۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
تعداد بازدید: ۵۲۱۵۰۸
وحیدی با استقبال از عنوان جشنواره "تهران الگوی جهان اسلام " افزود: بسیار ارزنده است که در برگزاری این جشنواره به الگو شدن تهران در جهان اسلام اشاره شده است و دست یافتن به این هدف مستلزم تحول عظیم در نگاه مدیریتی کشور است.
کد خبر: ۴۷۱۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"خطوط" احمد وحیدی، وزیر کشوردر جریان سیزدهمین رویدادجشنواره پژوهش ونوآوری درمدیریت شهری وهشتمین جشنواره پژوهش وآموزش درمدیریت شهری وروستایی که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران گفت: دو موضوع پژوهش و مدیریت شهری در این جشنواره ترکیب شده است که نقطه قوت جشنواره محسوب می‌شود. تحقیق و پژوهش از اهمیت خاصی برخوردار است و مدیریت شهری باید با توجه به ویژگی‌های مهم منطقه‌ای و بومی و گرایش‌های منطقه‌ای به سویی سوق داده شود که کاربردی‌تر باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: این به این معنی نیست که از دستاورد‌های دیگران استفاده نکنیم بلکه باید با بومی کردن دستاورد‌های به دست آمده در توسعه مدیریت روستایی هم گام‌هایی برداشته شود.
وحیدی با استقبال از عنوان جشنواره "تهران الگوی جهان اسلام " افزود: بسیار ارزنده است که در برگزاری این جشنواره به الگو شدن تهران در جهان اسلام اشاره شده است و دست یافتن به این هدف مستلزم تحول عظیم در نگاه مدیریتی کشور است.
وی تحقق اهداف جشنواره را منوط به تصویرسازی از آینده شهر‌ها و روستا‌ها دانست و افزود: مدیران شهری باید تصویری از شهر و روستایی که قرار است ساخته بشود داشته باشند در غیر این صورت ساختن آنچه مد نظر دارند با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد.

حق شهروندان است سلامت و شاد زندگی کنند/الگو شدن تهران مستلزم تحول در نگاه است

حق شهروندان است که سلامت و شاد زندگی کنند

وی در ادامه از افزایش کیفیت زندگی شهروندان گفت: نیاز‌های شهروندان باید در شهر‌ها تامین شود شهر‌ها باید هویت داشته باشند و مردم بتوانند به راحتی هویت خود را در شهر‌ها بیابند این حق شهروندان است که سلامت و شاد زندگی کنند.
وزیر کشور در ادامه افزود: مدیریت شهری باید به اقتصاد شهری، احیاء فرهنگ ایرانی اسلامی و سلامت و عدالت شهری توجه کنندچرا که از الزامات مدیریت شهری است.

زاکانی شهردار تهران: اینک باید بسازیم و الگوی جهان بشویم/ امنیت در شهر باید مورد توجه باشد

علیرضا زاکانی شهردار تهران در ادامه این آئین اختتامیه با تشکر از دست اندرکاران تلاشگر در شهر‌ها و روستا‌ها که دست به دست هم در اجرای رویداد تلاش کردند، گفت: ما در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم علی القاعده در آغاز راه نیاز به مطالعه و پژوهش‌هایی در حوزه‌های اجرایی مختلف داریم.
وی افزود:قدرت و ثروت چیزی است که در سایه دانایی و توانایی، پژوهش، فکرو خلاقیت میسر خواهد شد.
زاکانی تاکید کرد: این افتخار ماست که در هفته پژوهش با دریافت ۲۰۲۹ اثر در ۱۶ محورموفق به دریافت طرح‌هایی برای گره گشایی مشکلات شهر‌ها شده ایم و ما در گام دوم نیاز به ساختن و الگو بودن داریم هرچند در گام اول نیاز به ایستادگی و تلاش داشتیم، اینک باید بسازیم و الگوی جهان بشویم.
وی با تاکید برسه ویژگی خاصی که محور جشنواره است، گفت: محور‌های جشنواره بسیارکاربردی و مورد توجه اهداف گام دوم انقلاب است برای شروع در گام دوم نیز باید با تکیه بر فکر و اندیشه راه حلی برای مشکلات و دست یافتن به مدینه فاضله بیابیم. عنصر امنیت در شهر باید مورد توجه باشد و درگام دوم ما خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می‌دانیم.
وی در پایان نقش مردم سالاری دینی و تاثیر نخبگان در مدیریت شهری را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: اکنون بسیار خشنود هستیم که چنین رویدادی با وجود فرهیختگان و نخبگان و مسئولین بلند پایه حاضر هستند. تا آنچه رقم می‌خورد تحولی بزرگ باشد و دستاورد آن را در شهر‌ها و روستا‌ها حاکم بکنیم و این روش را معیار و الگو قرار بدهیم تا بتوانیم تهران را به عنوان کلانشهر جهان اسلام معرفی کنیم.

