۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
تعداد بازدید: ۴۵۶۷۴۵
تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی است که طی ۱۴ سال مبارزه سیاسی و فرهنگی نهایتا به پیروزی انقلاب انجامید.
کد خبر: ۳۶۶۰۷

دستاوردهای قیام 15 خرداد/ با صدور انقلاب اسلامی خیزش و حرکت جهان اسلام را داشتیم و داریم

مبارزه رویارویی اسلام با استعمار غرب و انحطاط فرهنگ غرب همچنان ادامه دارد

قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت قیام ۱۵ خرداد مطرح کرد: طی این دوران منبرهای امام، منبرهای انقلابی و افشاگرانه بود. در ۱۶ فروردین ۱۴۴۳ در دوران حبس امام ۴ مسئله وجود داشت. یکی جریانات چپ و راست که خودشان را مورا از دخالت در قیام ۱۵ خرداد و حتی محکوم کردند. دوم جریان مذهبی و روحانیت به تنهایی آمدند و سوم روحانیت در برابر رژیم قرار گرفت و همچنین رژیم در برابر روحانیت. نکته چهارم که نکته اصلی است؛ قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر شد که برخلاف انقلاب مشروطه، هیچ گروه جمعیت چپ و راست نه تنها نیامدند بلکه به نوعی محکوم کردند اما برای ما ۱۵ خرداد نقطه عطفی است که طی ۱۴ سال مبارزه سیاسی و فرهنگی نهایتا به پیروزی انقلاب انجامید. اگرچه در این دوره شهدا و زندانی‌های زیادی را شاهد بودیم، شکنجه و مشکلات در این دوره فراوان بود اما نهایتا به پیروزی منجر شد.

دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد

دستاوردهای قیام 15 خرداد/ با صدور انقلاب اسلامی خیزش و حرکت جهان اسلام را داشتیم و داریم

تبریزی در ادامه به دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: دستاورد اول قیام ۱۵ خرداد این است که ملت ما در برابر استبداد پهلوی تمام قد ایستاد، دوم در برابر آمریکا و استعمار ایستاد، سوم در برابر سه جریان استعماری؛ صهیونیست، فراماسونری و بهائیت به مبارزه پرداخت. فرهنگ اسلامی، اندیشه سیاسی و اسلامی به یک پویایی و رشد در طی این دوره رسید.

با قیام ۱۵ خرداد جریانات استعماری همانند بهائیت که در درون حکومت رخنه کرده بود، فراماسونری که یک ابزار استعمار انگلیس و آمریکا بود و صهیونیستی که قدرت سیاسی و نظامی در ایران و میدانی پیدا کرده بود، تمامی از بین رفتند.

وی افزود: مسئله بعدی این است که راه حل نهایی را جامعه ما تحت تاثیر یک حکومت اسلامی دانست که در سال ۱۳۴۹ امام با درس ولایت فقیه که اسلام دین حکومت است، اسلام حکومت کرده، اسلام می‌تواند حکومت کند و ما باید حکومت کنیم، روند حرکت را به پیروزی رساند و دستاوردی که بدست آوردیم سقوط استعمار در ایران چه انگلیسی چه آمریکایی بود، دست آن‌ها قطع شد و جریانات استعماری همانند بهائیت که در درون حکومت رخنه کرده بود، فراماسونری که یک ابزار استعمار انگلیس و آمریکا بود و صهیونیستی که قدرت سیاسی و نظامی در ایران و میدانی پیدا کرده بود، تمامی از بین رفتند.

تشکیل یک جبهه جدید از دهه ۷۰ به بعد

دستاوردهای قیام 15 خرداد/ با صدور انقلاب اسلامی خیزش و حرکت جهان اسلام را داشتیم و داریم

پژوهشگر تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: با قیام ۱۵ خرداد جریان اسلامی یک رشد کیفی و کمی پیدا کرد تا آنجایی که توان حکومت و توان تاسیس یک نظام جدید و اداره آن را داشته باشد و نهایتا در ایران نه تنها با پیروزی بلکه با صدور انقلاب اسلامی خیزش و حرکت جهان اسلام را داشتیم و داریم. اسلام به عنوان یک قدرت در برابر قدرت کمونیست بین‌المللی، امپریالیسم غرب مقاومت کرد اما همچنان مبارزه رویارویی اسلام با استعمار غرب و انحطاط فرهنگ غرب ادامه دارد. 

با قیام ۱۵ خرداد جریان اسلامی یک رشد کیفی و کمی کرد تا آنجایی که توان حکومت و توان تاسیس یک نظام جدید و اداره آن را داشته باشد و نهایتا در ایران نه تنها با پیروزی بلکه با صدور انقلاب اسلامی خیزش و حرکت جهان اسلام را داشتیم و داریم.

تبریزی گفت: یک جبهه جدیدی از دهه ۷۰ به بعد توانستیم به وجود بیاوریم که پی مقاومت در درون فلسطین با یک حرکت اسلامی در برابر صهیونیست ایستادگی کردند که امروز شاهد مبارزه هستیم. لبنان، عراق، یمن، سوریه و نهایتا ملت‌های خاموش و نیمه خاموش در جهان اسلام جبهه مقاومت را تشکیل دادند.

برچسب ها: قاسم تبریزی قیام ۱۵ خرداد جهان اسلام اسلام فرهنگ غربی جهان غرب کمونیست
ارسال نظر
آخرین اخبار