۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
تعداد بازدید: ۷۶۷۷۵
تیم فوتبال بارسلونا در مدت زمانی کمتر از سه سال از یکی از غول‌های اسپانیا تبدیل به تیمی درجه دوم شد.
کد خبر: ۴۲۳۸

نگاهی به افول آبی‌واناری‌ها در کمتر از ۳ سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تیم فوتبال بارسلونا در مدت زمانی کمتر از سه سال از یکی از غول‌های اسپانیا، اروپا و جهان تبدیل به تیمی درجه دوم در سطح اروپا شد.

نگاهی به روند افول این تیم و سقوط آزاد کاتالان‌ها در این مدت جالب توجه است، اگرچه در رأس دلایل این افول بدون شک ضعف شدید مدیریتی قرار دارد که با تصمیمات اشتباه ورزشی و اقتصادی باشگاه را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند تا جایی که حتی اسطوره‌ها و نام‌های بزرگی مانند رونالد کومان هم موفق به نجات آبی‌واناری‌ها نشدند.

روند سقوط کاتالان‌ها از لیگ قهرمانان اروپا شروع شد، جایی که آبی‌واناری‌ها با هدایت ارنستو والورده در نوکمپ و البته به لطف اشتباهات داوری موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر لیورپول یورگن کلوپ را شکست دهند.

حتی خوشبین‌ترین هوادار بارسلونا هم تصور نمی‌کرد که بارسلونا با این پیروزی قاطع، نتواند مجوز حضور در فینال را کسب کند و حتی برخی هواداران از همان زمان در خصوص فینال و اینکه حریف‌شان آژاکس خواهد بود یا تاتنهام صحبت می‌کردند.

اما در دیدار برگشت در سال ۲۰۱۹ نخستین تکه از پازل افوق کاتالان‌ها در جای خود قرار داده شد و شاگردان والورده در باری برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۴ بر صفر در آنفیلد مغلوب شاگردان یورگن کلوپ شدند و حذف دراماتیک از این رقابت‌ها داشتند، نتیجه‌ای که روحیه این تیم را به شدت پایین آورد و ابهت کاتالان‌ها را در اذهان عمومی به مخاطره انداخت.

در ادامه روند نزولی کاتالان‌ها، مهم‌ترین، تحقیرآمیزترین و فاجعه‌آمیزترین اتفاق تاریخ فوتبال کاتالان‌ها رخ داد و آبی‌واناری‌ها که با اخراج ارنستو والورده، کیکه ستین را به عنوان سرمربی جدید روی نیمکت می‌دیدند، در بحبوحه بحران کرونا و تعطیلی سه ماهه تمام مسابقات فوتبال، با نتیجه ۸ بر ۲ از بایرن مونیخ آماده شکست خوردند تا این بار در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا حذف شوند. این اتفاق برای بازیکنان بارسلونا به حدی ناراحت کننده بود که موجب تضعیف شدید روحیه تیمی بارسا شد و در نهایت فصل را بدون کسب هیچ جامی به پایان رساندند.

در ادامه در سال ۲۰۲۱ و زمانی که رونالد کومان اسطوره کاتالان‌ها برای بازگشت این تیم به روز‌های اوج، در رأس کادر فنی بارسلونا قرار گرفته بود، آبی‌واناری‌ها این بار در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب پاری سن ژرمن شدند که دیدار رفت این تیم و شکست تحقیرآمیز کاتالان‌ها در ورزشگاه نوکمپ و با نتیجه ۴ بر یک، فاجعه دیگری برای بارسا رقم زد.

اما در ادامه روند نزولی آبی‌واناری‌ها، بارسلونا در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا این بار در مرحله گروهی پس از ۱۷ سال حذف شد آن هم تنها ۲ گل زده در ۶ بازی.

جالب اینکه تیم فوتبال بارسلونا در سال ۲۰۱۹ بازیکنانی مانند لیونل مسی، لوئیز سوارز، آرتورو ویدال، ایوان راکیتیچ، نلسون سمدو و آرتور و آنتوان گریزمان را در ترکیب خود داشت و حالا تنها پس از گذشت ۳ سال، هیچکدام از این بازیکنان در نوکمپ حضور ندارند.

برچسب ها: بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا
ارسال نظر
آخرین اخبار