۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
تعداد بازدید: ۱۸۹۹۰۰
طبق اعلام فدراسیون جهانی المپیک 45 کشور در بخش استقامت جاده صاحب سهمیه ورودی بازی‌های المپیک شده اند.
کد خبر: ۳۵۰۵۳
تکلیف توزیع سهمیه دوچرخه‌سواری بازی‌های المپیک مشخص شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری، اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI با ارسال نامه‌هایی به کشورها تکلیف توزیع سهمیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس را مشخص کرد.

این اتحادیه با ارسال نامه‌ای رسما کسب سهمیه المپیک دوچرخه سواری کشورمان در بخش استقامت جاده را تائید کرد.

به این ترتیب دوچرخه سواری کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس، صاحب یک سهمیه در بخش استقامت جاده خواهد بود. این سهمیه به تیم ملی دوچرخه سواری ایران رسیده و نماینده منتخب و اعزامی کشورمان می‌تواند تنها در بخش استقامت جاده این بازی‌ها به رقابت بپردازد.

با توجه به تغییر سیستم و توزیع پیچیده سهمیه‌های المپیک رشته دوچرخه سواری، کار ایران برای دریافت این ورودی نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر شد. طبق اعلام فدراسیون جهانی المپیک 45 کشور در بخش استقامت جاده صاحب سهمیه ورودی بازی‌های المپیک شده اند.

برعکس دوره‌های گذشته این بار به تنها دو کشور اول قاره‌های آسیا، آفریقا و امریکا به جای سه سهمیه کامل در بخش جاده تنها یک سهمیه تعلق گرفت و مابقی سهمیه‌های توزیع شده از طریق رنکینگ جهانی و براساس امتیازات دریافتی رکابزنان کشورها در مسابقات مختلف توزیع گردید.

به این ترتیب این سهمیه‌ها در بین 45 کشور اول توزیع شد. جدول توزیع این سهمیه‌ها به این ترتیب می‌باشد:

کشورهای اول تا پنجم: هر کدام 4 سهمیه

کشورهای ششم تا دهم: هر کدام 3 سهمیه

کشورهای یازدهم تا بیستم: هر کدام 2 سهمیه

کشورهای بیست و یکم تا چهل و پنجم: هر کدام یک سهمیه

امتیازات و رتبه بندی دوچرخه سواران در مسابقات قاره‌ای و جهانی و تورهای بین المللی و رقابت‌های داخلی تا آبان ماه سال جاری در تعیین رنکینگ کشورها نقش داشته است. به این ترتیب در مسابقات قهرمانی آسیا دو رکابزن قزاقستان اول، دو رکابزن ژاپن سوم و چهارم و رکابزن کره‌جنوبی پنجم شد. از ایران هم محمد گنج خانلو در رده ششم قرار گرفت.

در رتبه بندی جهانی کشور قزاقستان در رنکینگ نهایی UCI نوزدهم شد و به این ترتیب صاحب دو سهمیه المپیک گردید. کشور ژاپن، ازبکستان و چین نیز در این رتبه بندی بین رنکینگ بیست و یکم تا چهل و پنجم جهانی قرار گرفتند و به این ترتیب هر کدام یک سهمیه دارند. ایران در رنکینگ جهانی در رده 53 قرار داشت و با توجه به اینکه قزاقستان و ژاپن از رنکینگ قهرمانی آسیا 2023 کنار گذاشته شدند، در رنکینگ آسیا بعد از این دو تیم، کره جنوبی و ایران قرار داشتند.

به این ترتیب ایران یکی از دو کشوری بود که بعد از ژاپن و قزاقستان در بالاترین رده آسیا قرار گرفت و یکی از دو سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ قاره آسیا بدست آورد تا این بار هم دوچرخه سواری جاده ایران در بازی‌های المپیک نماینده‌ای را داشته باشد.

 
برچسب ها: دوچرخه‌سواری المپیک 2024 پاریس المپیک
ارسال نظر
آخرین اخبار