۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۹۵۷۳۷
در ادامه سیاست‌های سرکوب‌گرایانه چین رخ داد؛
بیت‌کوین اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال در ادامه سیاست‌های سرکوب‌گرایانه چین به سقوطی شدید مواجه شد و به قیمت دو ماه قبل بازگشت.
کد خبر: ۳۶۵۸

کاهش 5.42 درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال و سقوط بیت‌کوین به کانال 47 هزار دلاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیت‌کوین اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال و اکثر رمزارزهای وابسته در ادامه سیاست‌های سرکوب‌گرایانه چین به سقوطی شدید مواجه شدند و به قیمت دو ماه قبل بازگشتند و بیت‌کوین به کانال 47 هزار دلاری سقوط کرد.

چین حداقل در رسانه‌ها رفتاری سرکوب‌گرایانه نسبت به ارزهای دیجیتال دارد و یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی این کشور عنوان کرده است که دولت چین برخورد با نسل جدید ارزهای دیجیتالی مانند متاورس‌ها را تشدید خواهد کرد.

به همین دلیل با نزدیک شدن به پایان سال میلادی 2021 خرس‌های بازار ارزهای دیجیتال بسیار فعال شده‌اند و فشار فروش بسیار شدت گرفته است، به‌طوری که بیت‌کوین به کانال 47 هزار دلاری سقوط کرد و حتی صبح امروز وارد کانال 42 هزار دلاری هم شد و کاردانو یکی از رمزارزهای محبوب بازار در سقوطی تاریخی ارزش آن به 1.32 دلار رسید، رمزارزی که چهار ماه قبل به 4 دلار هم رسیده بود.

به گزارش خطوط، با این رخداد، مجموع ارزش بازار جهانی کریپتو کارنسی‌ها اکنون کمی بیش از 2.3 میلیارد دلار برآورد شده است که کاهشی 5.42 درصدی نسبت به روز قبل را نشان می‌دهد.

بیت‌کوین به تنهایی 42 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد و اتریوم به 17 درصد در رده دوم است. در 24 ساعت گذشته بیت‌کوین حدود 9 درصد، اتریوم 9.23 درصد و بایننس کوین 6.23 درصد کاهش ارزش داشته‌اند.

اصلاح عمیق بازار ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته موجب ترس و وحشت فعالان این بازار شد که بزرگ‌ترین ریزش بازار از 15 ماه می 2021 است. البته این کاهش فقط شامل رمزارزها نیست و شاخص‌های سهام ایالات متحده آمریکا هم همه در تایم فریم روزانه و هفتگی با روند نزولی مواجه بودند.

تحلیلگران و کارشناسان بازار این رخداد را ناشی از نوع Omicron کرونا می‌دانند که به ایالت کالیفرنیا نیز رسیده است و جامعه به یک عدم اطمينان نسبت به درمان قطعى آن مواجه است و آن را تهدید اصلی می‌داند.

همچنین یکی دیگر از دلایل نزول اخیر بیت‌کوین را می‌توان مرتبط به جریان تنظیم کننده مقررات در آمريكا دانست که از مدیرعامل‌های دو صرافی بزرگ و برجسته بایننس و FTX برای بررسى دارایی‌های رمز‌نگاری آنها دعوت شده است.

برچسب ها: بیت کوین ارزهای دیجیتال کریپتو کارنسی
ارسال نظر
آخرین اخبار