۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۶۵۵۴۰۸
صحرایی در همایش راهکار‌های اجرایی سند تحول بنیادین:
همایش راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صبح امروز در محل تالار فرهنگیان آغاز شد.
کد خبر: ۳۵۲۲۹

مدرسه تنهاست!/آموزش و پرورش پشتش همیشه خالی است!/مدرسه نقطه اتکا دولت و مجلس در کشور است

آغاز همایش راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پروش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، همایش راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی با حضور رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، دکتر محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، دکتر میرزاده، مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش و سید احمد حبیب‌نژاد سرپرست معاونت «پژوهش و ترویج قانون اساسی» در محل تالار فرهنگیان منطقه ۳ آغاز شد. 

آغاز همایش راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پروش

وزیر آموزش و پرورش در همایش راهکار‌های اجرایی سند تحول بنیان با بیان اینکه قانون اساسی کشور نماد خوب ما و در کشور ممتاز هستیم، گفت: اجرای قانون اساسی ضامن پیشرفت همه جانبه کشور است.

صحرایی با اشاره به جایگاه آموزش در قانون اساسی افزود: جایگاه آموزش و پرورش در قانون اساسی روشن است. قانون اساسی آموزش پرورش رایگان با کیفیت را مورد توجه قرار می‌دهد. آموزش و پرورش آیینه عملکرد همه نظام است. آیینه آموزش و پرورش بازتاب عملکرد ماست.

در فصل ۸ سند همه دستگاه نسبت به آموزش و پرورش موظف هستند، اما آموزش و پرورش پشتش همیشه خالی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هر کشوری سرنوشت ایجاد هر تغییر و هر تحولی است. سند تحول بنیادین که سند بسیار فاخری برای تعلیم و تربیت کشور است، ترجمه تکالیف همه ارکان حکومت در آن ترسیم شده است.

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه هرکسی سند تحول را اجرا کند در حقیقت یکی از مواد قانون اساسی را اجرا نکرده است، تاکید کرد: در فصل ۸ سند همه دستگاه نسبت به آموزش و پرورش موظف هستند، اما آموزش و پرورش پشتش همیشه خالی است. آموزش و پرورش تنها مانده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه همه دستگاه‌ها به حوزه آموزش و پرورش انتقاد کرد: شدیم از یکی از وزارتخانه. همه باید در خدمت تعلیم و تربیت باشند. ساختارسازی‌هایی که کردیم خلاف قانون اساسی است. مدرسه نقطه اتکا دولت و مجلس در کشور است. مدرسه تنها مانده است.

صحرایی با اشاره به متن سند تحول بنیادین و استمداد از معاون حقوقی رئیس جمهور که در همایش حضور داشت، گفت: روح سند می‌گوید همه نسبت به آموزش و پرورش تکلیف دارند. از معاون حقوقی درخواست می‌کنم ترک فعل‌هایی که در این خصوص صورت گرفته مطالبه کنند. قانون اساسی ضامن پیشرفت همه جانبه کشور است. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضامن حکمرانی شایسته برای اجرای قانون اساسی برای بعد تعلیم و تربیت اسلامی است.

اکثر ملت ایران قانون اساسی را حتی یک بار هم نخواندند. قانون اساسی باید به عنوان سند این نظام توسط تمامی دستگاه ها رواج پیدا می کرد اما متاسفانه همه آن را زمین گذاشتند و رها کردند.

دهقان، معاون حقوق رئیس جمهور در این همایش به موضوع قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اکثر ملت ایران قانون اساسی را حتی یک بار هم نخواندند. قانون اساسی باید به عنوان سند این نظام توسط تمامی دستگاه ها رواج پیدا می کرد اما متاسفانه همه آن را زمین گذاشتند و رها کردند. خیلی از نخبگان ما حتی از قانون اساسی اطلاع کافی ندارند ، این مشکل جدی است، جبران این مشکل با یک اراده قوی باید همراه باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: زمانی که انسان اراده کند می تواند دیگر انسان‌ها را هم دنبال خود بکشد. هر وزارتخانه باید خودش سر پا شود. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به یک اراده قوی دارد.

برچسب ها: آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ارسال نظر
آخرین اخبار