۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید: ۴۲۶۷۴۷
در سالیان گذشته و با بالا گرفتن تب رمز ارز همواره استان‌های صنعتی بیشترین آمار استخراج را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۵۲۸۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط طبق اعلام وزارت نیرو، در فاصله زمانی آبان تا آذر امسال ب ۸۲۷ دستگاه و ظرفیت ۱،۷۳۲ کیلووات در ۷۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف شد تا آمار کلی کشف ماینر‌ها به ۵،۸۶۱ مرکز با ۲۲۲،۶۵۲ دستگاه با ظرفیت ۶۲۴،۶۴۵ کیلووات برسد.

طبق گفته مسئولین ۲۰ درصد از کسری برق در تابستان امسال ناشی از فعالیت مراکز استخراج رمز ارز بود و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ درصد از کسری پیش‌بینی‌شده برای گاز در کل کشور در زمستان امسال نیز ناشی از فعالیت استخراج غیرمجاز رمز‌ارز‌ها باشد.

آمار منتشرشده از سوی شرکت توانیر نشان می‌دهد که استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان و خراسان رضوی، بیشترین سهم را در استخراج غیرقانونی رمز ارز به خود اختصاص داده‌اند، عاملی که به اعتقاد کارشناسان ارتباط مستقیمی با زیرساخت‌های صنعتی دارد.

در همین حال، استان‌های هرمزگان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، قم و اردبیل، در این بازه زمانی هیچ کشفی درزمینهٔ استخراج رمز ارز نداشته و آمارشان در این حوزه صفر درصد است.

سهم استان ها از استخراج رمز ارز
در واقع میتوان میزان استخراج رمز ارز را با به زیر ساخت‌ها صنعتی استان‌ها مرتبط دانست، برق یارانه‌ای در واحد‌های صنعتی راکد زمینه استخراج را برای این استان‌ها فراهم آورده..
آمار‌ها نشان می‌دهند که میزان مصرف برق ماینر‌های قانونی، ۲۰۹ مگاوات و میزان برق مصرفی توسط ماینر‌های غیرقانونی ۲ هزار مگاوات است.

امید علوی، رئیس هیئت مدیره انجمن بلاکچین با بیان این‌که ۵۰ مرکز به صورت مجاز در سراسر کشور به استخراج رمز ارز اشتغال دارند، گفت:

رفسنجان در استان کرمان و ماکو در استان آذربایجان غربی، بیشترین فعالیت را در این زمینه دارند.

علوی در نهایت تأکید کرد که استخراج رمزارز‌ها یک کسب‌وکار نو و ترند است و دولت‌ها باید بسترسازی، ایجاد قوانین مناسب و نظارت درست بر این فعالیت را در دستور کار قرار دهند. /بورسان

برچسب ها: رمز دارایی رمزارزها استخراج بیت کوین بیتکوین اتریوم
ارسال نظر
آخرین اخبار