۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
تعداد بازدید: ۷۸۱۹۷
استقلال در دیدار با مس کرمان برنده شد اما در این بازی ایرادهای تیم ریکاردو ساپینتو کم نبود.
کد خبر: ۲۰۸۵۹

استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شیرین‌تر از سه امتیازی که به سختی برابر مس کرمان به دست آمد شیرینی حضور بانوان هوادار استقلال به ورزشگاه بود که بازی را تحت تاثیر قرار داده که به واقع برندگان واقعی این دیدار بودند که قدمشان مبارک باد. ترکیب ابتدایی آبی‌پوشان جای امیدواری داشت که ریکاردو ساپینتو با دو دفاع مرکزی و حضور روزبه در میانه زمین و‌ صدالبته کلین شیت به پایان رسید که ناگفته نماند با نمایشی که سجاد شهباززاده در سه بازی نشان داده حضور کاوه رضایی از نان شب واجب‌تر است.

در دیدارهای خانگی ‌و مقابل تیم‌هایی متوسط مثل مس کرمان اینکه موقعیت مسلم گلزنی نداشته باشی و خط هافبک توپ سالمی به مهاجم ندهد جای تامل و بازنگری دارد تا جائیکه مهدی قایدی مجبورمی‌شد به میانه زمین بیاید و توپ بگیرد. قایدی هر چقدر از دروازه حریف دور شود زهر استقلال کمتر می‌شود و هافبک‌ها باید او را در یک سوم دفاعی حریف صاحب توپ کنند تا موقعیت خطرناک ایجاد شود که در خط هافبک (غیر از چشمی) در زمین نبودند.

صالح حردانی ما را یاد جواد زرینچه دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ می‌اندازد که روی پایش بند نیست و هر لحظه در حال پرواز است اما حیف که اگر هافبکی مانند نامجو مطلق را کنار خود داشت. استقلال در هر نیمه بیش از انگشتان یک دست موقعیت سازی می‌کرد.

اینکه هافبک‌ها اصرار به پاس به عقب دارند سرعت و زهر حمله را کم می‌کند و به قول مرحوم منصور پورحیدری که به هافبک‌ها می‌گفت وقتی از نیمه زمین رد شدید حتی اگر ۵۰ درصد احتمال رسیدن توپ به مهاجم را دارید پاس را ارسال کنید و هر چه به دروازه حریف نزدیک‌تر می‌شوید و این درصد حتی کمتر هم شود باز ارزش امتحان دارد. امر مهمی که نزد هافبک‌های استقلال نمی‌بینیم. محمد محبی هنوز فرق بازی در استقلال با سپاهان را نمی‌داند و توجیه تاکتیکی نشده ولی قابلیت‌های تبدیل شدن به بازیکن محوری را دارد.

ای کاش کادرفنی استقلال به جای هزینه گرفتن این همه مهاجم، یک هافبک وسط باهوش و پاسور می‌گرفتند تا در روزهای بحرانی که کار گره می‌خورد به درد تیم بخورد. از زمانی که روزبه چشمی به مرکز زمین آمده مهدی مهدی پور کارایی خود را از دست داده در حالی که با بردن مهدی پور به یک خط جلوتر این مشکل حل خواهد شد و تداخل وظایف این دو مهدی پور را سردرگم و از بازی خارج کرده است.

ساپینتو بازی به بازی بیشتر ثابت می‌کند که کنترل اعصابش را ندارد و باید برای دیدارهای حساس و تعیین کننده بابت استرس و اضطرابی که دارد، نگران بود. حضور بانوان آبی‌پوش روی سکوهای ورزشگاه آزادی که آرزویی محال بود به اندازه تمام بردهای لیگ ارزش داشت. استقلال نیاز به حضور هر دو جنس از هوادارانش دارد و باید ایرادهای فنی خود را هر چه زودتر رفع کند تا در کورس قهرمانی باقی بماند. 

برچسب ها: استقلال کوروش تشت‌زر مس کرمان
ارسال نظر
آخرین اخبار