۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۴
تعداد بازدید: ۹۸۰۸۷
رویدادهای مهم ورزشی ۲۴ آذر را ملاحظه کنید، روزی که دروازه‌بان نامدار کاستاریکا متولد شد و یکی از داوران نسل اول فوتبال چهره در نقاب خاک کشید.
کد خبر: ۴۶۴۳

زادروز دروازه‌بان شهیر کاستاریکا/ یادی از داور موفق فوتبال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزنگار ۲۴ آذر سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است: 

طلوع

امروز تولد کیلور ناواس دروازه‌بان دورگه فوتبال است. ناواس در کشور کاستاریکا متولد شده و فوتبال را از باشگاه ساپریسا شروع کرده است.

او پس از پنج سال راهی تیم‌های اسپانیایی شد و دو سال برای آلباسته، همچنین دو سال برای لوانته توپ زد و سپس راهی باشگاه رئال مادرید شد. ناواس پنج سال برای این تیم بازی کرد و به همراه رئال به جام‌های متعددی دست یافت که مهم‌ترین آن سه قهرمانی در لیگ قهرمانی اروپا، به اضافه سه قهرمانی در سوپرجام اروپا بود.

وی در سال ۲۰۱۹ راهی فرانسه شد و به عضویت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در آمد. او همراه این باشگاه دو بار جام کوپه دو فرانس را فتح کرد و یک بار قهرمان لوشامپیونه شد. ناواس که سال‌هاست دروازه‌بان شماره یک کاستاریکا بوده، 100 بازی ملی دارد و سه بار بهترین دروازه‌بان کونکاکاف بوده است.

رویداد

۲۴ آذر ۱۳۶۷

نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 

عربستان سعودی ۱    ایران ۰

ورزشگاه سحیم بن حمد دوحه

داور: جرج کورتنی از انگلستان

تماشاگر: ۱۷۰۰۰ نفر

گل: ماجد عبدالله در دقیقه ۱۶

احمدرضا عابدزاده، جواد زرینچه، مهدی فنونی‌زاده (محمدحسن انصاری‌فرد از دقیقه ۴۶)، نادر محمدخانی، مرتضی فنونی‌زاده، مرتضی کرمانی مقدم، شادروان سیروس قایقران، مجید نامجومطلق، مجتبی محرمی، فرشاد پیوس و کریم باوی 

مربی: استاد پرویز دهداری

* در این دوره از بازی‌ها عربستان قهرمان شد و ایران که نمایشی ناامیدکننده داشت با شکست چین در ضربات پنالتی به مقام سوم رسید.

غروب

۱۸ سال پیش در چنین روزی اصغر تهرانی از داوران نسل اول فوتبال ایران چهره در نقاب خاک کشید و در خاک سرد آرامشستان ماوا گرفت. مرحوم تهرانی از قهرمانان استقامت دوومیدانی ایران بود و توانست در سال ۱۳۲۴ با شکست رقبای انگلیسی، هندی و مالزیایی نامدار شود و در رشته ۱۵۰۰ متر استقامت به مقام قهرمانی کشور دست یابد.

وی در دهه ۳۰ و ۴۰ داوری فوتبال را پیشه کرد و ضمن قضاوت‌های مهم و حساس، اولین داور ایرانی بود که در المپیک ۱۹۶۴ توکیو به قضاوت مسابقات فوتبال پرداخت. تهرانی پیش از آغاز جام تخت جمشید، سوت داوری را کنار گذاشت و در سمت ناظر داوری مشغول کار شد تا اینکه بیماری کلیوی او را از کار انداخت و تکلم را برای وی مشکل کرد.

اصغر تهرانی سرانجام پس از چند سال خانه‌نشینی و بستر خوابی و دلخور از بی محلی مسئولان، در سال ۱۳۸۲ با جهان هستی بدرود گفت.

تهرانی نفراول از سمت راست

زادروز دروازه‌بان شهیر کاستاریکا/ یادی از داور موفق فوتبال

ارسال نظر
آخرین اخبار