۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۲۷۸۴۴۸۷۵
وزارت راه و شهرسازی پس از ابلاغ شیوه نامه جدید که موجب تعطیلی و سرگردانی شرکت های طراح و ناظر شده بود در اقدامی ناباورانه شیوه نامه ای هم در خصوص شرکت های سازندگان ابلاغ نموده است که آن نیز موجب نابسامانی و ایجاد مشکلات عدیده برای شرکت های مجری شده است .
کد خبر: ۳۰۹۳۶
شیوه نامه وزارت راه مهندسان را به تجمع وادار کرد/تمکین سازمان نظام مهندسی پس از 26 ماه

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روز شنبه بیش از یکصد نفر از مدیران عامل شرکت های طراح و ناظر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به همراه تعدادی از مدیران عامل شرکت های مجری (سازندگان ذیصلاح ) به منظور اعتراض به رفتار منفعلانه سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در خصوص شیوه نامه در این سازمان جمع شده و از اعضای هیات مدیره توضیح خواستند.

لازم به ذکر است که وزارت راه و شهرسازی پس از ابلاغ شیوه نامه مذکور که موجب تعطیلی و سرگردانی شرکت های طراح و ناظر شده بود در اقدامی ناباورانه شیوه نامه ای هم در خصوص شرکت های سازندگان ابلاغ نموده است که آن نیز موجب نابسامانی و ایجاد مشکلات عدیده برای شرکت های مجری شده است .

در بین حاضرین مهندس فرشید جوادی از فعالان صنفی و مهندس شهاب سعادت نژاد رئیس انجمن سازندگان شهر تهران نیز حضور داشتند که پیرامون موضوعات حادث شده با اعضای هیات مدیره در کنار سایر حاضرین به بحث پرداختند.


بر اساس اظهارات صریح آقای دکتر کریمی ریاست سازمان از مجموع ۲۰۰۰ شرکت طراح و ناظر در استان تهران با وجود اصلاحیه‌های بعدی آن تاکنون تنها حدود ۶۰ شرکت موفق به تطبیق با شیوه نامه مذکور شده اند که فقط کمتر از ۱۰ شرکت دارای صلاحیت پایه یک  و مابقی پایه 2 و پایه 3 هستند و این خود بیانگر ضعف و ایرادات وارده به شیوه‌نامه مذکور است .

این شیوه نامه روند جاری سازمان را نیز با مشکل مواجه کرده اس بطوریکه در حال حاضر یک پروژه ۱۱ هزار متری نیز امکان ارجاع به شرکت های طراح و ناظر را ندارد و این موضوع مشکلات متعددی را برای سازمان نظام مهندسی تهران نیز بوجود آورده است.

 

یکی از حاضران در تجمع به وظیفه اصلی سازمان که صیانت از حقوق اعضای خود می باشد، اشاره و عنوان کرد: ما در حال بررسی شکایت از هیات مدیره سازمان به دلیل سهل انگاری در انجام وظایف قانونی شان هستیم.

پس از صحبت های حاضرین بالاخره بعد از ۲۶ ماه هیات مدیره در خصوص پیگیری و رسیدگی به موضوعات هردو شیوه نامه از درخواست حاضرین تمکین کرد.

شیوه نامه وزارت راه مهندسان را به تجمع وادار کرد/تمکین سازمان نظام مهندسی پس از 26 ماه
نکته تامل برانگیز دیگر اینست که وزارت راه و شهرسازی باوجود پیگیری مجدانه اعضای انجمن های صنفی و ستاد اتحاد صنفی و ارسال ۵ نامه از نهاد ریاست محترم جمهوری هنوزمشکل جامعه مهندسی را بر طرف ننموده است و بر خلاف اظهار مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی، روز چهار شنبه هفته گذشته مبنی بر ارسال پیش نویس شیوه نامه جدید به مدیران کل وزارت راه و شهرسازی در استان‌هاست که هنوز خبری از آن نیست.

برچسب ها: #وزارت راه و شهرسازی نظام مهندسی قانون نظام مهندسی وزیر راه و شهر سازی
ارسال نظر
فریداحمدیان
۱۷:۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
واقعا،، حیاهم خوب چیزیه،، بیچاره مهندسان عزیز
حسین
۰۰:۳۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام
واقعا چرا دست های آلوده قطع نمی‌شود
و منافع طلبان نمیگزارند جوانان وارد شوند
و با داشتن قدرت با نگارش چنین شیوه نامه هایی جوانان را حذف می‌کنند
من جوان چه گناهی کرده ام که به عده ای دلسوز نما حتی نمی خواهند از دانش ما استفاده شود
چرا؟ کشور تا کی متعلق به پیرمردان باید باشد
تاکی؟
آخرین اخبار