۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۴۴۴۵۹۰
تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تشکیل ستاد استقبال از مهر و بررسی این موضوعات از جمله کار‌هایی است که امیدوار هستیم شهرداری تهران در این جهت اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۳۶۷۹۸

راهکارهایی در خصوص رفع ترافیک شهری/ اقدامی که بسیار اثربخش حواهد بود

 چالشها جدی آغاز سال تحصیلی جدید/ مهمترین اقداماتی که شهرداری‌ها باید انجام دهند 

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به راهکارهایی در خصوص رفع ترافیک شهری با توجه آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت و مطرح کرد: از مهم ترین اقداماتی که باید برای رفع ترافیک با توجه به آغاز سال تحصیلی انجام داد توزیع ساعات شروع به کار و خاتمه آن است؛ باید بین کارخانجات و پادگان‌ها، ادارات دولتی، مدارس و بازار یک توزیع منطقی صورت گیرد به گونه‌ای که ضرورتی نداشته باشد تمامی گروه‌ها همزمان سفرهای صبحگاهی خود را شروع کنند و همزمان به پایان برسانند.

دو چالش جدی در ابتدای مهر

باید نهادهای خدمات‌رسان، پلیس راهور و شهرداری تهران بتوانند به گونه‌ای با یکدیگر هماهنگ باشند تا حداقل ناهماهنگی‌ها را در رسیدگی به حوادثی که در سطح شهر رخ می‌دهد، شاهد باشیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: طبیعتا با آغاز سال تحصیلی جدید با دو مشکل جدی مواجه خواهیم شد؛ اول اینکه تراکم شدید ترافیک شکل خواهد گرفت و دوم اینکه امکانات حمل و نقل عمومی در یک ساعاتی به اوج تعداد مسافران خود می‌رسد و قادر به سرویس‌دهی مناسب نخواهد بود و ساعات دیگر خلوت و کم مسافر است بنابراین توزیع منطقی ساعات کار مراکز نظامی و روندی که می‌تواند ایجاد اختلال  کارخانجات به عنوان گروه اول، ادارات دولتی گروه دوم و مدارس و دانشگاه‌ها گروه سوم و نهایتا بازار به عنوان گروه چهارم بسیار مورد تاکید است و باید اینگونه زمان شروع سفرها را مدیریت کرد. 

وی به دیگر اقدامات مهم اشاره کرد و گفت: اقداماتی که به علاوه توزیع ساعت کار می‌توان انجام داد هماهنگی بین دستگاهی می‌باشد که بسیار مهم است، یعنی باید نهادهای خدمات‌رسان، پلیس راهور و شهرداری تهران بتوانند به گونه‌ای با یکدیگر هماهنگ باشند تا حداقل ناهماهنگی‌ها را در رسیدگی به حوادثی که در سطح شهر رخ می‌دهد، شاهد باشیم به طوری که نیروهای امدادی بتوانند به فوریت برای رفع انسدادهایی که رخ می‌دهد، در محل حاضر باشند همچنین باید پروژه‌های عمرانی که ممکن است انسدادهایی داشته باشند، کارگاه‌هایشان را جمع آوری و مسیر تردد خودروها را باز نگه دارند.

راهکارهایی در خصوص رفع ترافیک شهری/ اقدامی که بسیار اثربخش حواهد بود

مهمترین اقداماتی که شهرداری‌ها باید در آغاز سال تحصیلی جدید انجام دهد؛ تشکیل ستاد استقبال از مهر

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته دیگر حضور فعال پلیس راهور در گلوگاه‌ها است به خصوص در اطراف مدارس که عمدتا والدین در روزهای اول می‌خواهند خودشان در مراکز آموزشی حضور داشته باشند که این روند می‌تواند ایجاد اختلال کند، اگر این شرایط به نحوی توسط پلیس مدیریت شود و انسدادهایی در اطراف مدارس نداشته باشیم، یک اقدام اثربخش خواهد بود.

تشکیل ستاد استقبال از مهر و بررسی این موضوعات از جمله کارهایی است که امیدوار هستیم شهرداری تهران در این جهت اقدامات لازم را انجام دهد.

تشکری هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فعال بودن ناوگان حمل و نقل عمومی است که باید با حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی خدمات دهی خوبی انجام دهند و حداقل تراکم مسافر اتوبوس و مترو را داشته باشیم. این موضوع تنها از طریق برنامه‌ریزی دقیق و آماده‌سازی ناوگان امکان‌پذیر است. موضوع دیگر بحث سرویس‌های مدارس است. باید مدارس، شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی با آموزش‌های لازم شرکت‌ها، رانندگان تاکسی و آشنایی راننده‌ها با مسیرها به گونه‌ای عمل کنند که با آغاز سال تحصیلی والدین نگرانی در این راستا نداشته باشند و اختلالی پیش نیاید.

وی افزود: نکته دیگر سیستم‌های هوشمند شهر است اگر دوربین‌های نظارتی بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند و وقایع ترافیکی به موقع گزارش شود، در کوتاه‌ترین زمان نیروهای امدادی می‌توانند در محل حاضر باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت تشکیل ستاد استقبال از مهر و بررسی این موضوعات از جمله کارهایی است که امیدوار هستیم شهرداری تهران در این جهت اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب ها: ترافیک ترافیک تهران سال تحصیلی #شهرداری تهران ناوگان حمل و نقل عمومی ستاد هاشمی تشکری حمل و نقل عمومی چالش ها راهکارهای
ارسال نظر
آخرین اخبار