۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۳۲۰۹
رأی عجیب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال؛
رأی کمیته انضباطی علیه گل‌گهر سیرجان، چهار پرونده جنجالی را پیش کشیده است.
کد خبر: ۴۸۹۰

نگاهی به ۴ پرونده جنجالی قرارداد باشگاه‌ها با بازیکنان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رأی عجیب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به دنبال آن گل‌گهر سیرجان در سه بازی برابر استقلال، پیکان و سپاهان با نتایج مشابه ۳ بر صفر بازنده شد نه تنها به تیم امیر قلعه‌نویی لطمه زده که صدای دیگر مدعیان قهرمانی و در رأس آن‌ها پرسپولیس، فاتح ۵ دوره اخیر لیگ برتر را درآورده است.

رأی صادر شده سپاهان و استقلال را ۲۲ امتیازی کرده و صدرنشین مشترک لیگ برتر کرده است. گل‌گهر هم از رتبه سوم به هشتم رفته و دیگر جایی در کورس قهرمانی ندارد. پرسپولیس که یک امتیاز با صدر جدول فاصله داشت حالا اختلافش را ۳ امتیازی می‌بیند. البته آلومینیوم اراک هم معترض است، چون این تیم از رتبه نخست به سوم سقوط کرده و در این میان مس رفسنجان و فولاد خوزستان هم به این موضوع معترض هستند.

در سال‌های اخیر چهار پرونده جنجالی در فوتبال ایران وجود داشته و این موضوع باعث شده تا تیم‌های مختلف به اشکال گوناگون اعتراض خود را مطرح کنند و حال با پیش کشیده شدن پرونده گل‌گهر سیرجان به نوعی حق را با خود بدانند تا در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا شود.

* استقلال اواسط نوزدهمین دوره لیگ برتر سراغ آیاندا پاتوسی رفت و او را از کیپ تاون سیتی به خدمت گرفت. مشکل این بازیکن اهل آفریقای جنوبی مشابه اریک باگناما مهاجم گابنی گل‌گهر بود، اما استقلال توانست قانونی بودن حضور او را اثبات کند و البته در مرحله دوم برای گرفتن ITC او از باشگاه آفریقایی با مشکل مواجه بود که در این زمینه هم به هدف خود دست یافت تا پاتوسی در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان برود.

* در اوایل هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال مهدی طارمی با ریزه اسپور ترکیه به توافق رسید و پس از مدتی به پرسپولیس بازگشت. او به خاطر قرارداد همزمان با دو باشگاه از سوی فیفا محکوم به محرومیتی در حدود ۴ ماه شد، چون پرسپولیس اطلاعات درستی را به فدراسیون جهانی فوتبال نداده بود. هواداران استقلال معتقد بودند باید بازی‌هایی که طارمی در آن بازی کرده ۳ بر صفر شود، اما شکایتی صورت نگرفت و رقبای پرسپولیس حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم در این زمینه اعتراضی نکردند.

* در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال تراکتور به خاطر پرداخت نکردن مطالبات بازیکنان خارجی خود از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد، اما پس از محرومیت با امید عالیشاه و احمد نوراللهی که برای گذراندن خدمت سربازی به این تیم پیوسته بودند، قرارداد بست و به آن‌ها بازی داد. پس از اعتراض تیم‌های لیگ برتری به این موضوع اگرچه عالیشاه و نوراللهی برای تراکتور بازی نکردند، اما نتایجی که با وجود آن‌ها رقم خورده بود دچار تغییر نشد و در پرونده فعلی باگناما هم تراکتور سکوت کرده تا کسی به این موضوع اشاره نکند.

* مصوبه جدید سازمان لیگ فوتبال برای استفاده از بازیکنان خارجی گویای آن است باید ضمانت‌نامه بانکی برای استفاده از این بازیکنان داده شود و کل مبلغ قرارداد در این ضمانت‌نامه اشاره شود. استقلال در دیدار با گل‌گهر سیرجان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال اجازه استفاده از کوین یامگا و رودی ژستد را پیدا نکرد و پس از ارائه ضمانت‌نامه از هفته هفتم توانست از این دو بازیکن بازی بگیرد. نساجی مازندران که در هفته پنجم برابر استقلال بازی کرد به این موضوع معترض شد، اما اعتراض این باشگاه از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ رد شد. با این حال باشگاه مازندرانی کماکان شاکی است و در این راه پرسپولیس را حامی خود می‌بیند.

ارسال نظر
آخرین اخبار