۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
تعداد بازدید: ۱۸۲۴۶۰
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: منابع مالی برای طرح مهم راه آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته است و تلاش می‌کنیم تا این پروژه بسیار سخت و فنی را در نیمه دوم سال جاری به پایان برسانیم.
کد خبر: ۳۴۲۲۲

تخصیص منابع برای راه آهن اردبیل - میانه

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، عباس خطیبی روز سه شنبه در جریان بازدید از راه آهن اردبیل - میانه اظهار کرد:پروژه راه آهن اردبیل-میانه با ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی از لحاظ ابنیه و سازه ها در حال اجراست و در بخش زیرسازی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: این پروژه در قانون بودجه با عبارت اتصال راه آهن اردبیل - پارس آباد به شبکه ریلی است و بنده و سایر مسئولان و نمایندگان هم اصرار دارند که به محض اتمام راه آهن اردبیل - میانه کلنگ راه آهن اردبیل - پارس آباد بر زمین زده شود.

 

وی افزود: از طریق اوراق، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است و امروز صورتجلسه کردیم که پروژه با جدیت اجرا شود زیرا رییس جمهور هم تاکید دارد که ابتدا راه آهن تکمیل شود و سپس به استان سفر کند.

 

نیکزاد اضافه کرد: راه آهن است که عزم دولت، استاندار و نمایندگان بر این است که تا سفر آینده رییس جمهور به استان به سرانجام برسد و هفته گذشته جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری برای تامین ریل کل پروژه تشکیل شد.

 

وی تصریح کرد: سه پروژه مهم برای استان اردبیل در دست پیگیری است که عبارت هستند از پروازهای فرودگاه که پیگیری می‌شود و دیگری جاده سرچم مسیر ارتباطی اردبیل - تهران است که امروز به اتفاق استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی بازدید داشتیم و ۸۰ کیلومتر از خروجی اردبیل به سمت سرچم در سال جاری چهاربانده خواهد شد.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آن سوی مسیر، حدود ۲۰ کیلومتر از سرچم به سمت اردبیل یعنی بعد از خروج از اتوبان نیز چهار بانده خواهد شد و در کل، این ۱۰۰ کیلومتر زیر عملیات اجرایی می‌رود و بقیه هم کار خواهد

/ایرنا.

برچسب ها: راه آهن اردبیل نماینده مردم اردبیل در مجلس #ناوگان ریلی حمل و نقل ریلی
ارسال نظر
آخرین اخبار