۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
تعداد بازدید: ۱۸۱۶۴۳
نقره‌کار گفت:زمانی رسانه‌ها صرفاً یک سویه عمل می‌کردند، اما امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی، به سوی تعاملی شدن رفته و دو سویه شده‌اند به صورتی که خود مردم در تولید محتوا همکاری می‌کنند. بنابراین، رسانه‌های کلان مانند صدا و سیما باید بتوانند از این فضا‌ها استفاده کنند.
کد خبر: ۳۵۰۷۲

رسانه

 

چگونه باید مخاطب را درگیر رسانه کرد؟/مدیران حضور تکنولوژی و فناوری را درک کنند

روز تلویزیون، بهانه‌ای شد تا خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به سراغ یکی از مجریان توانمند صدا و سیما رفته و با وی در رابطه با کم و کیف کار و حرفه مجری گری، مخصوصا پس از ورود شبکه های اجتماعی به حوزه رسانه، سختی های کاری، شغلی و حقوق و دستمزد این قشر زحمتکش  به گپ و گفت بپردازد. آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل گفتگوی ما با کیوان نقره‌کار است.

فناوری‌ها در حال تغییر بازی‌های رسانه‌ای هستند

نقره‌کار گفت: اگر بخواهیم نگاهی به رسانه‌های کلان مانند صدا و سیما داشته باشیم نکته‌ای که باید قابل توجه مدیران باشد حضور تکنولوژی و فناوری است باید مدیران این حوزه درک کنند که فناوری‌ها در حال تغییر بازی‌های رسانه‌ای هستند.

وی ادامه داد: زمانی رسانه‌ها صرفاً یک سویه عمل می‌کردند، اما امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی، به سوی تعاملی شدن رفته و دو سویه شده‌اند به صورتی که خود مردم در تولید محتوا همکاری می‌کنند. بنابراین، رسانه‌های کلان مانند صدا و سیما هم باید بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

مجری صدا و سیما اضافه کرد: نباید فقط برای یک شبکه یک وب سایت بزنیم یا برای یک برنامه یک شبکه اجتماعی داشته باشیم. باید بدانیم که از این فضا چگونه باید استفاده شود؟ چگونه به عنوان یک رسانه مکمل در کنار رسانه اصلی قرار گیرد؟ چگونه مخاطب را درگیر رسانه کرد؟ یعنی مردم خودشان هم تولید کننده باشند، هم بیننده و هم شنونده!

 

باید سرعت تولید برنامه‌هایمان را بیشتر کنیم و رویکرد و نگاه را از دید مردم قرار دهیم تا بتوانیم فرصتی ایجاد کنیم و حرف مردم را به مسئولین برسانیم.

رسانه

نقره‌کار به نقش مردم در این حوزه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها همیشه صدای مردم هستند و باید از دید مردم برنامه‌سازی و یا اخبار ارائه کنند. باید بتوانیم سرعت را در تولید برنامه‌هایمان بیشتر کنیم و رویکرد و نگاه را از دید مردم قراردهیم تا بتوانیم فرصتی ایجاد کنیم حرف مردم را به مسئولین برسانیم. رسانه می تواند با ایفای نقش تسهیلگری فضای جامعه را بهبود بخشد.

لزوم نگاه ویژه‌ به حقوق پرسنل رسانه‌ها

وی افزود: تولید برنامه در صدا و سیما روند خاص خود را دارد با توجه به رویکرد هر شبکه برنامه‌هایی با اهمیت بالا مدنظر قرار می‌گیرد. گاهی اگر ما بخواهیم خیلی روی فرم و ظاهر قضیه نگاه کنیم ممکن است زمان طلایی را از دست دهیم، بنابراین کار رسانه کار سختی است.

مجری صدا و سیما در پایان به حقوق و دستمزد پرسنل رسانه‌ها اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط کلی اقتصادی جامعه باید نگاه ویژه‌ای به حقوق پرسنل رسانه‌ها شود.

رسانه

برچسب ها: صدا و سیما برنامه تلویزیونی مردم مخاطب شناسی تولید محتوا تکنولوژی شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
آخرین اخبار