۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید: ۳۹۶۷۶۳
یک کیوریتور می‌گوید، ممکن است برای آن دسته از هنرمندانی که هنوز موفق به معرفی خود به جامعه هنری نشده‌اند، دغدغه فروش در اولویت باشد؛ اگرچه باید در نظر گرفت هنرمند در ابتدا نیاز دارد که خود را به جامعه هنری و مجموعه‌داران معرفی کند و برای خود رزومه بسازد.
کد خبر: ۵۹۷۲

در شرایط فعلی نمایش آثار هنری بیشتر جنبه بازدید دارد تا فروش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، آرزو ایمانی ـ نقاش و کیوریتور ـ از دهم تا ۱۵ دی‌ ماه نمایشگاه گروهی «بدون عنوان» را با ۴۷ اثر از ۳۱ هنرمند از نقاط مختلف کشور در گالری «آیریک» برگزار خواهد کرد.

او درباره برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: این نمایشگاه تم خاصی نداشت و آزاد بود و پس از انتشار فراخوان، هنرمندان از نقاط مختلف کشور آثار خود را در حوزه‌های عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی، خطاطی و ... ارسال کردند.

ایمانی همچنین با بیان اینکه هدف او از برگزاری این نمایشگاه‌ها معرفی هنرمندان به خصوص ساکنان خارج از تهران به جامعه است، می‌گوید: فرض کنید یک هنرمند که خارج از تهران ساکن است، آثار خوبی دارد و نشانی از کپی در کارهایش دیده نمی‌شود، برای نخستین بار در یک نمایشگاه شرکت می‌کند، پس هدف اصلی او رزومه و معرفی خود به جامعه هنری خواهد بود. ولی با این حال ممکن است برای آن دسته از هنرمندانی که هنوز موفق به معرفی خود به جامعه هنری نشده‌اند، دغدغه فروش در اولویت باشد گرچه که باید در نظر گرفت که هنرمند در ابتدا نیاز دارد که خود را به جامعه هنری و مجموعه‌داران معرفی کند و برای خود رزومه بسازد.

او ادامه می‌دهد: البته از طرفی نمی‌توان به آنها خرده گرفت؛ زیرا ممکن است حرفه و منبع درآمد یک هنرمند تنها نقاشی باشد. ولی در این شرایط اقتصادی موجود، نمایش آثار تنها جنبه بازدید خواهد داشت و نه فروش.

ایمانی تصریح می‌کند: حال در این وضعیت، وظیفه من به عنوان یک کیوریتور معرفی این هنرمندان و یافتن بازار کار برای آنها است. به گونه‌ای که باید با خبرگزاری‌ها در تماس باشم که اخبار مربوطه را منتشر و از آن طریق مجموعه‌دارها از رویدادی که در جریان است آگاه شده و برای خرید آثار مراجعه کنند.

از این کیوریتور که دارای معلولیت است، درباره سختی‌های فضای کاری‌اش سوال می‌کنیم. می‌گوید: شرایط کاری برای من خیلی سخت بوده است. شاید کیوریتورهای دیگر خیلی راحت و بدون هیچ استرسی، وارد این عرصه می‌شوند ولی در جامعه‌ای که من در آن کار می‌کنم بیشتر ظاهر را می‌بینند. ما جسم خودمان را تنها حمل می‌کنیم و این اندیشه و تفکر است که ما را هدایت می‌کند. و این تفکر اشتباه است که ما به جسم اولویت بدیم. زیرا در جهان افراد مطرح زیادی وجود دارند که دارای معلولیت هستند و جسم مسئله نیست بلکه تفکر است که مهم است و باید کارساز باشد.

او در پایان درباره فعالیت خود در عرصه تجسمی بیان می‌کند: من از سال ۸۰ در حوزه هنرهای تجسمی و سعمی بصری فعالیت می‌کنم که در کارنامه خود تالیف کتاب ، کارگردان فیلم و تئاتر را دارم و از سال ۸۵ کیوریتوری را با بچه‌های معلول شروع کردم و بارها برای بچه‌ها نابینا نمایشگاه نقاشی برگزار کرده‌ام. از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که کنارم باشند و مرا در این راه همراهی کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۰ به آدرس ایران تهران بلوار فردوس شرق جنب وفا آذر جنوبی آیریک سنتر طبقه سوم واحد ۱۰۲گالری آیریک مراجعه کنند./ایسنا.

برچسب ها: آرزو ایمانی معلولیت جسمانی کیوریتورها
ارسال نظر
آخرین اخبار