۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
تعداد بازدید: ۶۴۸۹۳
مربیان فوتبال ایران برای کسب موفقیت‌های مهم باید تفکر و عملکردی بزرگ داشته باشند.
کد خبر: ۴۱۴۸

عوامل مورد نیاز مربیان ایرانی برای موفقیت‌های بزرگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دیشب شاهد رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بودیم، وقتی  بازی میلان مقابل لیورپول را دنبال می‌کردم، با توجه به دربی مأیوس کننده چند روز پیش استقلال و پرسپولیس، به خود گفتم کاش فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی این بازی را تماشا می‌کردند، بدون شک نکات آموزشی بسیاری برای این دو عزیز ‌که هدایت بزرگترین باشگاههای کشور را به عهده دارند، همراه داشت.

لیورپول از۵ بازی گذشته خود ۵ برد و ۱۵ امتیاز داشت و خیالش از صعود به مرحله بعد راحت بود و اما میلان باید لیورپول را می‌برد و امید به باخت یا تساوی پورتو در خانه مقابل اتلتیکو مادرید می‌داشت. تیم دیگر این گروه اتلتیکو مادرید با پیروزی در خانه پورتو و امید به تساوی یا شکست میلان برابر لیورپول به مرحله بعد صعود می‌کرد.

آقایان مجیدی و گل‌محمدی، شاگردان یورگن کلوپ یک صفر عقب افتادند و این نتیجه کام پورتو را شیرین نمی‌کرد. اما در پایان ۹۰ دفیقه این دو بازی،  لیورپول توانست ۲ بر یک میلان را شکست دهد و اتلتیکو برابر یاران طارمی فاصله فوتبال اسپانیا با پرتغال را نمایان کرد. سرمربیان استقلال و پرسپولیس، می‌دانید تفاوت این بازی‌ها و اندیشه‌های یورگن کلوپ یا سیمئونه با مربیان ما چه بود؟

ما یک دربی کسل کننده و غیر جذاب چند روز پیش شاهد بودیم چون شما عزیزان تیم‌های‌تان را کمتر برای پیروزی و بیشتر برای نباختن به زمین فرستاده بودید .این عیار تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس نیست.

شما به فوتبال لیورپول با اندیشه‌های مربی بزرگی چون کلوپ نگاه کنید:
الف) با اینکه به برد برای صعود نیاز نداشت، از آغاز بازی با برنامه مشخص و هجومی به‌دنبال پیروزی بود.
ب) وقتی یک هیچ روی یک ضربه ایستگاهی عقب افتاد، باز با همان سبک و برای پیروزی فوتبال خود را ادامه داد.
ج)وقتی با زدن دو گل پیش افتاد، کوچک‌ترین تغییری در بازی اکتیو (فعال)، اگرسیو (هدفمند) و انرژیک (نیرومند) لیورپول دیده نشد.
د)از دقیقه ۸۵ تا ۹۵ تنها در ۱۰ دقیقه پایانی بازی ۱۱ بار هر دو تیم موفق به ایجاد موقعیت گل روی دروازه یکدیگر شدند، (بیشتر از کل موقعیت‌های استقلال و پرسپولیس روی هم در آخرین دربی)

آقایان گل‌محمدی و مجیدی و همه مربیان عزیز کشورمان، نزدیک به چهل سال ناکامی فوتبال ملی و باشگاهی ما در آسیا و فاصله کاملاً روشن کیفیت فوتبال ما از فوتبال مدرن و موفق و به روز دنیا تنها در صورت دست یافتن و آموزش علم و دانش فوتبال مدرن توسط شما عزیزان قابل جبران است. برای موفقیت‌های مهم باید تفکر و عملکردی بزرگ داشت.

* ابراهیم طالبی

ارسال نظر
آخرین اخبار