۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۱۷۱۵۴۵
رویدادهای مهم ورزشی ۱۸ آذر را ملاحظه کنید، روزی که وزنه‌بردار نامدار روسیه در خیابان یخ زد و قهرمان کشتی آزاد ایران به دنیا آمد.
کد خبر: ۴۱۵۵

وزنه‌برداری که در خیابان یخ زد/ زادروز قهرمان کشتی آزاد ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار ۱۸ آذر سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است: 

طلوع

امروز مصادف با سالروز تولد یدالله محبی کشتی‌گیر آزادکار کشورمان است. محبی توانسته دو بار در مسابقات قهرمانی آسیا در فوق سنگین به مدال طلا دست یابد. او در بازی‌های آسیایی داخل سالن عشق‌آباد نیز مدال برنز را از آن خود کرده است.

کشتی‌گیر کرمانشاهی ایران در مسابقات کشتی نظامیان جهان در سال ۲۰۲۱ نیز از مدال بی نصیب نبود و توانست روبرت باران کشتی‌گیر مطرح لهستانی را در فینال ۷ بر صفر شکست دهد و طلای این مسابقات را از آن خویش کند.

لازم به ذکر است گفته شود یدالله برادرزاده محمدحسین و محمدحسن محبی کشتی‌گیران سابق و پرافتخار تیم ملی است و با توصیه ایشان و خانواده به سمت و سوی ورزش ملی ایران آمد.

وزنه‌برداری که در خیابان یخ زد/ زادروز قهرمان کشتی آزاد ایران

رویداد

جمعه  ۱۸ آذر ۱۳۵۶ ورزشگاه صدهزارنفری
مسابقات قهرمانی باشگاه‌های ایران -- بازی برگشت دورپنجم
پرسپولیس ۲ استقلال (تاج) ۱
داور: آدولف پورکاپ از آلمان
کمک‌ها: محمداطهری و مصطفی ممیز
تماشاگر: ۳۰ هزار نفر
اخطاری‌ها: اسکندریان از تاج و ایرانپاک از پرسپولیس
گل‌های پرسپولیس: دقایق ۱۲ و ۳۴ صفر ایرانپاک، دقیقه ۸۵ حسن روشن برای استقلال
بازیکنان پرسپولیس: صفریان. حاج رحیمی پور، الله وردی، دادکان، ذوالفقارنسب، عزیزی، مایلی‌کهن، ایرانپاک، پروین(کاپیتان)، خوردبین، آلن ویتل. 
مربی: مهراب شاهرخی

بازیکنان استقلال: ملک احمدی، کوثری، اسکندریان، حاجیلو، مسلمی، مطیعی(عاشری)، نراقی(نعلچگر)، نظری، مراغه‌چیان، دانایی فرد، روشن(کاپیتان)
مربی: جگیچ

غروب

۳۸ سال پیش در چنین روزی وزنه‌برداری جهان یک قهرمان بزرگ را از دست داد. یوگنی مینایف که در کلین متولد شده بود. او همزمان با حضور در ارتش وزنه‌برداری را آغاز کرد و به‌عنوان نماینده شوروی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن به مدال نقره رسید. سپس به مسابقات جهانی تهران آمد تا مدال طلا را ازآن خویش سازد. مینایف سال بعد و در مسابقات جهانی استکهلم به مدال نقره قناعت کرد و در دومین حضور المپیکی خود موفق شد در رم مدال طلا را به گردن بیاویزد.

مینایف در مسابقات جهانی وین به مدال نقره رسیده و در مسابقات جهانی بوداپست مدال طلا را صاحب شده است.
این وزنه‌بردار اعجوبه به دلیل ناسازگاری با مربیان، از تیم ملی اخراج گردید و مدت کوتاهی به مربیگری پرداخت تا اینکه در اواخر عمر با ترک خانه، به زادگاهش کلین برگشت و در خیابان‌ها زندگی بی‌خانمانی را آغاز کرد اما در خیابان یخ زد و به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار