۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
تعداد بازدید: ۵۱۳۳۲
هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انجام 6 دیدار دیگر از گروه‌های E تا H پیگیری شد.
کد خبر: ۲۸۷۲

صعود آبی‌واناری‌ها در گرو عبور از جهنم آلیانز آره‌نا / مورد عجیب گروه G و گلباران یوونتوس در استمفوردبریج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انجام 6 دیدار دیگر از گروه‌های E تا H پیگیری شد و در حساس‌ترین مسابقه از گروه E تیم فوتبال بارسلونا برای اینکه صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کند، نیاز مبرمی به پیروزی مقابل بنفیکای پرتغال در ورزشگاه خانگی خود نوکمپ داشت؛ اما هرچه زد به در بسته خورد تا نه تنها نتواند صعود خود را قطعی کند، بلکه اکنون خطر حذف از لیگ قهرمانان را هم حس کند.

این دیدار پرحاشیه و پربرخورد با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، هر کدام از تیم‌ها یک گل آفساید را به ثمر رساندند و در برخی صحنه‌ها تیر دروازه ناجی تیم‌ها بود.

شاگردان ژاوی هرناندز با این تساوی 7 امتیازی شدند و در رده دوم جدول رده‌بندی پس از بایرن‌مونیخ 15 امتیازی ماندنی شدند و بنفیکای پرتغال به امتیاز 5 رسید و در رده سوم باقی ماند.

سرنوشت تیم دوم صعودکننده از این گروه به مرحله حذفی به هفته پایانی کشیده شد، جایی که بارسلونا باید در خانه بایرن‌مونیخ به میدان برود و بنفیکا در خانه میزبان دیناموکیف اوکراین خواهد بود. حال بارسلونا برای قطعی‌شدن صعود خود باید در مأموریتی غیرممکن، باواریایی‌های آماده را در جهنم آلیانز آره‌نا شکست دهد و یا اینکه منتظر امتیازگیری تیم اوکراینی در خانه بنفیکا باشد.

در گروه F ساعاتی قبل منچستریونایتد با نتیجه 2 بر صفر ویارئال را شکست داده بود و در دیدار دیگر آتالانتا با نتیجه تساوی 3 بر 3 در خانه یانگ‌بویز متوقف شد تا فرصت صعود به رده دوم جدول را از دست بدهد. در این گروه منچستریونایتد صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرده است و تیم دوم صعودکننده از میان آتالانتا و ویارئال در هفته پایانی مشخص خواهد شد، جایی که فرشتگان ایتالیایی (لقب تیم آتالانتا) در ورزشگاه خانگی خود میزبان زیردریایی‌ها (لقب تیم فوتبال ویارئال) خواهند بود.

در گروه G دو دیدار برگزار شد، سویا در خانه با نتیجه 2 بر صفر میهمان خود وولفسبورگ را شکست داد و لیل فرانسه هم میهمان خود سالزبورگ را با نتیجه یک بر صفر با شکست بدرقه کرد.

در این گروه لیل با 8 امتیاز صدرنشین است، سالزبورگ با 7 امتیاز دوم است و سویا و وولفسبورگ با 6 و 5 امتیاز سوم و چهارم هستند.

در هفته پایانی این رقابت‌ها سالزبورگ میزبان سویا است و وولفسبورگ هم از لیل پذیرایی خواهد کرد و هر 4 تیم این گروه در هفته پایانی شانس صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را دارند.

در گروه H تیم فوتبال چلسی در مسابقه‌ای حساس در ورزشگاه خانگی خود استمفوردبریج میزبان یوونتوس بود و موفق شد بانوی پیر ایتالیایی را با نتیجه پرگل 4 بر صفر درهم بکوبد.

چلسی مدافع عنوان قهرمانی با این برد 12 امتیازی شد و جای یوونتوس را در صدر جدول گرفت و یوونتوس با همان 12 امتیاز به رده دوم جدول سقوط کرد.

چالوبا در دقیقه 25، جیمز 56، هودسون 58 روی پاس روبن لوفتوس چیک و تیمو ورنر در دقیقه 95 روی پاس حکیم زیاش برای میزبان در این مسابقه گلزنی کردند.

در دیدار دیگر مالمو در خانه با نتیجه یک بر یک مقابل زنیت متوقف شد. زنیت با این تساوی 4 امتیازی شد و به لیگ اروپا صعود کرد و مالمو هم با یک امتیاز حذف شد. چلسی و یوونتوس هم صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرده‌اند اما سرنوشت صدرنشینی به هفته آخر کشیده شد، جایی که یوونتوس میزبان مالمو است و زنیت پذیرای چلسی خواهد بود. چلسی در صورت برد در دیدار پایانی بدون توجه به نتیجه دیدار یوونتوس، صدرنشینی خود را قطعی خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار