۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
تعداد بازدید: ۲۶۵۹۸۴
شب دوم از هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا با انجام دو دیدار از گروه‌ C این رقابت‌ها پیگیری شد.
کد خبر: ۲۹۲۸

حذف زنبورها با شکست مقابل اسپورتینگ لیسبون / آژاکس مقتدرانه می‌تازد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شب دوم از هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا با انجام هشت دیدار از گروه‌های A تا D این رقابت‌ها به پایان رسید و رئال مادرید و اینتر میلان صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کردند، بروسیا دورتموند از صعود بازماند و امیدهای آث‌میلان برای صعود از گروه مرگ زنده شد.

گروه C:

بشیکتاش 1 – آژاکس 2

اسپورتینگ 3 – بروسیا دورتموند 1

در گروه C این رقابت‌ها تیم فوتبال آژاکس آمستردام که رقابت‌های این فصل اروپا را فوق‌العاده آغاز کرده است، شب گذشته هم در خانه بشیکتاش ترکیه با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید.

رشید غزال در دقیقه 22 از روی نقطه پنالتی میزبان را پیش انداخت اما در ادامه سباستین هالر مهاجم زهردار آژاکس موفق شد در دقیقه 54 و روی پاس تگلیافیکو بازی را به تساوی بکشاند و در دقیقه 69 این بار روی پاس مارتینز گل دوم خود و تیمش را وارد دروازه میزبان کند تا تیم هلندی پنجمین پیروزی متوالی خود را جشن بگیرد.

هالر با دو گلی که در این دیدار وارد دروازه بشیکتاش کرد، رکوردزنی کرد و موفق شد برای پنجمین مسابقه پیاپی برای تیمش گلزنی کند.

در دیدار دیگر اسپورتینگ لیسبون موفق شد در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه 3 بر یک بروسیا دورتموند را شکست دهد. پدرو گونکالوس در دقایق 30 و 39 دو بار دروازه زنبورها را باز کرد و در دقیقه 81 پدرو پرو گل سوم تیمش را زد. تک گل دورتموند هم توسط دونیل مالن در دقیقه 93 روی پاس مارکو رویس زده شد.

با پایان دیدارهای این گروه، آژاکس آمستردام مقتدرانه با 15 امتیاز صدرنشین است و صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده است. اسپورتینگ با 9 امتیاز دوم است و صعودش به‌عنوان تیم دوم به مرحله حذفی قطعی شده است، بروسیا دورتموند با 6 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و به لیگ اروپا صعود کرده و بشیکتاش هم بدون امتیاز در قعر جدول جای گرفته است.

دیدارهای هفته پایانی در این گروه جنبه تشریفاتی دارند چراکه تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا مشخص شده است، بروسیا دورتموند حتی در صورت پیروزی در شب پایانی مقابل بشیکتاش و شکست اسپورتینگ در خانه آژاکس، باز هم با اسپورتینگ هم‌امتیاز خواهد شد؛ اما به دلیل اینکه زنبورها در بازی رودررو با اسپورتینگ نتیجه را واگذار کرده‌اند، باز هم در جایگاه سوم باقی خواهند ماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار