۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
تعداد بازدید: ۲۵۴۴۶۴
رویدادهای مهم ورزشی 15 آذر را ملاحظه کنید، در این روز مدافع نیشابوری استقلال به دنیا آمد و تیم ملی ایران مقابل ببرهای آبی به تساوی رسید.
کد خبر: ۳۸۳۴

زادروز مدافع نیشابوری استقلال/ یادی از توقف ایران برابر ببرهای آبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار 15 آذر سال 1400 به شرح زیر است: 

طلوع

بازیکن نیشابوری الاصل ایران که امروز میلاد اوست فوتبالش را از تیم‌های تخت جمشید و شاهین و مقاومت آغاز کرده و شاگرد علی یزدان بخش و زنده یاد محسن آقازاده بوده است. او بعد از عضویت درتیم ملی جوانان که به دعوت مهدی مناجاتی صورت گرفت، توسط صمد مرفاوی به تیم استقلال اضافه شد و طی سه دوره عضویت در این تیم پرطرفدار 312 بار برای این تیم به میدان رفت.

امیرحسین صادقی در استقلال به افتخارهایی چون دو دوره قهرمانی لیگ برتر (85-84 و87-86) یک قهرمانی جام حذفی (92-91) نائل آمده و با وجود مدافع بودن گل‌های مؤثری برای این تیم زده است. امیرحسین برای تیم ملی هم 22 بازی انجام داده و دو بار با این تیم پرافتخار روانه جام جهانی شده است.

صادقی پیراهن تیم‌های پیکان، صبای قم، تراکتور و مس کرمان را در مقاطعی پوشیده اما عنوان درخور توجهی کسب نکرده و با آویختن کفش‌ها ترجیح داده شاگرد کلاس‌های مربیگری باشد.

رویداد

توقف پشت دژ ببرهای آبی

33 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در چارچوب مرحله گروهی هشتمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم فوتبال هندوستان رفت و با نتیجه صفر بر صفر متوقف شد.

این دیدار در ورزشگاه ملی سنگاپور با حضور 10 هزار تماشاگر و به قضاوت «کو گوان کیات» از مالزی برگزار شد.

برای تیم ایران در این مسابقه بهروز سلطانی، اصغر حاجیلو، سید محمد پنجعلی، رحیم میرآخوری، ضیا عربشاهی، رضا احدی، حمید درخشان (جعفر مختاری فر از ابتدای نیمه دوم)، شاهین بیانی، ناصر محمدخانی (غلامرضا فتح آبادی از دقیقه 75)، شاهرخ بیانی و عبدالعلی چنگیز به میدان رفتند. هدایت تیم ایران برعهده استاد ناصر ابراهیمی بود.

غروب

5 سال پیش در چنین روزی شادروان حسین کمایی مهاجم برجسته دهه 40 فوتبال ایران با زندگی وداع گفت و پس از رنج بی‌شمار که ناشی از بیماری بود، چشم‌ها را برای همیشه بست. مرحوم کمایی در تیم‌های استقلال اهواز و استقلال تهران سابقه بازی داشت و توسط زنده‌یاد حسین فکری به تیم ملی ایران دعوت شده بود.

کمایی سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی ارتش و منتخب خوزستان را نیز دارا بود. او 12 سال برای آبی‌پوشان اهواز بازی کرد و افتخار آفرید.زنده یاد کمالی در مربیگری هم کلنی خوزستان و تیم‌های نورد اهواز و کلنی کرمانشاه را راه برده و شاگردان لایقی تربیت کرده بود.

او که در سال 1323 در هفتگل پا به عرصه وجود گذاشته بود در 16 آذر 1395 با جهان هستی وداع گفت و جامعه ورزشی ایران را عزادار کرد.

زادروز مدافع نیشابوری استقلال/ یادی از توقف ایران برابر ببرهای آبی

ارسال نظر
آخرین اخبار