۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
تعداد بازدید: ۴۶۶۰۲۳
رویدادهای مهم ورزشی ۲۱ آذر را ملاحظه کنید، در این روز سرمربی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین دیده به جهان گشود و تیم ملی برتری قاطعی مقابل عربستان رقم زد.
کد خبر: ۴۳۳۴

نگاهی به عملکرد سرمربی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸/ یادی از برتری قاطع تیم ملی برابر عربستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار ۲۱ آذر سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است: 

طلوع

حشمت مهاجرانی در فوتبال ایران جایگاه خاصی دارد.او که اصالت مشهدی دارد به اتفاق برادرانش مؤسس باشگاه ابومسلم مشهد بوده، در تیم‌های تاج و پاس بازی کرده و با این دو تیم به افتخار رسیده تا سر از تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی ارتش در آورد و در موفقیت‌های این تیم‌ها سهیم شود.

اوج هنر حشمت خان در دنیای مربیگری شکل گرفت. آنجا که چهار بار تیم ملی جوانان را به قهرمانی قاره بزرگ رساند و با انتصاب برای تیم ملی بزرگسالان، جوانان لایق را از گوشه و کنار کشور به اردوی ملی فراخواند. مهاجرانی موفق شد در موقعیتی که از قاره اقیانوسیه و آسیا تنها یک تیم به جام جهانی می‌رفت ایران را روانه این آوردگاه کند و نام ایران را با آن فوتبال هجومی بلند آوازه سازد.

در سابقه این مرد بزرگ افتخارهای دیگری هم می‌توان یافت. او با تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و تنها کسی است که توانسته تیم فوتبال ایران را در المپیک به دوره دوم رهنمون سازد (المپیک مونترال). کاری که دیگر برای ایران اتفاق نیفتاد.

حشمت مهاجرایی در دبی اقامت دارد و در این کشور تیم‌های الشباب و الشارجه را مربیگری کرده و به افتخار رسانده و حالا هم با هر بهانه‌ای جویای حال شاگردان خود می‌شود. پس واجب است در بیست ویکم آذر، ۸۲ سالگی‌اش را تبریک بگوییم و برای او که خوان کرونا را به سلامت گذرانده آرزوی سلامتی کنیم.

دومین طلوع 

مجید ترکان ۲۱ آذر ۱۳۴۴ در ساری به دنیا آمد و در اوزان سبک کشتی آزاد افتخارها و قهرمانی‌های زیادی را برای موطن و کشورش اکتساب کرده است. او توانسته در مسابقات جهانی بوداپست مدال نقره بر گردن بیاویزد و در مسابقات مارتینی طلایی شود. به اضافه آنکه در توکیو هم قهرمانی جهان را تکرار کرده است.

ترکان مدال طلای بازی‌های آسیایی سئول را دارد. به علاوه مدال‌های آسیایی سال‌های ۸۳ و ۸۹ و ۹۱ که مسابفات آن در شهرهای تهران و توکیو و دهلی نو انجام گرفت و مدال نقره سال ۹۲ که در تهران به گردن مجید انداخته شد.

فدراسیون کشتی به خاطر سوابق درخشان ترکان و به دلیل مهارتی که وی در راهبری نوجوانان دارد اخیراً حکم سرمربیگری تیم ملی نوجوانان را به نام او زده است.

نگاهی به عملکرد سرمربی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸/ یادی از برتری قاطع تیم ملی برابر عربستان

رویداد

۲۱ آذر ۱۳۷۵ ...

جام ملت‌های آسیای ۱۹۹۶ - امارات

ورزشگاه آل مکتوم

ایران ۳    عربستان ۰

گل‌ها:  کریم باقری در دقیقه ۱۲، علی دایی در دقیقه ۳۷ و خداداد عزیزی در دقیقه ۴۷

بازیکنان ایران: نیما نکیسا، مهرداد میناوند، افشین پیروانی، علی‌اکبر استاداسدی (فرشاد فلاحت‌زاده از دقیقه ۵۳)، نعیم سعداوی، کریم باقری، علیرضا منصوریان (داریوش یزدانی از دقیقه ۶۹)، مجتبی محرمی، حمیدرضا استیلی، خداداد عزیزی (سید علی موسوی از دقیقه ۷۵) و علی دایی. 

سرمربی: محمد مایلی‌کهن

نگاهی به عملکرد سرمربی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸/ یادی از برتری قاطع تیم ملی برابر عربستان

ارسال نظر
آخرین اخبار