۳۷۱۶
رویدادهای مهم ورزشی 21 آبان را ملاحظه کنید، در این روز حادثه‌ای تلخ در ورزشگاه آزادی رخ داد و کاپیتان پیشین تیم ملی آلمان پا به عرصه گیتی نهاد.
کد خبر: ۲۰۱۴

حادثه ناگوار باز ایران و کره شمالی/ زادروز ستاره فوتبال آلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار 21 آبان سال 1400 به شرح زیر است: 

طلوع

فیلیپ لام 38 ساله شد. لام مداقع سابق تیم بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان بود و در دوران بازی به همراه تیم ملی و باشگاه بزرگ بایرن مونیخ به افتخارهای فراوانی دست پیدا کرد که ازآنجمله می‌توان به قهرمانی سال 2014 جام جهانی اشاره داشت. ضمن آنکه توانسته با این تیم دو بارمقام سومی جام جهانی را در سال‌های 2006 و 2010 به دست آورد.

فیلیپ لام همراه با تیم ملی کشورش درجام ملت‌های اروپا در سال 2008 به مقام نایب قهرمانی رسید و با بایرن مونیخ 10 قهرمانی را صاحب شده است. قهرمانی جام حذفی آلمان از دیگر افتخارات لام است، هم چنین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا درسال 2013 با بایرن مونیخ. کاپیتان سابق تیم ملی آلمان 113 بازی ملی دارد و صاحب یک پسر و یک دختراست.

حادثه ناگوار باز ایران و کره شمالی/ زادروز ستاره فوتبال آلمان

رویداد

18 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در یک بازی نیمه‌تمام با نتیجه یک بر صفر تیم فوتبال کره شمالی را شکست دهد. این دیدار در قالب مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های آسیا بود و بازی در ورزشگاه آزادی تهران با حضور 40 هزار تماشاگر و به قضاوت حاجی خضر از سوریه برگزار شد.

علی دایی در دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی تک گل تیم ایران را زد و برای تیم ایران ابراهیم میرزاپور، مهدی امیرآبادی، محمد نصرتی، جلال کاملی مفرد، سهراب بختیاری‌زاده، مهدی مهدوی‌کیا، حامد کاویانپور، جواد نکونام، علی کریمی، علیرضا واحدی نیکبخت (محرم نویدکیا از نیمه دوم) و علی دایی به میدان رفتند. ضمن آنکه هدایت تیم ایران بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود.

این دیدار به علت پرتاب نارنجک از سوی یکی از تماشاگران نابخرد به زمین مسابقه و امتناع تیم کره شمالی از ادامه بازی، به تصمیم داور نیمه‌تمام ماند. به‌دنبال اتفاقات این مسابقه کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ایران را از انجام یک مسابقه خانگی در حضور تماشاگر محروم کرد.

غروب

رحیم جدی اردبیلی از پیشکسوتان کشتی کشور و داور ممتاز بین المللی سال قبل در چنین روزی دار فانی را وداع گفت. جدی سابقه 33 سال قضاوت در عرصه بین‌المللی کشتی را داشت، ضمن آنکه ریاست هیئت کشتی تهران و مسئولیت فنی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای را در کارنامه دارد.

شادروان جدی در جريان برگزاری ديدارهای فينال سه وزن دوم قهرمانی كشتی فرنگی آسيا از دنيای داوری خداحافظی كرده بود. در آن مراسم كه با حضور رافائل مارتينتی و ماريو سالتنيك، رئيس و نايب رئيس فيلا، دكتر كيم رئيس كنفدراسيون كشتی آسيا، دكتر محمد توكل، مهدی خالدی مدرس فيلا، عزيزالله اطاعتی رئيس كميته داوران ايران برگزار شد مارتينتی با اهدای يک ديپلم افتخار و لوح يادبود فيلا از جدی تشكر كرده  و از وی به عنوان يكی از دوستان فيلا در سال‌های اخير نام برد.

افتخار کشتی اردبیل که در شیک‌پوشی زبانزد خاص وعام بود متأسفانه حریف قدری برای کرونا نبود و سال پیش تسلیم این سوغاتی منحوس چین گشت و در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) برای همیشه آرام گرفت.

حادثه ناگوار باز ایران و کره شمالی/ زادروز ستاره فوتبال آلمان

ارسال نظر
آخرین اخبار