۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۱۱۹۰۳۹
بانوان حق دارند در ورزشگاه‌ها حضور یابند!
نخستین حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر فوتبال در بازی استقلال و مس کرمان کلید می‌خورد.
کد خبر: ۲۰۸۲۴

چگونگی شکسته شدن طلسم حضور بانوان در بازی‌های لیگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، طلسم حضور بانوان در بازی‌های لیگ برتر فوتبال قرار است در بازی استقلال و مس کرمان شکسته شود و امروز پنجشنبه بانوان برای تماشای بازی تیم محبوب خود در ورزشگاه حضور می‌یابند.

در ابتدا قرار بود ۲ هزار بلیت برای بانوان در نظر گرفته شود، اما بعد از آن به ۵۰۰ بلیت کاهش یافت. 

حضور بانوان در ورزشگاه ها یکی از الزامات فیفا است به همین علت چند سالی است که مسئولان فیفا در جلسات خود با روسای فدراسیون به این موضوع تاکید می کنند. البته مسئولان ورزش کشورمان نبود زیر ساخت و اجازه ندادن نهادهای نظارتی را دلایل راه ندادن زنان به استادیوم ها اعلام می کردند.

البته ابلاغیه فیفا و هشدارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد که بعد از ۴۰ سال بانوان کشورمان برای اولین بار در بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی کامبوج در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ورزشگاه ها بروند. در آن بازی حدود ۵ هزار نفر بلیت به بانوان فروخته شد. علاوه بر این، در بازی ایران و عراق هم زنان توانستند در ورزشگاه آزادی حضور یابند. 

بازی تیم ملی ایران برابر لبنان در ورزشگاه امام رضا یکی از اتفاقات تلخ برای بانوان ایرانی بود چرا که از حضور آنها در استادیوم جلوگیری شد و نمایندگان مجلس بعد از بررسی پرونده اعلام کردند که نبود هماهنگی و سو مدیریت برخی دستگاه‌ها عامل بروز این حادثه بوده است.

به هر حال بانوان ما تجربه حضور در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های انتخابی جام‌جهانی و قهرمانی آسیا را داشته‌اند اما برای بازی های لیگ اجازه نداشتند تا بازی تیم های محبوب خود را تماشا کنند و دیدار استقلال و مس کرمان نخستین ورود خانم‌ها به استادیوم‌ها است. 

تمهیدات لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی 

احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی درباره حضور بانوان در بازی استقلال و مس کرمان گفت: اولین تجربه حضور بانوان را در بازی تیم ملی ایران برابر تیم های کامبوج و عراق داشتیم. به هر حال تمهیدات به درستی اندیشیده شده است و امیدوارم به بهترین نحو این بازی برگزار شود. 

او درباره نحوه بلیت فروشی برای بانوان گفت: بلیت فروشی صورت گرفته است و تعدادش ۵۰۰ تا بوده است و ضلع غربی استادیوم آزادی برای بانوان پیش بینی شده است. 

مددی درباره اینکه طبقه بالای ورزشگاه آزادی برای بانوان در نظر گرفته شده است، گفت: نه، بانوان در طبقه پایین ورزشگاه آزادی مستقر می‌شوند. 

بانوان حق دارند که در ورزشگاه ها حضور یابند 

ستار همدانی پیشکسوت فوتبال درباره حضور بانوان در بازی استقلال و مس کرمان گفت: به نظرم بانوان باید در ورزشگاه‌ها حضور یابند اما باید زیر ساخت ها فراهم شود تا بانوان با آرامش، بازی تیم مورد علاقه خود در استادیوم ها را تماشا کنند و از امکانات ورزشگاه ها استفاده کنند. بانوان هم حق دارند تا از دیدن هیجانات فوتبال در ورزشگاه ها لذت ببرند.

برچسب ها: حضور بانوان در ورزشگاه ها استقلال مس کرمان
ارسال نظر
آخرین اخبار