۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: ۱۲۵۲۳۳
مدیر عامل یکی از شرکت‌های بیمه‌ای گفت: گفت: به شکل آرام صنعت بیمه نقش خود را در اقتصاد ملی نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۵۵۳

پیشرفت اقتصاد با توسعه صنعت بیمه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شریفی مدیر عامل یکی از شرکت‌های بیمه‌ای گفت: کم کم صنعت بیمه نقش خود را در اقتصاد ملی نشان می‌دهد اکنون یکی از کارگروه‌های اصلی در وزارت کشور برای اربعین به صنعت بیمه اختصاص دارد.

او گفت: در هفته گذشته مجمع را برگزار کردیم در سال گذشته از دی ۱۴۰۰ تا کنون دو راهبرد اساسی داشتیم اول شفافیت عملیاتی بیمه‌ای برای این راهبرد یک سامانه با ۲۷ داشبورد تهیه کردیم و همه چیز برخط شد به دولت الکترونیکی متصل شدیم در کنار این به دنیال راهبرد دوم یعنی خدمت به مردم بودیم که دارای برکت‌هایی است تمام خسارت‌ها اکنون قابل رصد است به برکت این سامانه‌ها بیش از ۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان روزانه خسارت پرداخت کردیم که میانگین پرداخت کل صنعت بیمه ۱۹۴ میلیارد تومان بوده است.

او افزود: کارنامه بهره برداری برای واحد‌های اجرایی تعریف کردیم هر شعبه که خسارت را به موقع پرداخت یک امتیاز دریافت می‌کرد. درمان پلاس را راه اندازی کردیم و ادعا می‌کنیم کمتر از ۵ روز هزینه‌های ثبت شده در این اپلیکیشن قابل پرداخت است. رشد ۳۵ درصدی حق بیمه را داشته ایم.

به گفته او، ۶۲ درصد در بهار امسال رشد حق بیمه داشته ایم. یکی دیگر از موضوعات پیگیری شده در مسیر شفافیت بحث تفحیض اختیار بود نکته مهم این است که اختیارات به شکل سیستمی در حال انتقال است. حذف امضای طلایی را در راستای شفافیت به جد پیگیری کردیم.

او افزود: این شرکت بیمه‌ای از سال‌های گذشته دچار زیان انباشته است. امسال در برنامه هفتم این بند وجود دارد که شرکت‌هایی که دارای زیان هستند از پرداخت سود معاف شوند در سال ۱۴۰۱ از رشد نزولی کاسته شد و توانستیم ۵۰ میلیارد تومان از زیان خود را کاهش دهیم ۸ هزار و ۸۳۶ تومان اکنون زیان انباشته داریم. ۱۳۰ میلیارد تومان سود در صورت‌های مالی داشتیم.

او در خصوص ترکیب پرتفوی این شرکت گفت: ۵۱.۶ درصد سهم ما در بیمه شخص ثالث بوده است که نسبت به سال گذشته این رقم کاهش داشته است. ۱۰.۵ درصد برای بیمه بدنه و ۸ درصد برای بیمه درمان و حدود ۹.۲ درصد برای بیمه عمر است./باشگاه خبرنگاران جوان

 
برچسب ها: صنعت بیمه اقتصاد ملی دولت الکترونیک شرکت بیمه ای
ارسال نظر
آخرین اخبار