۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید: ۳۷۳۰۷۱
ابوظبی در حال کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و گاز و افزایش تمرکز در زمینه رمزدارایی است تا به قطب این صنعت در منطقه بدل شود.
کد خبر: ۵۸۴۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با توجه به قانون گذاری و ایجاد یک فریمورک رمز دارایی در سال ۲۰۱۸ امارات تمرکز خود را در زمینه حمایت شرکت‌های پیشرو در رمز دارایی در جهت ایجاد یک بازار سودآور در زمینه افزایش داده است.

پیش‌تر تو پلتفرم تبادل رمزدارایی با نام‌های ماتریکس و میدچین در ابوظبی ایجاد شده بودند و بر اساس اخبار به نظر می‌رسد سومین پلتفرم نیز در فاصله کوتاهی آغاز به کار کند.

مسئول اقتصادی منطقه ابوظبی در این زمینه گفت: بخش اقتصادی ابوظبی ارتباط نزدیکی با این پلتفرم‌ها ایجاد کرده تا مشکلات پیش روی آن‌ها مرتفع شده و سرمایه گذاری در این پروژه‌ها برای شرکت‌های مختلف جذاب‌تر و قابل دسترس‌تر شود.

اگرچه امارات در سال ۲۰۱۸ با ایجاد قوانین مربوط به رمز دارایی در جهت پیشرفت در این صنعت گام گذاشته، اما به نظر می‌رسد تا تبدیل شدن به یکی از بازیکنان اصلی صنعت رمز دارایی فاصله زیادی دارد. به گفته مسئولان اماراتی درطی دو سال گذشته ارزش این بازار در حدود ۲۰۰ میلیار د دلار بود در حالی که امروز ارزش آن از ۲ تریلیون دلار گذشته است. بر همین اساس مسئولین اقتصادی امارات باور دارند که رشد سریع ارزش رمز دارایی‌های میتواند یکی از عوامل موثر در افزایش سرمایه گذاری در این زمینه باشد.

خبرنگار: میثم محمودی

برچسب ها: رمز دارایی رمزارز ابوظبی تبادل هوشمند استخراج مایینیگ
ارسال نظر
آخرین اخبار