۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
تعداد بازدید: ۲۳۲۲۹۲
شب دوم از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا چهارشنبه با انجام هشت دیدار از چهار گروه دوم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۱

مأموریت غیرممکن شاگردان ژاوی در آلیانز آره‌نا / یوونتوس و چلسی به‌دنبال صدرنشینی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شب دوم از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا چهارشنبه با انجام هشت دیدار از چهار گروه دوم برگزار می‌شود.

مأموریت غیرممکن آبی‌واناری‌ها در مونیخ

در گروه E تیم فوتبال بایرن مونیخ که رکورد صد درصد پیروزی را در رقابت‌های این فصل تا به اینجای کار داشته است، میزبان بارسلونایی است که با ژاوی فقط و فقط پیروزی می‌خواهد، آن هم در مونیخ! جایی که آبی‌واناری‌ها تاکنون موفق به پیروزی در آن نشده‌اند. در دیدار دیگر بنفیکای پرتغال میزبان دینامو کیف است.

در این گروه صعود شاگردان جولیان ناگلزمن به‌عنوان تیم نخست از این گروه به مرحله حذفی قطعی شده است و بارسلونا با ۷ امتیاز و بنفیکا با ۵ امتیاز دوم و سوم هستند و در شب پایانی برای کسب سهمیه دوم این گروه و ورود به مرحله حذفی تلاش می‌کنند.

مأموریت غیرممکن شاگردان ژاوی در آلیانز آره‌نا / یوونتوس و چلسی به‌دنبال صدرنشینی

کارشناسان شانس بارسلونا را برای صعود از این گروه کمتر از بنفیکا می‌دانند؛ چراکه بنفیکا در دیدار پایانی میزبان دینامو کیف حذف شده است، این دیدار برای تیم اوکراینی جنبه تشریفاتی دارد؛ چراکه حتی در صورت پیروزی هم نمی‌توانند از قعر جدول جدا شوند و سهمیه لیگ اروپا هم برای آن‌ها ممکن نیست؛ اما لوچسکیو سرمربی این تیم به هواداران بارسلونا وعده داده است که از بنفیکا در پرتغال امتیاز می‌گیرند، اتفاقی که اگر رخ دهد، آبی‌واناری‌ها حتی در صورت شکست مقابل بایرن مونیخ هم صعودشان به دور بعد قطعی خواهد شد.

ژاوی هرناندز برای این دیدار تدابیر بسیار خاصی اندیشیده و احتمالاً با ترکیب کاملاً هجومی ۳-۴-۳ پا به ورزشگاه آلیانز آره‌نا خواهند گذاشت؛ اما این فقط تصورات و آرزو‌های بازیکنان و هواداران بارسلوناست و واقعیت و آمار چیز ئیگری می‌گوید. بایرن مونیخ تا به اینجای فصل رکورد صد درصد پیروزی خود را در رقابت‌های این فصل حفظ کرده و به هیچ عنوان قصد ندارد در این دیدار تشریفاتی (برای بایرن مونیخ) با ترکیب دوم به میدان برود و یا به ستاره‌هایش استراحت بدهد، حتی ناگلزمن هم به این نکته اشاره کرده و عنوان کرده است که در بازی با بارسلونا از ستاره‌های تیمش در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که بارسلونا می‌تواند از جهنم آلیانز آره‌نا سربلند بیرون بیاید یا این بنفیکاست که به همراه باواریایی‌ها راهی مرحله حذفی خواهد شد.

ویارئال یا آتالانتا؛ کدام تیم همراه شیاطین سرخ صعود می‌کند؟ / یانگ بویز در اندیشه لیگ اروپا

در گروه F در شب پایانی تیم فوتبال منچستر یونایتد که صعود خود را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده است، میزبان یانگ بویز است و آتالانتا از ویارئال پذیرایی خواهد کرد. در این گروه پس از شیاطین سرخ که با ۱۰ امتیاز صدرنشین هستند و صعود خود را به مرحله حذفی به عنوان تیم نخست قطعی کرده‌اند، ویارئال با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و آتالانتا با ۶ امتیاز سوم است. یانگ بویز هم ۴ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

یانگ بویز شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارد؛ چراکه حتی در صورت باخت ویارئال، این تیم آتالانتا است که به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد و در صورت تساوی یا پیروزی زیردریایی‌های زرد در دیدار با آتالانتا، شاگردان اونای امری مجوز حضور در مرحله حذفی را دریافت خواهند کرد؛ اما یانگ بویز بدون شک چشم به رقابت‌های لیگ اروپا دارد و به همین منظور در دیداری که برای شیاطین سرخ جنبه تشریفاتی دارد، فقط و فقط به فکر کسب ۳ امتیاز هستند تا بتوانند سهمیه لیگ اروپا را (آن هم در شرایطی خاص) به دست آورند.

مأموریت غیرممکن شاگردان ژاوی در آلیانز آره‌نا / یوونتوس و چلسی به‌دنبال صدرنشینی

اما فرشتگان (لقب تیم فوتبال آتالانتا) که اگر در این فصل رونالدو در ترکیب شیاطین سرخ نبود، شاید اکنون صعودشان به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی قطعی شده بود، در ورزشگاه خانگی با پیروزی مقابل ویارئال می‌توانند جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کنند و شاگردان اونای امری هم در این دیدار با یک تساوی صعود خواهند کرد.

البته آتالانتا نیم‌نگاهی هم به لیگ اروپا خواهد داشت؛ صعود ویارئال به لیگ اروپا با هر نتیجه‌ای حتی شکست با اختلاف زیاد هم قطعی است، اما آتالانتا در صورت شکست مقابل ویارئال ممکن است در صورت پیروزی یانگ بویز مقابل منچستر یونایتد، حتی سهمیه لیگ اروپا را هم از دست بدهد و قعرنشین شود، به همین دلیل احتمالا گاسپرینی شاگردان خود را با ترکیبی هجومی، اما نه کاملاً هجومی به میدان خواهد فرستاد تا اگر نمی‌برند، حداقل نبازند.

گرگ‌ها فقط پیروزی می‌خواهند

در گروه G در شب پایانی سالزبورگ میزبان سویا است و وولفسبورگ از لیل پذیرایی خواهد کرد. در این گروه لیل با ۸ امتیاز صدرنشین است و سالزبورگ با ۷ و سویا با ۶ امتیاز دوم و سوم هستند و ولفسبورگ با ۵ امتیاز چهارم است.

مأموریت غیرممکن شاگردان ژاوی در آلیانز آره‌نا / یوونتوس و چلسی به‌دنبال صدرنشینی

در این گروه هر چهار تیم شانس صعود به مرحله حذفی را دارند، البته شانس صعود برای سالزبورگ رده دومی از بقیه تیم‌ها بیشتر است؛ ولفسبورگ در صورت پیروزی مقابل لیل صدرنشین فارغ از نتیجه دیدار همزمان، جشن صعود به مرحله حذفی را خواهد گرفت. کمترین شانس صعود در اتفاقات متعدد و پیچیده‌ای که در این گروه رخ خواهد داد، مربوط به سویا است، چراکه در خانه سالزبورگ میهمان است و تیم میزبان با یک تساوی هم می‌تواند با تفاضل گل بهتر در بین حتی سه تیم ۸ امتیازی (در صورت پیروزی ولفسبورگ بر لیل) به مرحله حذفی صعود کند.

برای لیگ اروپا هم هر چهار تیم شانس دارند و شانس صعود لیل به لیگ اروپا با کسب هر نتیجه در هرکدام از دو دیدار قطعی است و حتی شکست با اختلاف زیاد در دیدار پایانی هم حداقل به لیگ اروپا صعود خواهند کرد و به هیچ شکلی قعرنشین جدول نخواهند شد.

رقابت بانوی پیر و مدافع عنوان قهرمانی برای صدرنشینی

و، اما در گروه H در شب پایانی یوونتوس میزبان مالموی سوئد است و زنیت از چلسی پذیرایی خواهد کرد. در این گروه چلسی و یوونتوس با ۱۲ امتیاز اول و دوم هستند و صعودشان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده است. زنیت روسیه هم که سردار آزمون ملی‌پوش کشورمان را در اختیاز دارد، با ۴ امتیاز سوم است و صعودش به لیگ اروپا قطعی شده است و تیم مالمو با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد و حذف شده است.

این دیدار‌های شب پایانی برای زنیت و مالمو جنبه تشریفاتی دارد، اما برای حریفان‌شان کاملاً حساس و حیثیتی است چراکه تکلیف تیم اول و دوم را مشخص خواهد کرد.

مأموریت غیرممکن شاگردان ژاوی در آلیانز آره‌نا / یوونتوس و چلسی به‌دنبال صدرنشینی

این رقابت از آن جهت مهم است که تیم نخست صعود کننده در دیدار یک‌هشتم نهایی در بازی رفت میهمان و در بازی برگشت میزبان است و می‌تواند از امتیاز میزبانی در بازی برگشت به سود خود با وجود هوادارانش بهره ببرد.

یوونتوس در شب پایانی از مالمو قعرنشین پذیرایی خواهد کرد و کار راحتی برای صعود به عنوان تیم نخست دارد، اما در صورتی که چلسی بتواند در روسیه، یاران سردار را شکست دهد، فارغ از هر نتیجه‌ای در ورزشگاه آلیانز تورین، به‌عنوان تیم نخست از این گروه صعود خواهد کرد؛ چراکه حتی در صورت پیروزی یوونتوس و هم‌امتیاز شدن با چلسی، به دلیل اینکه چلسی در دیدار‌های رودررو با یوونتوس نتیجه بهتری گرفته است، در رده بالاتری از بانوی پیر قرار خواهد گرفت.

حال باید دید شاگردان ماسیمیلیانو آلگری می‌توانند مالمو را از پیش رو بردارند یا خیر که البته اتفاقی کاملاً ممکن به نظر می‌رسد و از طرفی هم نیم نگاهی به دیدار آبی‌های لندن در سرمای روسیه داشته باشند و امیدوار باشند که در این دیدار هم‌بازی‌های سردار آزمون بتوانند از مدافع عنوان قهرمانی امتیاز بگیرند.

برچسب ها: لیگ قهرمانان اروپا
ارسال نظر
آخرین اخبار