حق شهروندان است سلامت و شاد زندگی کنند/الگو شدن تهران مستلزم تحول در نگاه است

چمران: پژوهش در شهرداری تهران موضوع نویی نیست/ اولویت امنیت به زیباسازی شهری

مهدی چمران از دیگر سخنرانان این رویداد گفت: پژوهش در شهرداری تهران موضوع نویی نیست و از سال‌های گذشته تلاش‌هایی داشته اند که متناسب با موضوغات روز کمک‌هایی را به مدیریت شهری داشته است.
وی در ادامه با اشاره به "سوره تین"ادامه داد: در سوره تین به "بلد امر"یعنی شهری که امنیت داشته باشد و آرامش روحی و روانی برای شهروندان ایجاد کند اشاره شده است.
چمران با اشاره به اولویت داشتن امنیت به زیباسازی شهری گفت: اگر شهری بسازیم که بسیار زیبا باشد و مسائل روحی روانی در آن مورد اهمیت نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد گرچه زیباسازی شهری هم ضروری است، اما باید امنیت و آرامش شهروندان هم مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: وقتی "بلد امن"در شهر‌ها ایجاد شود خداوند بزرگ به آن قسم یاد می‌کند و باید برای ایجاد آن تفکر شود و مدینه فاضله‌ای که حکمرانی اسلامی مدنظر داشته ساخته شود.
وی با تاکید بر اهداف گام دوم انقلاب گفت: در سال‌های اولیه پیروزی که درگیر جنگ و دفاع از کشور و موضوعات تحریم‌ها و از این دست مشکلات بودیم و فرصتی برای احیاء هویت ایرانی- اسلامی نداشتیم و هویت ایرانی و مکتبی جایگاه خود را به دست نیاوردیم. مدیران شهری و روستایی نباید برای پیشرفت تهران مانند کسانی باشند که در آغاز انقلاب می‌خواستند تهران را مانند شهر‌های غربی بسازند.

بوچانی: مدیریت شهری برای حل مشکلات نیازبه دستاورد‌های علمی وپژوهشی دارد

محمدحسین بوچانی رئیس مرکزمطالعات وبرنامه ریزی شهری درادامه با تبریک هفته پژوهش گفت: شهر‌ها درجریان توسعه باچالش‌های فراوانی روبه روبوده اند ومدیریت شهری برای حل این مشکلات نیازبه دستاورد‌های علمی وپژوهشی دارد.
وی درموردویژگی‌های شهرتهران گفت: شهرتهران شهری دانشپایه است ویکی ازسه شهرمهم خاورمیانه شهری که برای رشدوتعالی انسان شناخته شده است واینک که درآغازقرن جدیدوپایان قرن هستیم با رصدتاریخ صدساله شهر‌ها سوالاتی درذهن ایجادمی شود؛ مثل اینکه آیاشهر‌ها توانسته اند بستری برای این رشدوتعالی فراهم آورند؟
وی افزود: باورودبه مساله مدیریت یکپارچه شهری با چالش‌هایی روبه روخواهیم شدومدیران شهرهابرای چاره جویی نیاز به مطالعات دانشگاهی و پژوهش‌های کاربردی دارند. برگزاری این جشنواره بستری مناسب برای تولید علم و اتصال مراکز علمی و دانشگاهی با حوزه مدیریت اجرایی فراهم می‌آورد.

حق شهروندان است سلامت و شاد زندگی کنند/الگو شدن تهران مستلزم تحول در نگاه است

برچسب ها: حق شهروندان سلامت زندگی امنیت
ارسال نظر
آخرین اخبار