۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
تعداد بازدید: ۵۵۰۸۴
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در نشست خبری تیمش پس از شکست مقابل رئال بتیس گفت: برای بردن به مونیخ می‌رویم و تحمل باخت در دیدار فینال‌گونه مقابل بایرن را نداریم.
کد خبر: ۳۷۳۱

تحمل باخت در دیدار فینال‌گونه مقابل بایرن را نداریم / دمبله می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند

به گزارش پابگاه خبری تحلیلی خطوط، بارسلونا شب گذشته در ورزشگاه خانگی خود نوکمپ با نتیجه یک بر صفر مغلوب رئال بتیس شد تا ژوی هرناندز نخستین شکست خود را با بارسلونا در کسوت سرمربی این تیم به بدترین شکل ممکن و در ورزشگاه نوکمپ تجربه کند. از طرفی رئال مادرید رقیب سنتی بارسلونا هم دیدار شب گذشته خود را مقابل رئال سوسیداد با پیروزی پشت سر گذاشت تا عملاً رویای بازگشت بارسلونا به کورس قهرمانی از دست برود و آبی‌واناری‌ها خیلی زود مجبور به فراموشی قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا شوند.

پس از این شکست ناامیدکننده کاتالان‌ها، ژاوی هرناندز در نشست خبری حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

شکست مقابل بتیس تنبیه بیش از حدی برای ما بود

وی اظهار کرد: وقتی در بهترین دقایق از نظر عملکردی بودیم، از تیم مقابل گل دریافت کردیم. باید تاکتیکی‌تر باشیم، نباید گرفتار می‌شدیم، چند دقیقه خوب کار کردیم و این تنبیه (گل دریافتی) بیش از حدی برای ما در این بازی بود. این شکستی دردناک در خانه است؛ روند خوبی داشتیم؛ اما فوتبال همین است؛ باید بیشتر روی بازی مسلط باشیم تا جلوی چنین اتفاقی گرفته شود.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا اضافه کرد: ما چنین بارسایی می‌خواهیم، باید پیشرفت کنیم، باید از نظر تاکتیکی باهوش‌تر عمل کنیم، چهارشنبه یک فینال داریم و تحمل باخت نداریم. در کل فکر می‌کنم در نیمه دوم خوب بودیم.

ژاوی در پاسخ به این سؤال که آیا این شکست یک عقب‌گرد برای بارسا محسوب می‌شود، عنوان کرد: در بارسا شما دائما در فینال‌ها هستید (هر بازی یک فینال است)، دوست ندارم ببازم، شایسته باخت هم نبودیم؛ گاهی شما شایسته بُردن نیستید و برنده می‌شوید مانند بازی با ویارئال و گاهی مانند امروز برعکس شد؛ نباید اجازه گلزنی می‌دادیم.

رقبا بخشنده نیستند

وی در خصوص عملکرد این فصل ممفیس دیپای مهاجم هلندی تیمش بیان کرد: باید به او کمک کنیم تا بازی را بهتر درک کند، او چیزهای زیادی به ما می‌دهد و امتیازات خوبی می‌گیرد؛ اما ما همیشه او را در موقعیت خوب پیدا نمی‌کنیم. باید تهاجمی‌تر در حمله باشیم و موقعیت‌های بیشتری بسازیم زیرا رقبا بخشنده نیستند. وقتی دقایقی خوب کار می‌کنیم باید بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.

سرمربی بارسلونا در پاسخ به این پرسش که آیا این شکست از نظر روحی بد است؟ و آیا روی بازی حساس روز چهارشنبه مقابل بایرن مونیخ تأثیر منفی می‌گذارد؟ خاطرنشان کرد: باید تیم را برای بازی چهارشنبه تشویق کنیم و خوب ریکاوری کنیم؛ سعی می‌کنم روی آنها تأثیر نگذارد؛ امیدوارم که تأثیر نگذارد؛ زیرا در چهارشنبه باید مانند حیوانات مسابقه دهید تا این دور را پشت سر بگذارید.

برای برنده شدن به آلیانز آره‌نا می‌رویم

ژاوی تأکید کرد: به بازیکنان گفته‌ام که به آنها افتخار می‌کنم؛ من این را که تیم به مونیخ برود و برنده شود، می‌بینم. هدف اول همین است و چاره‌ای نداریم. به خودمان بستگی دارد؛ ما در یکی از سخت‌ترین زمین‌های دنیا به مصاف آنها می‌رویم؛ اما برای کسب همه چیز خواهیم رفت. برای رقابت و برای برنده شدن به آلیانز آره‌نا می‌رویم؛ باید بر بازی مسلط باشیم؛ باید توپ را داشته باشیم و در زمین حریف بازی کنیم.

شکست ناعادلانه‌ای داشتیم

وی در خصوص استفاده از سیستم چرخشی در بازی مقابل رئال بتیس تصریح کرد: در مورد احتمال مصدومیت فکر کردم؛ برنامه داشتیم؛ تیمی که به زمین فرستادم برای کسب پیروزی بود؛ اما متأسفانه شکست ناعادلانه‌ای داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در خصوص مصدومیت گاوی و وضعیت کنونی او یادآور شد: نتوانستم او را ببینیم؛ او را برای مسائل احتیاطی به بیمارستان منتقل کردند؛ کمی شوکه‌کننده بود و امیدوارم چیزی نباشد.

ژاوی در خصوص اوضاع و احوال عثمان دمبله کهاجم فرانسوی تیمش گفت: او بازیکن بزرگ و هیجان‌انگیزی است؛ مردم توانایی‌هایش را می‌بینند و او اعتماد به نفس دارد؛ سعی کردیم از او محافظت کنیم؛ او موقعیت می‌سازد و حیف شد که اقداماتش تبدیل به گل نشد. در این بازی خیلی فعال بود؛ دمبله بازیکنی است که می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند.

آرائوخو باید در حملات هم جلو برود و بازی را بهتر درک کند

وی در خصوص زوج خط دفاعی آرائوخو و لنگله بیان کرد: پیکه احساس ناراحتی داشت و فکر می‌کنم این دو بازیکن خوب بودند. آرائوخو یک مدافع عالی است؛ در دوئل‌ها برنده می‌شود؛ بازیکن بزرگی است و خوب سر می‌زند؛ اما باید در حملات هم جلو برود و بازی را بهتر درک کند؛ ما به او کمک خواهیم کرد؛ او واقعاً رقابتی است و بازیکنان را تشویق می‌کند.

اسطوره بارسلونا در خصوص شرایط آنسو فاتی اظهار کرد: من اهل ریسک کردن نیستم و نمی‌خواهم کاری کنیم که او دو ماه دیگر را هم از دست بدهد؛ لیگ قهرمانان مهم است؛ اما لالیگا و جام حذفی هم مهم هستند؛ سعی می‌کنیم محتاط باشیم.

برچسب ها: ژاوی بارسلونا
ارسال نظر
آخرین اخبار