۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۳۳۲۴۰۸
در صورتی که تخلف بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان اثبات شود، چه حکمی برای این پرونده قضائی صادر می‌شود؟
کد خبر: ۴۳۰۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جذب اریک باگناما برای گل‌گهر سیرجان تبدیل به دردسر بزرگی شده است. امیر قلعه‌نویی در دیدارهای هفته‌های ششم تا هشتم از این بازیکن گابنی استفاده کرد اما با شکایت  استقلال، پیکان و سپاهان مواجه شد و ترجیح داد در دیدار هفته نهم مقابل پدیده مشهد از این بازیکن استفاده نکند و به همین خاطر باگناما جایی در میان بازیکنان گل‌گهر نداشت.

سازمان لیگ فوتبال آیین‌نامه‌ای را برای جذب بازیکنان خارجی تصویب و ابلاغ نموده که بند ۷ از ماده ۲ آن مسئولیت ارائه مستندات را برعهده باشگاه‌ها گذاشته است.

* بند الف از شق ۱ ماده ۶۱ مقررات انضباطی بازیکنی را که برابر دستورالعمل‌ها ثبت نام نشده باشد غیرمجاز می‌داند و در بند ۲ هم مجازات استفاده از بازیکن غیرمجاز را سه بر صفر شدن بازی ذکر کرده است.

*در بند ۳ ماده ۸۴ انضباطی هم می‌گوید باشگاه‌ها مسئول مراقبت کافی هستند که آیا بازیکن شان مجاز است یا غیر مجاز و نوشته اگرچه سازمان لیگ هم ثبت می‌کند؛ اما مسئولیت اصلی با باشگاه است و اگر بازیکن شرایط لازم را نداشت، مصداق بازیکن غیرمجاز است.

با این شرایط، بازیکن گل‌گهر اگر شرایط قانونی را نداشته چه از سند مجعول و ایمیل جعلی استفاده کرده و چه این جعل، مفادی «ونه فیزیکی» بوده باشد، یعنی فدراسیون گابن ملی‌پوش بودن او را تأیید کرده؛ ولی در واقع ملی‌پوش نبوده، مصداق بازیکن غیرمجاز است و این امر رافع مسئولیت باشگاه گل‌گهر نیست و بازی‌هایی که نسبت به آنها شکایت شده باشد باید ۳ بر صفر شوند. بند ۵ ماده ۶۱ پا را فراتر نهاده و گفته اگر بحث جعل سند وجود داشته باشد حتی اگر بعد از زمان مقرر و لازم برای شکایت (۲۴ ساعت پس از سوت پایان بازی) هم شکایت شود، باید رسیدگی گردد.

در این میان این موضوع مطرح شده که وقتی سازمان لیگ کارت بازیکن را صادر کرد، باشگاه مسئولیتی ندارد، این استدلال صحیح نیست. از بند ۴ ماده ۸۴ وحدت ملاک می‌گیریم. بندی که گفته است در رده‌های پایه باشگاه‌ها باید از سن دقیق بازیکن اطمینان حاصل کنند. مثلاً یک بازیکن با شناسنامه صغر سن بازی می‌کند. باشگاه نمی‌تواند بگوید چون شناسنامه سند رسمی است من به شناسنامه اعتماد کردم. باشگاه مسئولیت دارد همه جوانب را بررسی کند. مقررات، مسئولیت را متوجه باشگاه‌ها دانسته و حضور چنین بازیکنانی مجازاتی جز ۳ بر صفر شدن به‌دنبال ندارد.

اثبات تخلف بازیکن گابنی گل‌گهر چه حکمی دارد؟+اسناداثبات تخلف بازیکن گابنی گل‌گهر چه حکمی دارد؟+اسناد

ارسال نظر
آخرین اخبار