۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید: ۳۸۶۵۰۳
ستاد اتحاد صنفی: پاشنه آشیل شیوه نامه مغایرت های قانونی آن بود که هیات عمومی دیوان را بر آن داشت تا آن را ابطال نمایند و ...
کد خبر: ۳۱۹۲۲

ابطال شیوه ناه جدیدی راه و شهرسازی با رای دیوان / پاشنه آشیل شیوه نامه مغایرتهای قانونی آن بود + سند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  ستاد اتحاد صنفی در پی بخشنامه جدید وزارت راه، شکایتی را از وزارت راه و شهرسازی تقدیم دیوان عدالت اداری نمود که دیوان پس از بررسی، رای به ابطال آن  داد. ستاد اتحاد صتفی نیز پس از رای صادر شده از طرف دیوان چنین گفت:

اعضای محترم حقوقی و حقیقی سازمان شاهد هستید که شیوه نامه مغایر با قانون تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی با اتحاد و ممارست شما عزیزان ابطال شد . فراموش نکنیم که پاشنه آشیل شیوه نامه مغایرت های قانونی آن بود  که هیات عمومی دیوان را برآن داشت تا آنرا ابطال نمایند و مستحضر هستید که رای هیات عمومی دیوان قطعی و غیر قابل بررسی می باشد. در این بزنگاه باید به شیوه نامه نویسان وزارتخانه گوشزد نمود که هر شیوه نامه نامه معارض با قانونی از این سرنوشت مستثنی نخواهد بود . لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه های مهندسین هر چه سریعتر به قانون برگردند و کما فی السابق اقدام به صدور و تمدید پروانه های اشخاص حقوقی بنمایند و چنانچه اصرار به تهیه شیوه نامه جدید دارند ، در این اثنا با نگاه به قانون و با تمسک به انجمن های مرتبط و اشخاص صاحب تجربه و صلاحیت اقدام به تهیه شیوه نامه جدید نمایند . همچنین از وزیر محترم راه و شهر سازی جناب آقای بذرپاش خواهشمندیم در خصوص عملکرد ناصحیح و خسارتبار معاونت مربوطه و افرادی که دخیل در تهیه شیوه نامه مذکور بودند، اقدام عاجل و مناسب به عمل آورند.

با تشکر ستاد اتحاد صنفی

شما می توانید دادنامه هيئت عمومي ديوان عدالت اداری را از این قسمت دانلود کنید:  دادنامه هيئت عمومی ديوان عدالت اداری

برچسب ها: #وزارت راه و شهرسازی قانون نظام مهندسی نظام مهندسی هیئت عمومی دیوان عالی کشور دیوان عدالت اداری
ارسال نظر
آخرین اخبار