۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۱۰۱۷۶۳
شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛
شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا سه‌شنبه با انجام هشت دیدار از چهار گروه نخست برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۵

یاران طارمی از گروه مرگ صعود می‌کنند؟ / جنگ صدرنشینی در سانتیاگو برنابئو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا سه‌شنبه با انجام هشت دیدار از چهار گروه نخست برگزار می‌شود.

لایپزیش یا کلوب پروژ؛ کدام تیم راهی لیگ اروپا می‌شود؟

در گروه A پاری‌سن‌ژرمن میزبان کلوب بروژ است و لایپزیش از منچستر سیتی پذیرایی خواهد کرد.

در این گروه صعود شاگردان پپ گواردیولا ۱۲ امتیاز به عنوان تیم نخست از این گروه به مرحله حذفی قطعی شده است و پاری‌سن‌ژرمن هم با ۸ امتیاز صعود خود را به عنوان تیم دوم از این گروه قطعی کرده است.

در این گروه کلوب بروژ و لایپزیش برای صعود به لیگ اروپا چشم به نتایج دیدار‌های همزمان همدیگر دارند. در حال حاضر لایپزیش به دلیل کسب نتیجه بهتر در دیدار رودررو با کلوب بروژ در جایگاه سوم قرار دارد و کلوب بروژ چهارم است، در حالی که هر دو تیم ۴ امتیاز دارند.

هر دو دیدار این گروه برای تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی جنبه تشریفاتی؛ اما برای دو تیم پایین جدولی حکم مرگ و زندگی دارد. لایپزیش در صورت پیروزی مقابل شاگردان گواردیولا بدون توجه به نتیجه دیدار همزمان می‌تواند جشن صعود به لیگ اروپا را بگیرد.

یاران طارمی از گروه مرگ صعود می‌کنند؟ / جنگ صدرنشینی در سانتیاگو برنابئو

پورتو در اندیشه صعود از گروه مرگ

در گروه B موسوم به گروه مرگ این رقابت‌ها، تنها صعود لیورپول به‌عنوان تیم نخست به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده است و سه تیم دیگر برای کسب عنوان دوم و صعود به مرحله حذفی رقابت سختی در شب پایانی خواهند داشت.

در حال حاضر در این گروه شاگردان یورگن کلوپ با ۱۵ امتیاز صدرنشین هستند و پورتو که مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش کشورمان را در اختیار دارد، با ۵ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و آث‌میلان و اتلتیکو مادرید با ۴ امتیاز سوم و چهارم هستند.

در شب پایانی این رقابت‌ها پورتو و مهدی طارمی میزبان اتلتیکو مادرید هستند و در صورت پیروزی مقابل شاگردان دیه‌گو سیمئونه، بدون توجه به نتیجه دیدار همزمان بین آث‌میلان و لیورپول در سن‌سیرو صعود خود را به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی این رقابت‌ها قطعی خواهند کرد. شاگردان دیه‌گو سیمئونه هم برای صعود نیاز به پیروزی در این دیدار دارند.

در دیدار دیگر آث‌میلان در ورزشگاه خانگی خود سن‌سیرو میزبان قرمز‌های آنفیلد است و برای صعود نیاز به پیروزی در این دیدار حیثیتی دارد، اگرچه این دیدار برای شاگردان یورگن کلوپ جنبه تشریفاتی دارد؛ اما رقابت حساس این دو تیم در دو دهه اخیر در اروپا و برگزاری دو فینال که سهم هرکدام از این دو تیم یک برد بوده است، حساسیت این مسابقه را دوچندان کرده و موجب می‌شود که قرمز‌های آنفیلد با ترکیب اصلی خود در این دیدار حاضر شوند.

شاگردان استفانو پیولی برای صعود باید در این دیدار به پیروزی برسند و نیم نگاهی هم به بازی همزمان داشته باشند، چراکه فقط درصورت تساوی پورتو و اتلتیکو مادرید و پیروزی مقابل لیورپول می‌توانند جواز صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

یاران طارمی از گروه مرگ صعود می‌کنند؟ / جنگ صدرنشینی در سانتیاگو برنابئو

آژاکس در اندیشه تثبیت رکورد صد درصد پیروزی

در گروه C این رقابت‌ها و در شب پایانی بروسیا دورتموند میزبان بشیکتاش است و آژاکس آمستردام از اسپورتینگ لیسبون پذیرایی خواهد کرد.

در این گروه صعود آژاکس با ۱۵ امتیاز به مرحله حذفی و به عنوان تیم نخست این رقابت‌ها قطعی شده است و اسپورتینگ لیسبون هم با ۹ امتیاز صعود خود به مرحله حذفی را به عنوان تیم دوم قطعی کرده است. زنبور‌ها (لقب تیم فوتبال بروسیا دورتموند) هم با ۶ امتیاز به لیگ اروپا صعود کرده‌اند و بشیکتاش هم بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد و حذف شده است.

دیدار‌های شب پایانی در این گروه جنبه تشریفاتی خواهند داشت. در این گروه آژاکس رکورد صد درصد پیروزی را در اختیار دارد و در اندیشه حفظ این رکورد در آمستردام است.

یاران طارمی از گروه مرگ صعود می‌کنند؟ / جنگ صدرنشینی در سانتیاگو برنابئو

جدال رئال و اینتر در سانتیاگو برنابئو برای صدرنشینی

در گروه D لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال رئال مادرید با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و اینتر با ۱۰ امتیاز در مکان دوم قرار دارد.

صعود هر دو تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمان اروپا قطعی شده است و هر دو تیم برای صعود به عنوان تیم اول گروه رقابت جذابی در شب پایانی خواهند داشت جایی که کهکشانی‌های رئال در سانتیاگو برنابئو از نراتزوری پذیرایی خواهند کرد.

در این گروه تیم شگفتی‌ساز شریف تیراسپول مولداوی با ۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد و صعود خود به لیگ اروپا را قطعی کرده است و شاختار دونتسک اوکراین با ۱ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی جای گرفته است.

در دیدار همزمان با رقابت حساس رئال و اینتر برای صدرنشینی؛ شاختار دونتسک اوکراین در دیداری تشریفاتی پذیرای شریف تیراسپول خواهد بود.

یاران طارمی از گروه مرگ صعود می‌کنند؟ / جنگ صدرنشینی در سانتیاگو برنابئو

برچسب ها: لیگ قهرمانان اروپا
ارسال نظر
آخرین اخبار