۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
تعداد بازدید: ۱۲۳۱۶۸
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: جایگاه صنعت بیمه باید در فضای اقتصادی کشور تثبیت و تقویت شود و در این زمینه به همراهی ارکان کشور مانند دیوان محاسبات با توجه به هم جنس بودن برخی از فعالیت‌ها نیاز داریم.
کد خبر: ۳۰۰۹۹

جایگاه صنعت بیمه باید تقویت شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آقای مجید بهزادپور در دیدار با رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان این مطلب گفت: صنعت بیمه کشور به عنوان اهرم تامین مالی نقش بسزایی را در مدیریت اقتصاد کشور در کنار بانک و بورس ایفا می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی از مدیریت و ارزیابی ریسک به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های بیمه یاد کرد و افزود؛ این موضوع که به آن توجه کمتری شده است می‌تواند منشا تحولات گسترده‌ای در بخش تولید باشد.

او با اشاره به مفهوم سرمایه گذاری در صنعت بیمه گفت نگاه حاکم براین موضوع بیشتر ناظر بر تامین هزینه برای جبران خسارت هاست ولیکن با توجه به رویکرد دولت، جهت گیری‌های سرمایه گذاری در صنعت نیز می‌تو اند به سمت پروژه‌های بزرگ مانند مشارکت در ساخت کریدور شمال _ جنوب و تامین مسکن حرکت کند تا بتواند سهمی در حل برخی از مشکلات داشته باشد.

بهزادپور از پرداختن صنعت بیمه به سرمایه گذاری در بخش حمل‌ونقل به عنوان یک فرصت نام برد و افزود: با گام گذاشتن در این مسیر، حرکت جدی برای افزایش ضریب نفوذ در کشور شروع می‌شود.

رئیس شورای عالی بیمه به تاثیر بیمه‌های زندگی و حمل و نقل در امنیت سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه کشور نسبت به حوزه‌های بانک و بیمه از آزادی‌های بیشتری برخوردار است به همین جهت این صنعت آماده است که در این زمینه‌ها به مردم کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و صرف منابع دولتی برای تامین مطالبات بازنشستگان، یکی از راه حل‌های غلبه براین مشکل را تقویت بیمه‌های بازرگانی دانست.

بهزاد پور درادامه به برخی از دستاورد‌های بیمه مانند اجرای پروژه‌های مبتنی بر فناوری، تقویت ارتباطات بین المللی و برگزاری دوره‌های آموزشی و راه اندازی محصول تکافل پرداخت و گفت: برقراری ارتباطات بین الملل نیازمند بروز شدن اطلاعات است چرا که برای پوشش مطلوب ریسک‌های بزرگ حتما باید از پتانسیل شرکت‌های بین المللی بیمه در قالب بیمه‌های اتکایی استفاده کرد. جایگاه صنعت بیمه باید در فضای اقتصادی کشور تثبیت و تقویت شود و در این زمینه به همراهی ارکان کشور مانند دیوان محاسبات با توجه به هم جنس بودن برخی از فعالیت‌ها نیازداریم./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: صنعت بیمه بیمه مرکزی بیمه
ارسال نظر
آخرین اخبار