۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
تعداد بازدید: ۳۰۸۰۳۷
مهدی طارمی در پورتو رفتار متفاوتی را نسبت به زمان حضورش در تیم ملی ایران نشان داده است.
کد خبر: ۳۰۴۱

تفاوت طارمی پورتو با طارمی تیم ملی ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی طارمی در پورتو بازی‌های بسیار خوبی انجام داده و از نگاه کارشناسان یکی از ارکان موفقیت این تیم پرتغالی شمرده می‌شود.

طارمی گل‌های بسیار مهمی را برای پورتو در رقابت‌های داخلی پرتغال زده و در لیگ قهرمانان اروپا هم دروازه تیم‌های بزرگی چون چلسی، یوونتوس و لیورپول را گشوده است. مهاجم ایرانی پایه‌گذار گل‌های مهمی بوده و پاس گل‌های ارزشمندی برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است. 

سرجیو کونسیسائو در ترکیب اصلی تمامی بازی‌هایش نام طارمی را به‌عنوان یکی از 11 مهره اصلی‌اش قرار می‌دهد و اعتماد ویژه‌ای به این بازیکن دارد. با این وجود هر زمان که خواسته در مورد طارمی صحبت کند اگر تعریف و تمجیدی هم از این بازیکن کرده این نکته را یادآور شده که طارمی به پورتو آمده تا برای تیمش گل بزند و به وظیفه‌اش عمل کرده است.

طارمی برای پورتو پنالتی گرفت و در حالی که پنالتی‌زن اول تیم بود ضربه را به پسر سرمربی تیم داد تا کونسیسائو در پایان بازی از حرکت لژیونر ایرانی تمجید کند که چنین فرصتی را به پسرش داده است اما در بازی بعدی مقابل لیورپول، وقتی در نیمه نخست طارمی نتوانست خود را از دست مدافعان آماده سرخ‌پوشان آنفیلد رها کند و برای پورتو مثمرثمر باشد برای آنکه گل‌های لیورپول جبران شود، طارمی تعویض شد تا بازیکن دیگری جایگزین شود. هر چند اتفاقی رخ نداد و پورتو بازنده شد اما مهاجم تیم ملی ایران علیه سرمربی پورتو مطلبی در توییتر منتشر نکرد.

علت توییت نزدن طارمی کاملاً مشخص است. بازیکن در فوتبال حرفه‌ای بزرگتر از تیم نیست و سرمربی مجالی به بازیکنی که بخواهد خود را بزرگتر از تیم بداند نمی‌دهد. در ایران است که مشاوره‌های غلط به بازیکنان آنان را دچار توهم می‌کند و وادار به بیان حرف‌هایی که به سود تیم نیست. شاید لازم باشد فوتبال حرفه‌ای در ایران به خصوص برای بازیکنان نوجوان و جوان به شکل بهتری آموزش داده شود تا در بزنگاه‌های حساس رفتارهایی رخ ندهد که حواشی بزرگی برای تیم ایجاد می‌کند. طارمی معلول است و علت را باید در جایی دیگر جست‌وجو کرد تا ستارگان فوتبال کشورمان به خاطر مشاوره‌های غلط حرف‌هایی به ضرر تیم ملی و تیم‌های باشگاهی نزنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار