۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
تعداد بازدید: ۱۹۰۴۷۶
رویدادهای مهم ورزشی 16 آذر را ملاحظه کنید، روزی که یکی از مدافعان برجسته تیم ملی انگلیس به دنیا آمد و تیم ملی ایران شکست سنگینی را برابر پاکستان متحمل شد.
کد خبر: ۳۹۶۷

تولد مدافع ممتاز تیم ملی انگلیس/ یادی از شکست عجیب ایران برابر پاکستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار 15 آذر سال 1400 به شرح زیر است: 

طلوع

امروز تولد جان تری مدافع پیشین تیم ملی انگلستان و باشگاه چلسی است. بازیکنی که خیلی‌ها اعتقاد دارند بهترین مدافع تاریخ انگلستان است. وی فوتبال را از تیم جوانان وستهام شروع کرد و سپس به جوانان و بزرگسالان چلسی پیوست تا فوتبال خود را در لندن بگذراند.

جان تری سابقه بازی در تیم‌های زیر 21 سال و بزرگسالان تیم ملی انگلستان را دارد و در78 بازی 9 گل برای سه‌شیرها به ثمر رسانده است. ضمن اینکه با تیم چلسی به افتخارات متعددی ازجمله کسب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، پنج قهرمانی در لیگ برتر، پنج قهرمانی جام حذفی، سه قهرمانی جام اتحادیه و دوقهرمانی خیریه نائل آمده است. تری با تیم ملی کشورش چندین دوره مسافر جام جهانی بوده اما صاحب مقام نشده است.

رویداد

باخت وحشتناک به پاکستان

62 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در چارچوب مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال پاکستان رفت و با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. این دیدار در ورزشگاه کالج مهاراجه کوچی هندوستان و با حضور 17 هزار تماشاگر برگزار شد. ناصر حاجی مختار و شاید هم عباس حجری در دقیقه 46 تک گل تیم ایران را زدند.

برای تیم ایران در این مسابقه محمد بیاتی، مرحوم ناصر حاجی مختار، مرحوم عارف قلی زاده، مرحوم محمد رنجبر، مرحوم ایرج دبیر سیاقی، مرحوم عباس حجری، مرحوم کامبیز جمالی، مرحوم منصور امیرآصفی، مرحوم داود حیدری، مرحوم حمید برمکی و ناصر نوآموز (مرحوم پرویز دهداری از نیمه دوم) به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده فرانس ماساروش مجارستانی بود.

غروب

محمدجواد تقی پور داور مشهدی فوتبال ایران که در فروردین سال 1342 پا به عرصه وجود گذاشته بود سرانجام تسلیم مرگ شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرحوم تقی‌پور دبیر تربیت‌بدنی بود و 30 سال در بالاترین سطح فوتبال ایران سابقه داوری داشت، او در هفته آخر لیگ برتر نهم و قبل از دیدار پر سپولیس و سپاهان از دنیای قضاوت خداحافظی کرده بود.

تقی‌پور در 9 دوره لیگ برتر سابقه قضاوت داشت، ضمن آنکه در دو دربی ایران حضور یافته و به عنوان نماینده داوران ایران در تمام مسابقات مهم برون مرزی از جمله جام باشگاه‌های آسیا، بازی‌های مقدماتی جام جهانی و بازی‌های مقدماتی المپیک حضور یافته و برای قضاوت به 20 کشور دنیا اعزام شده بود. این داور بین‌المللی ایران سرانجام در آذر سال گذشته پس از طی یک ماراتن درد و معالجه، دست‌ها را به عنوان تسلیم بالا برد و در مقابل سرطان زانو زد.

تولد مدافع ممتاز تیم ملی انگلیس/ یادی از شکست عجیب ایران برابر پاکستان

ارسال نظر
آخرین اخبار