۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
تعداد بازدید: ۱۶۸۹۹۶
شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انجام دو دیدار در گروه B پیگیری شد.
کد خبر: ۴۰۶۶

حذف دراماتیک روسونری در سن‌سیرو و صعود اتلتیکو مادرید/ پورتو در شب کم‌فروغ طارمی راهی لیگ اروپا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انجام دو دیدار در گروه B پیگیری شد و در حساس‌ترین مسابقه تیم فوتبال اتلتیکو مادرید موفق شد دست به کار بزرگی بزند و در ورزشگاه خانی پورتو دراگائو، با نتیجه ۳ بر یک بر پورتو غلبه کند تا به عنوان تیم دوم همراه با لیورپول صدرنشین به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

هر چهار گل این مسابقه در نیمه دوم به ثمر رسید. تشک سازان (لقب تیم فوتبال اتلتیکو مادرید) در این دیدار توسط آنتوان گریزمان در دقیقه ۵۶ روی پاس توماس لمار، آنخل کوره‌آ در دقیقه ۹۰ روی پاس آنتوان گریزمان و رودریگو دی پائول در دقیقه ۹۲ گلزنی کردند و تنها گل پورتوی میزبان را هم سرجیو اولیویرا در دقیقه ۹۵ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در این دیدار هر دو تیم یک اخراجی داشتند، در دقیقه ۶۸ یانیک کاراسکو از اتلتیکو مادرید با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد و در طرف مقابل وندل در دقیقه ۷۰ از پورتو با دریافت کارت قرمز مستقیم از داور مسابقه اخراج شد.

مهدی طارمی ملی‌پوش فوتبال کشورمان در این دیدار در ترکیب ثابت تیمش قرار داشت، اما در طول مسابقه نمایش کم فروغی از خود نشان داد و در دقیقه ۳۲ از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد و در دقیقه ۸۲ تعویض شد.

در دیدار حساس دیگر تیم فوتبال آث میلان در ورزشگاه خانگی خود سن سیرو میزبان لیورپول بود و در دیداری دراماتیک با نتیجه ۲ بر یک مغلوب قرمز‌های آنفیلد شد تا با قرار گرفتن در رده چهارم این گروه، حتی سهمیه لیگ اروپا را هم کسب نکند و حذف غم انگیزی از این رقابت‌ها داشته باشد.

با پایان رقابت‌ها در این گروه، تیم فوتبال لیورپول با کسب تمام امتیازات ممکن از ۶ دیدار خود و با ۱۸ امتیاز مقتدرانه به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود. لیورپولی‌ها همچنین نخستین تیم انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (با فرمت جدید) لقب گرفتند که موفق می‌شوند در مرحله گروهی تمام امتیازات ممکن را کسب کنند.

اتلتیکو مادرید هم با این پیروزی ارزشمند در خانه پورتو، بالاتر از یاران طارمی قرار گرفت و موفق شد با کسب ۷ امتیاز به عنوان تیم دوم همراه قرمز‌های آنفیلد راهی مرحله حذفی شود.

یاران مهدی طارمی هم با این شکست در امتیاز ۵ باقی ماندند و در جایگاه سوم گروه قرار گرفتند تا راهی لیگ اروپا شوند و آث میلان هم با قرار گرفتن در قعر جدول این گروه، حذف تلخی از این رقابت‌ها داشت.

برچسب ها: لیگ قهرمانان اروپا آث میلان پورتو اتلتیکو مادرید لیورپول
ارسال نظر
آخرین اخبار