۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۵۸۹۸۱
شبکه های اجتماعی موثرترین رسانه در جامعه ماست، لذا هیچ فعال سیاسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد بلکه هر آن کس دل در گرو مردم دارد و به حقوق آنان اهمیت می‌دهد باید در تقویت آن بکوشد.
کد خبر: ۲۲۲۷۵

شبکه‌های اجتماعی فرصتی عادلانه برای کاندیدا و مردم

پایگاه خبری تحلیلی خطوط: ناصر نصیری نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نوشت: جلسه پرسش و پاسخ تعدادی از کاندیداهای احتمالی حوزه گرمی و انگوت و نظرات برخی اعضای گروه مطالبه گری را بصورت پراکنده مطالعه کردم. به عنوان فردی که یک دوره نماینده بوده و با مجلس آشنایی دارد نکاتی را یادآور می شوم:۱- در شرایطی که مطبوعات و رسانه های رسمی مجوز دار فاقد آزادی بوده، تحت فشار شدیدترین سانسورها فعالیت می کنند و استفاده از آنها برای همگان میسر نیست یا در مواردی مستلزم هزینه های سنگین است شبکه های اجتماعی بخاطر عدم نیاز به جواز و پروانه، دسترسی آسان عموم مردم و برقرار کردن ارتباط دو طرفه بستر مناسبی برای انتقال بدون سانسور اطلاعات، مطالبه مردم از حاکمیت و پاسخگو کردن مسئولین می‌باشد و موثرترین رسانه در جامعه ماست، لذا هیچ فعال سیاسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد بلکه هر آن کس دل در گرو مردم دارد و به حقوق آنان اهمیت می‌دهد باید در تقویت آن بکوشد.۲-- استرس و حتی سوتی برخی کاندیداها که زیاد در معرض پرسش عمومی نبوده اند برای سخنرانی، مناظره یا پاسخگویی در اجتماع بزرگ حضوری یا مجازی امری طبیعی است اینک که پنج ماه تا انتخابات مانده است این عزیزان مشارکت در بحث‌های گروهی را باید امتیاز و فرصتی برای تمرین و آماده شدن جهت چالش های بزرگتر بدانند و آن را مغتنم بشمارند. مدیران محترم گروه ها نیز باید با اداره صحیح و اخلاقی به رعایت شان نامزدها وحفظ حرمت آنان اهتمام بورزند.

۳- انتخابات در ایران نه تنها آزاد نیست که حتی حزبی هم نیست و طرف حساب مردم پس از برگزاری آن نه احزاب و جریانات سیاسی شناسنامه دار بلکه خود منتخبین هستند( نوع بدی از انتخاب که در آن مردم مجبور به تکرار آزمون و خطا هستند) و مرسوم است کاندیدا ها برای جلب حمایت افراد موثر در حوزه های انتخابیه کوچک به حضور آنان بروند، خانه گردی کنند و وعده ها بدهند که تبعات منفی بسیاری در پی دارد. از طرفی تشکیل اجتماعات حضوری دشوار است پس شبکه های اجتماعی فرصتی عادلانه هم برای کاندیدا و هم برای مردم است تا شناخت حاصل گردد. کاندیدای عاقل و شایسته از این فرصت فرار نمی کند بلکه اگر ناملایمات یا خدای ناکرده شیطنتی هم در جهت تخریب او صورت پذیرد با اعتماد به نفس، سعه صدر و درایت خویش به فرصتی برای اثبات شایستگی خویش تبدیل می کند.
 
۴- علی‌رغم اینکه میهن مان نسبت به اغلب کشورها از پتانسیل های فوق العاده برخوردار است حال ملت خوب نیست. به زعم من ریشه همه مشکلات کشور در چاپلوس پروری، ترویج ریا و مظاهر فساد با دوری حاکمان از ارزش‌های فرهنگی است و راه نجات برگرداندان اخلاق به حاکمیت است که مجلس هم یکی از ارکان مهم آن می‌باشد لذا فعالان سیاسی بخصوص در شبکه های اجتماعی باید با روشنگری مانع بکارگیری شیوه های فسادآلود در انتخابات شده و کمک کنند افراد سالم و متعهد به مجلس وارد شوند.
 
۵- دوره رقابت زود می گذرد نباید اجازه داده شود این زمان کوتاه مردم را دو شقه یا چند شقه کرده و میانشان اختلاف افکنند. در میان کاندیدا ها و مردم برندگان واقعی کسانی خواهند بود که اخلاقیات را سرلوحه فعالیت خود قرار می‌دهند و برای رسیدن به اهداف یا منافع خویش به ابزار ناپاک متوسل نمی شوند.
 
 
برچسب ها: شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی کاندیدا مردم رسانه ملی
ارسال نظر
آخرین اخبار