۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۱۳۴۳۸۶
با سقوط بیت کوین به زیر ۴۷،۰۰۰ دلار، بازار سایر ارز‌های دیجیتال هم با ریزش قابل‌توجهی مواجه شد. بانک مرکزی آمریکا هم قرار است تا چند ساعت دیگر یک نشست ویژه برگزار کند که نتیجه آن می‌تواند برای بازار سهام و ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت باشد.
کد خبر: ۴۶۲۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از کوین دسک، روز گذشته و با از بین رفتن احساسات صعودی در بازار، قیمت بیت کوین به نزدیکی کف محدوده نوسانی‌ای رسید که یک‌هفته‌ای است در بازار دیده می‌شود. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد کاهش قیمت داشته و این در حالی است که اتریوم و سولانا در همین مدت ۱۵ و ۲۴ درصد از ارزش خود را ازدست‌داده‌اند.

ریزش‌های اخیر قیمت ارز‌های دیجیتال باعث شده تا برخی از تحلیل‌گران نسبت به مسیر کوتاه‌مدتی که قیمت‌ها در پیش‌گرفته‌اند، ابراز نگرانی کنند؛ به‌ویژه اکنون‌که کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا قرار است تا چند ساعت دیگر یک نشست ویژه برگزار کند. فعالان بازار انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در این نشست درباره افزایش سرعت خرید اوراق قرضه دولتی تصمیم‌گیری کند؛ اتفاقی که می‌تواند سرمایه‌گذاران را از بازار‌های با ریسک بالا، مانند سهام و ارز دیجیتال دور کند.

صرافی کوین بیس در خبرنامه جدید خود نوشته است که این سیاست پولی انبساطی همچنان مانند بادی در خلاف جهت بازار است که «می‌تواند در هفته‌های پیش رو بر عملکرد بازار چیره شود». این صرافی گفته است «سرمایه‌گذاران باید در تعیین میزان ریسک‌پذیری خود محتاط باشند».

اگر بخواهیم وضعیت تکنیکال بازار را بررسی کنیم، درصورتی‌که بیت کوین نتواند حمایت‌های کلیدی خود را حفظ کند، احتمال سقوط عمیق‌تر قیمت افزایش پیدا می‌کند.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیل‌گر «FxPro»، گفته است:

میانگین [متحرک]۲۰۰ روز می‌تواند یکی از شاخص‌های کوتاه‌مدت مهم بیت کوین باشد. اگر قیمت بتواند به بالای آن خط بازگردد می‌تواند نشان‌دهنده قوی‌تربودن احساسات صعودی باشد و ممکن است منجر به شکل‌گیری حرکات [صعودی]بیشتر برای رسیدن به بالای ۵۰ هزار و ۶۰ هزار دلار در ماه جاری شود.

 

تاثیر جلسه سرنوشت ساز بانک مرکزی آمریکا بر بازار رمز ارز


با نزولی شدن بازار، حجم ورودی سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال در طول هفت روز گذشته ۵۲ درصد کاهش‌یافته و به ۸۸ میلیون دلار رسیده است.

حجم سرمایه واردشده به صندوق‌های ارز دیجیتال در هفته منتهی به ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر)، در مقایسه با ۱۸۴ میلیون دلار دوره هفت‌روزه پیش از آن، به‌شدت کاهش‌یافته است.

همان‌طور که از فهرست زیر پیداست، سرمایه‌گذاری در بیت کوین، در این دوره هفت روز ۵۱ میلیون دلار به موجودی خود اضافه کرده‌اند. این در حالی است که این رقم برای دوره هفت‌روزه قبلی ۱۴۵ میلیون دلار بوده است. در همین حال، سولانا که توکن اصلی یک شبکه مبتنی بر قرارداد‌های هوشمند با همین نام است، ۱۸.۸ میلیون دلار ورودی داشته است. قیمت این ارز دیجیتال پس از رسیدن به اوج تاریخی خود در ماه نوامبر (آبان)، در طول ۳۰ روز گذشته ۳۵ درصد کاهش‌یافته است. /ارز دیجیتال

تاثیر جلسه سرنوشت ساز بانک مرکزی آمریکا بر بازار رمز ارز

برچسب ها: بیتکوین ایالات متحده امریکا بازار سرمایه بیت کوین بیت‌کوین رمزارز رمز ارز
ارسال نظر
آخرین اخبار