۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۳۰۷۴۳۹
رقابت‌های فوتبال لوشامپیونه فرانسه نیز به جمع سایر لیگ‌های اروپایی که حضور تماشاگران در دیدار‌های خود را محدود کرده‌اند، پیوست.
کد خبر: ۵۵۹۲

محدودیت‌ها به لوشامپیونه فرانسه بازگشت؛ هر دیدار حداکثر ۵ هزار تماشاگر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شیوع دوباره ویروس کرونا و به‌ویژه سویه جدید اومیکرون در کشور‌های اروپا به آماری نگران‌کننده رسیده است.

لیگ‌های فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بیشترین ضربه از این اتفاق را لیگ برتر انگلیس خورده که تعداد زیادی از دیدارهایش در هفته‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا در بین بازیکنان تیم‌ها به تعویق افتاده است.

حالا دولت فرانسه قوانین جدیدی را برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع تصویب کرده که بر این اساس رویداد‌هایی که در مکان‌های سربسته برگزار می‌شوند، باید تا نهایتاً ۲ هزار نفر شرکت‌کننده داشته باشند و رویداد‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند نهایتاً ۵ هزار تماشاگر خواهند داشت.

این تصمیم در حالی گرفته شد که فرانسه روز شنبه با رکورد ۱۰۰ هزار تست مثبت روبه‌رو شد و مقامات بهداشتی درباره هجوم مردم و بحرانی شدن شرایط بیمارستان‌ها هشدار داده‌اند.

این تعداد ابتلا به ویروس کرونا بالاترین عدد از زمان آغاز شیوع جهانی این ویروس در سراسر فرانسه بوده که باعث نگرانی شدید مقامات شده است. گفته می‌شود یکی از دلایل این اتفاق قابلیت سرایت بالا و باورنکردنی سویه اومیکرون است.

پیش از این بوندس‌لیگا نیز تصمیم گرفته بود که محدودیت‌هایی را برای حضور هواداران در ورزشگاه و تماشای بازی‌های فوتبال از نزدیک اعمال کند.

با این حال و با وجود اینکه انگلیس نیز با افزایش تعداد مبتلایان در روز‌های اخیر روبه‌رو بوده؛ اما بوریس جانسون نخست وزیر این کشور اعلام کرد که هیچ محدودیتی فعلاً اجرا نخواهد شد و به همین دلیل ورزشگاه‌های لیگ برتری همچنان با تمام ظرفیت به کارشان ادامه خواهند داد.

برچسب ها: لوشامپیونه فرانسه
ارسال نظر
آخرین اخبار