۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
تعداد بازدید: ۷۶۹۹۴
رویدادهای مهم ورزشی ۱۹ آذر را ملاحظه کنید، در این روز مهدی مهدوی‌کیا افتخار بزرگی را برای ایران رقم زد و مربی سازنده مازندرانی به دنیا آمد.
کد خبر: ۴۲۳۴

یادی از افتخار مهمی که مهدوی‌کیا رقم زد/ زادروز مربی سازنده مازندرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار ۱۹ آذر سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است: 

طلوع

امروز زادروز محمدرضا مهاجری مربی مازندرانی الاصل است که فوتبال را از جوانان جاوید گنبد آغاز کرد؛ سپس در بزرگسالان همین باشگاه و تیم‌های ابومسلم و پیام و آدنیس حضور داشته است.

مهاجری پس از آویختن کفش‌ها به دنیای مربیگری وارد شد و در تیم‌های ابومسلم، استقلال اهواز، پاس تهران، راه‌آهن، داماش گیلان و صبای قم دستیار بود تا اینکه در سال ۹۰ سرمربیگری تیم شیرین فراز کرمانشاه را در دست گرفت. تیم بعدی مهاجری سیاه‌جامگان خراسان بود که چهارسال ماندگار شد و توانست با این تیم به لیگ برتر راه یابد. تیم‌های بعدی او پدیده خراسان، ماشین‌سازی تبریز، نساجی مازندران و مس کرمان بوده که توانسته به موفقیت‌های نسبی دست یابد.

مهاجری در زمره مربیان سازنده ماست و به جوانگرایی اعتقادی راسخ دارد. او امسال در آخرین لحظات از تیم پدیده کنار ماند و تماشاچی نتایج بد تیم مشهدی شد.

یادی از افتخار مهمی که مهدوی‌کیا رقم زد/ زادروز مربی سازنده مازندرانی

رویداد

امروز دهم دسامبر است. ۱۸ سال پیش در چنین روزی مهدی مهدوی‌کیا بازیکن تیم ملی ایران و تیم باشگاه هامبورگ آلمان توانست در رقابت با چایمن از کشور تایلند و شاتسکیخ از کشور ازبکستان پیروز شود و جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خویش سازد.

مهدوی‌کیا با اخذ این مقام و این جایزه تبدیل به سومین بازیکنی ایرانی شد که تا آن موقع این جایزه ارزشمند را دریافت می‌کند و باعث سربلندی ایران می‌شود. قبل از مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی از تیم بهمن و علی دایی از تیم هرتابرلین آلمان به این موفقیت رسیده بودند.

غروب

سال گذشته در چنین روزی پائولو روسی مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا درگذشت. وی در نوجوانی توسط باشگاه یوونتوس کشف شد ولی به باشگاه کومو در سری B فرستاده شد تا تجربه کافی را به دست آورد. روسی پس از یک فصل بازی در باشگاه کومو راهی باشگاه ویچنزا شد و توانست در این باشگاه آقای گل سری B شود و نقش مهمی در نخستین صعود این تیم ایفا کند. این تأثیر نظر سرمربی وقت تیم ملی را جلب کرد به‌نحوی که در ۲۱ سالگی به تیم ملی فراخوانده شد.

پائولو در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با ایتالیا به مقام چهارم جهان رسیده و در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا نقش اساسی در قهرمانی تیم ملی ایتالیا ایفا کرده است. ضمن اینکه با ۶ گل آقای گل و بهترین بازیکن جام شده است. او در تیم‌های یوونتوس و میلان توپ زده و ۴۸ بازی ملی به همراه ۲۰ گل ملی از خود باقی گذاشته و سال پیش به دلیل سرطان ریه از جهان هستی خداحافظی کرده است.

یادی از افتخار مهمی که مهدوی‌کیا رقم زد/ زادروز مربی سازنده مازندرانی

ارسال نظر
آخرین اخبار