۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۱۰۰۲۷۵
واکنش‌ها به شرایط حضور روس‌ها در المپیک پاریس؛
آژانس خبری Sport All گزارش داد که کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران روسیه اجازه میدهد تا با همان شرایطی که اعضای تیم پناهندگان در المپیک 2024 شرکت میکنند در این رقابت‌ها حاضر شوند.
کد خبر: ۳۱۸۰۲

ما پناهنده نیستیم/ این تحقیر است!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اعالم شرایط حضور احتمالی ورزشکاران روسیه در بازی‌های المپیک با واکنش‌های گسترده در محافل ورزشی این کشور روبهرو شده است.

آژانس خبری Sport All گزارش داد که کمیته بینالمللی المپیک به ورزشکاران روسیه اجازه میدهد تا با همان شرایطی که اعضای تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ شرکت میکنند در این رقابت‌ها حاضر شوند. بر این اساس روس‌ها به عنوان ورزشکار بیطرف - تحت پرچم IOC و با نام ورزشکاران بیطرف در المپیک حضور خواهند داشت. ورزشکاران همچنین باید به صورت حضوری و فقط در رویداد‌های انفرادی حاضر باشند. واکنش‌ها به شرایط حضور روس‌ها در المپیک در ادامه آمده است:

اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه: در ابتدا الزم است که ارزیابی قانونی از این پیشنهادات ارائه شود که تا چه اندازه با منشورالمپیک مطابقت دارد. شرکای خارجی خواهان نابودی ورزش ملی ما هستند. این غیر قابل قبول است. من فکر میکنم هیچ فدراسیونی با آن‌ها موافقت نخواهد کرد.

میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه: من هیچ نظری در این مورد ندارم، جز اینکه کسانی که این پیشنهاد را مطرح میکنند باید به یک مکان که برای همه شناخته شده است فرستاده شوند. اگر آن‌ها میخواهند ما را در بازی‌های المپیک به عنوان یک تیم پناهنده ببینند، پس باید با تانک به پاریس برویم. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

تاتیانا تاراسووا، مربی اسکیت: من با اولگ ماتیسین موافقم که این سیاست تخریب ورزش است. ما پناهنده نیستیم، این تحقیر است! ما چه نوع پناهند‌های هستیم؟ از کجا فرار کردیم و به کجا؟

سوتالنا ژورووا، معاون دومای دولتی و قهرمان المپیک۲۰۰۶: فکر میکنم در این مورد باید منتظر تصمیم رسمی کمیته بین المللی المپیک بود. اگر این اتفاق بیفتد بعید است که ورزشکاران ما به سمت چنین حقارتی بروند. روسیه بزرگ چگونه میتواند با این امر موافقت کند؟

دیمیتری واسیلیف، قهرمان دو دوره المپیک در بیاتلون: این تحقیر است. زمانی توماس باخ با پیشنهاد حذف همه ورزشکاران روس از رویداد‌های بین المللی، هیزم را شکسته بود، اما او میفهمد که قوانین را زیر پا گذاشته است. او تلاش میکند تا وضعیت را اصالح کند که ناموفق است. به هیچ وجه نباید با این شرایط موافقت کرد.

/آرمان ملی

برچسب ها: بازی های المپیک رقابت های المپیک المپیک 2024 پاریس المپیک #روسیه پاریس
ارسال نظر
آخرین اخبار